Pre-Corona tijd zou ik het niet hebben opgesplitst. Veel te veel gedoe om 2 feesten te organiseren. Maar nu met Corona handiger om het wel op te splitsen. Maar je bent wel 2x zo druk met alles regelen.
Ik zou doen wat je zelf het fijnst vindt! En als dat een klein feestje bij je schoonouders is en een klein feestje voor jouw familie bij jullie thuis, dan moet dat toch kunnen? Voor jullie is het anders net zo ver rijden hoor én je kind wordt maar 1x 1 ( sorry, kleine allergie voor (schoon)moeders met sterke meningen )
Ik zou lekker opsplitsen. Rustiger voor je zoontje, makkelijker ivm met de maatregelen en waarschijnlijk gezelliger gezien eventuele awkwardness.
Wie heeft er briljante tips om mijn kinderen aan het buitenspelen te krijgen? Met name de oudste is totaal geen buiten-kind. Hij is 6, de jongste 3. We hadden een zandtafel, maar die zakt door z’n voegen dus gaat weg. Behalve een watertafel en wat los speelgoed (voetbal, stoepkrijt, jeu-de-boule, springtouw) hebben we verder niks groots in de tuin.
Ik overweeg een blotenvoetenpad te maken zelf, maar vraag me af hoe lang ze dat leuk blijven vinden. Tentjes zijn ook nooit een succes geweest en de little tikes glijbaan waren ze op uitgekeken. Er is wel wat ruimte, maar een schommel zie ik ook niet zo zitten (kan ik de jongste steeds gaan lopen duwen). Wat hebben jullie in de tuin? Wat zijn topprs qua groot en klein buitenspeelgoed waar ze zelf mee zoet kunnen zijn?
Die van mij van 2 vermaakt zich best beste met een schepje en een emmertje (of plastic bakje uit de keuken etc etc). We zijn inmiddels, dankzij mijn zus, in de “heksensoepje” en taartjes fase. Heel lief.
Ik heb zo’n water en zand speelding in 1 en dat is wel echt handig.
En misschien zo’n kiepwagentje en andere autootjes? Hema heeft vaak wel leuke dingen!
Oh ja! En lekker tikkertje spelen, verstoppen etc?
Ik wilde als kind altijd een trampoline - maar dan wel een grote. Maar dan moet je wel de ruimte hebben haha
Aaah ja L wordt over 2 weken 1, heb op zaterdag voor de fam en zondag komen wat vrienden.
Het beloofd lekker weer te worden, dus kunnen we fijn buiten zitten.
Vier het bij m’n ouders thuis aangezien ik alleen een mini balkon heb.
Moet nog zooooveel regelen niet te doen!
Ik heb een keukentje buiten staan en een traptractor. Maar het mooist vind M meehelpen tuinieren. Dus met een schepje in de aarde wroeten. Blaadjes en takjes verzamelen en in de aanhanger van zijn trekker gooien. Voetballen doet het ook goed. En beestjes kijken (lieveheersbeestjes zijn favoriet).
Heeft iemand hier tips voor hoe ik dr.Brown flessen zou kunnen labelen? Het kdv vroeg of we dat misschien zouden kunnen doen omdat meerdere baby’s dezelfde flessen hebben. Maar een gewone sticker met naam gaat er zo weer af als ik de fles uitkijk, dus dat lijkt me niet handig.
Zoiets? Of een siliconen flessenhoes.
Ja, wij hebben twee kindjes van 21 en 3 maanden. Voor de jongste gebruiken we sinds kort ook wasbare luiers, maar ‘s avonds en ‘s nachts meestal niet. We draaien nu ongeveer om de dag een luier was, verwacht dat dit wel iedere dag gaat worden als we volledig over zijn. Voor de oudste hebben we 16 luiers, verschonen we 4/5 keer per dag. Voor de jongste 20 luiers, verschonen we richting de 7/8 keer denk ik. Ze gaan 2 dagen naar het kdv, daar gebruiken ze wegwerpluiers. Maar vind t prima te doen, ophangen is zo klaar. Vind het alleen lang duren voordat ze droog zijn in de winter. Als ze straks beide dezelfde maat luiers dragen is het de vraag of we het redden met het aantal luiers of dat we vaker moeten wassen, maar dat duurt nog wel even.
Jaaaa dat ziet de oudste ook wel zitten. Misschien dat toch maar overwegen. Qua ruimte kan het. Al wil ik dan denk ik wel 't liefst ingegraven dus dan moet de tuin op de schop
Stickers van goed gemerkt blijven hier al 2.5jr zitten , ondanks uitkoken!
Idem hier! (Oké iets korter) De stickers van goed gemerkt zien er nog als nieuw uit en gaan ook in de vaatwasser enzo.
Ik wil eigenlijk de cursus van big little feelings kopen. Ik vind het niet erg om het volledige bedrag te betalen dus ik ben niet op zoek naar mensen om de aankoop mee te delen, maar het is niet goedkoop dus ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Mijn dochter is net 1 en voor nu ben ik benieuwd naar het gedeelte over power struggles omdat tanden poetsen hier een drama is, en ik wil haar afleren om met dingen te gooien. Ik ben ook benieuwd naar het stuk over parent preference. Ongetwijfeld zal ik de komende jaren nog tips zoeken over andere onderwerpen
Dus als je de cursus van big little feelings hebt gekocht, zou je deze opnieuw kopen?
- Ja
- Nee
- Anders, namelijk:
0 stemmers
Ik heb regelmatig dat mijn borsten enorm lekken, ik gebruik zoogcompressen van de Kruidvat en daar lek ik dan nog vaak doorheen. Kan het zijn dat andere merken beter absorberen? Of weet iemand of wasbare zoogcompressen beter zijn qua absorberen? Ik heb niet zo’n zin om straks een keer ergens in het openbaar te zitten met natte vlekken
Vooral eten
Verder niet echt iets speciaals, heb een mooie taart besteld en ga op zoek naar leuke versiering.
Ik heb m gedeeld met een aantal meiden hier. Het zijn rete veel filmpjes die je kan kijken en opzich vind ik het wel fijn als ik ergens ff vast loop. Ik vind sommige filmpjes niet zo boeiend en heb ook zeker niet alles gekeken. Wel is het handig als je man zo’n zelfde opvoedstijl wilt toepassen, want mijn man doet het niet en dat frustreert mij soms omdat ik dan denk “wat je nu doet werkt niet” oid.
Maar goed, al met al zou ik het wel nog een keer kopen, maar wel gedeeld zoals ik nu heb gedaan
Mijn baby peutert ze dus los. Ik heb ze op de fles zitten en tijdens het drinken zit ze met die friemelnageltjes heel de tijd te peuteren aan die stickers