Tips, ervaringen & aanraders #4

Zijn er hier moeders met 2 kinderen in de luier leeftijd die gebruik maken van wasbare luiers? Wat zijn jullie ervaringen er mee, is dit goed te doen?

Ik heb bedacht dat ik namelijk graag wasbare luiers zou willen gebruiken. Want veel was heb je toch wel met 2 baby’s haha.
Mijn man vindt het ook een goed idee. Maar ik merk dat anderen het echt heel vreemd vinden? Ik denk dat mensen niet goed weten hoe moderne wasbare luiers werken.

Mijn idee is om via marktplaats of vinted een tweedehands pakket over te nemen zodat we tzt kunnen uittesten of het wat voor ons is (ipv meteen meer dan 1000 euro uit te geven aan een nieuw pakket).

1 like

Ik gebruik nog geen wasbare luiers, maar ik heb mij er wel al in verdiept. Ik wil tzt - als de kleine een paar maanden is - een pakket met wasbare luiers huren. Je krijgt dan allerlei merken en systemen om te proberen en dan kan je kijken wel systeem goed bij jouw kindjes passen. Misschien is dat ook een optie voor jou? Je kan het bij veel online webshops in wasbare luiers huren

3 likes

Iemand ervaring met sterk.her? Ik wil weer beginnen met sporten, ben 3 maanden geleden bevallen. Heb tot nu toe alleen gewandeld en dat gaat prima maar merk wel dat m’n spieren flink verslapt zijn en dat ik dat rustig moet oppakken.

1 like

Ik heb maar 1 baby in de wasbare luiers, maar twee kinderen lijkt me niet heel veel meer werk. Luiers wassen moet je toch, dat zal misschien wat vaker moeten en je zal wat meer luiers moeten hebben dus wat duurder in aanschaf.

3 likes

Ja ik! Ik vind haar programma’s heel fijn en ze is ook makkelijk te bereiken via Instagram enzo voor vragen.
Vooral rustig weer beginnen en niet te veel willen van jezelf want dan raak je snel overbelast.

Ik doe een beetje hetzelfde aan bij J. Volgens mij is dat prima hoor anders merk je het wel.

2 likes

Ik heb 1 kind al bijna 2 jaar in wasbare luiers. Ik vind het echt een uitkomst. Wij gebruiken totsbots peenutwraps met pads erin. Als we weggaan een bamboozle, want die nemen wat meer op. Voor de nacht een anavy maxi night xl met een wolbroek of petit lulu optrekbroekje. Met 2 kids zou ik het ook doen, denk dat t qua was best meevalt.

2 likes

Ja dat huren is inderdaad ook een optie om te proberen welk systeem het beste werkt. Dat houd ik ook nog even in mijn achterhoofd :blush:

Ja die gedachte heb ik dus ook, er is toch veel babywas dus luiers kunnen er ook nog wel bij haha
Leuk dat er hier wel ouders zijn die wasbare luiers gebruiken. Ik voel me een beetje alien in mijn omgeving, mensen vinden het een heel vies idee 🤷

Oo top! Dankjewel voor je reactie :slight_smile:. Fijn om even van iemand te horen dat het bevalt.

2 likes

Er zitten hier best veel mensen die het gebruiken! En zelfs 2 mensen in mijn offline omgeving, vond ik ook wel verrassend veel.

Of je ze nou in de prullenbak gooit of in de wasmand, maakt niet echt uit. En het is (bij ons met 1 wat oudere baby) 2-3 extra wassen per week en dat zit snel in je systeem. Als ze gedroogd zijn even opvouwen/klaarmaken en dat is het. Vind het heel handig iig.

1 like

Wij gebruiken wasbare luiers, wel maar 1 kindje. Hebben wel even moeten zoeken want hadden in eerste instantie voor een tweedelig systeem gekozen maar dat staat echt veel te lomp bij S. haha. Ze houd ook echt niet van een nat gevoel. We hebben nu de GroVia O.N.E. buttah en die zijn perfect.

Beetje uitzoeken wat bij jullie past is dus denk ik wel een goed idee!

Eens ook met de rest over het wassen, valt me zelfs beter mee dan ik dacht!

Over de reacties, heb ik soms ook wel!

2 likes

De Albelli gratis pagina’s actie is er weer.

Code. GRATISPAGINAS21

5 likes

Thanks! Hier wachtte ik op! :smile:

1 like

Wat zouden jullie leuk hebben gevonden om als cadeau te ontvangen in een kraampakket. Dus iets speciaal voor jou, de moeder. Er zitten al dingen in voor de baby en iets voor de vader. Budget is max 10 EUR.

Iets van lekkere gezichtsmaskers of van die oogmaskers. Als je haar goed kent dan zou ik het nog wel wagen om iets van douche of badproducten te doen, maar qua geur is dat altijd heel persoonlijk dus zou dat alleen doen als je iemands voorkeuren weet.

1 like

Een thuisbezorgd bon

7 likes

Binnenkort wordt mijn zoon 1 jaar. Volgens de geplande Coronamaatregelen zouden we dan al wat meer gasten mogen ontvangen buiten. We willen sowieso enkel de directe familie uitnodigen.
In eerste instantie was het plan om een feestje bij mijn schoonouders in de tuin te doen.
Maar nu wil mijn moeder dat we 2 feestjes doen, 1 voor mijn schoonfamilie en 1 voor mijn familie. Mijn familie woont namelijk op anderhalf uur rijden. Ik vind het wel jammer dat mijn familie blijkbaar niet de moeite wil doen om een eindje te rijden, terwijl wij zelf nog nooit een kinderverjaardag gemist hebben…
Ik twijfel nu een beetje, want enerzijds denk ik dat het misschien ook fijner is voor ons zoontje om 2 kleine feestjes te hebben, zodat het niet teveel indrukken ineens zijn.
Iemand tips?

Tldr: één groot feest voor de eerste verjaardag of twee kleine feestjes?

Kleine side note: mijn ouders en schoonouders hebben niet echt een klik dus het zou ook een vrij awkward feestje worden :woman_facepalming:t2: Maar dat is hun probleem natuurlijk

Ik zou het gewoon lekker opsplitten. Minder onderling ongemak, wat rustiger en voor de familie ook nog het idee dat ze lekker een speciale dag hebben. En even voor jezelf een dagje of wat ertussen zodat je niet alleen maar aan het voorbereiden bent.

6 likes

Wij hadden het ook opgesplitst! Eerste avond mijn ouders en zus en volgende dag schoonouders en schoonzus.

Ik zou dus voor opsplitsen gaan. Dan kan je ook gewoon je relaxed voelen ipv misschien ongemakkelijk omdat beide families bij elkaar zijn.

2 likes