Tips, ervaringen & aanraders #4

Nu nog te koop? Ik zoek er nog een :heart_eyes:

2 likes

Ja precies, ik heb het ook gegeven tot het op was toen ik erachter kwam. Het is heel weinig maar vond het toch stom dat het erin zit.

Ligt eraan welke maat je zoekt, zie hem in de app alleen nog in 74/80 staan.

afbeelding


@Nefertiti ja echt he. Ook met vit D van kruidvat eigen merk heb je een variant met suiker en sinaasappelsmaak en een zonder die nergens naar smaakt. Echt nodig voor kleine baby’s dat het mega zoet is ook.

2 likes

Ohh dat zal er om hangen. Denk dat die net te klein zal zijn. Ze draagt nu 74, in de echte zomer 80 denk ik. Kan het proberen! Bedankt!

Bij de Hema hebben ze ook leuke en niet duur:
IMG_20210427_192357

3 likes

Vind die van h&m over het algemeen wel ruim vallen, eerder als een goede 80 dan een 74 zeg maar. En zo’n badpak stretcht wel lekker mee :stuck_out_tongue:

1 like

Ik zou eerst even aankijken hoe het zonder gaat. Bij de kinderwagen hebben we een voetenzak maar die wagen is zo lomp dat we eigenlijk alleen de buggy gebruiken. Daar hebben we een slecht passende universele voetenzak bij gekocht waardoor de riempjes niet lekker meer dicht gingen. Ik was het zo zat maar een nieuwe joolz zak vond ik te duur dus toen deed ik haar gewoon in skipak in de buggy. Werkt top. Dus ik zou op koudere dagen gewoon lekker warm aankleden en een dekentje over de beentjes. Als je dan straks in het najaar toch een voetenzak wil is het vroeg genoeg! Maar misschien gebruik je tegen die tijd de buggy veel meer en dan kun je beter investeren in een goed passende voetenzak voor de buggy.

2 likes

Mijn kind wil ook niets op zijn hoofd. Vorig jaar sprayde ik gewoon zonnebrand op zijn hoofd als hij echt niet in de schaduw te houden was. Ziet er wel niet uit dat vettige plakkerige haar, maar beter dan een verbrand hoofd.
Ben benieuwd of we hem deze zomer wel een pet op krijgen.

1 like

Voor dagen zoals vandaag hebben wij zonder en dan met dekentje, maar er is nog vaak een felle wind en als het wat regent nu is de voetenzak wel heel fijn en lekker warm. Als je bijvoorbeeld een heel pak hebt als buitenkleding dat lekker warm is, kan het prima zonder voetenzak denk ik.

1 like

Gewoon goed voelen op borst of nekje!

Wij doen dr nu met gebreid wollen pakje in voetenzak, of zonder voetenzak maar met een gevoerd skipak en evt dekentje. En dan een dik of dun bivakmutsje afhankelijk van het weer. Is wel paar graadjes kouder hier en ze is veel buiten.

Merk dat ik sowieso echt verdeenst ben qua hoe ik dr aankleed

3 likes

Late reactie, maar ik had zelf eventjes last aan één tepel. Heb het idee dat de nystatine wel wat werkt. De plekjes rond haar mond zijn al weg na 1,5 dag en haar tong is al wat minder. Ik heb inmiddels geen last meer, dus dat is fijn.

Moet wel zeggen dat ik die 1ml voor in haar mond echt heel veel vind. Ik smeer alles een aantal keer in, maar A wordt er op ten duur ook wel echt overstuur van dus dan stop ik er ook mee. Krijg niet alles ‘op’ zegmaar. Wel echt vervelend, arm ding.

Verder doet A het echt heel goed. Ze laat regelmatig al zo’n 4/5 uur tussen voedingen, die langere stukjes slaap zijn zo fijn. Alleen de krampjes af en toe, dan breekt mn hart wel hoor. Veel knuffelen overdag en 's nachts de kipkep erbij werkt ok, we moeten er ook gewoon even doorheen natuurlijk.

2 likes

Weet iemand hoe je bij dit zitje (bobike maxi classic) de gordel strakker kan maken?

327ad4a5e3d32e72579198cc4a7ec0ee.jpeg

Wat trekken jullie een baby aan/doen jullie over de baby heen als je gaat wandelen met de kinderwagen?
Ik heb een beetje het idee dat ik mijn baby veel te koud kleedt als ik hier zo lees over wollen pakken en skipakken enzo.

Mijn baby heeft dan aan: romper korte mouwen, broekje en truitje met lange mouwen, sokken. En dan in de wagen een gebreid vestje en een fleece-dekentje en dan zit er zo’n kap overheen. (kinderwagen dus, geen wandelwagen met trappelzak). Ze voelt altijd wel warm, ook gewoon als we binnen zijn, maar toen temperatuurde ik haar gisteren en was ze 36,3 dus niet echt warm ofzo. En nu twijfel ik of ze wel warm genoeg aangekleed is.

Ik zou dr wel warmer aankleden ja. Als ik bijv een winterjas aandoe, heb ik het prima omdat ik ook nog beweeg. Dus een kindje wat stilligt of stilzit zou ik dan nog wat extra’s aandoen (dus iets extra’s tov iets wat alleen een dikke jas is) of een dikke(re) deken overheen leggen. Als ik lang buiten stilzit krijg ik het ook kouder.

Maar aan de andere kant, als ze gewoon warm aanvoelt en ze laat niks van zich horen, zal ze het ook niet te koud hebben,

Ik heb sowieso wel het idee dat ze in Scandinavië de kindjes buiten warmer aankleden ook als het dezelfde temperatuur als in Nederland is.

1 like

Ik doe ongeveer hetzelfde als jij.
Mouwloze romper, iets met lange mouwen, lange pijpen en sokken. Afgelopen weken lag hij dan onder een wollen deken in de bak en ik had altijd een mutsje hij me voor het geval z’n hoofd te snel afkoelde. Nooit hoeven gebruiken. Afgelopen dagen met het warme weer ligt de wollen deken bij z’n voeten maar niet echt over hem heen, beetje bij z’n onderbenen.
Met die snijdende wind en rond de 3 graden temperatuur van nog een paar weken daarvoor had hij ook nog zo’n fluffy zacht jasje aan icm die wollen deken. 1x begon hij hard te huilen ineens halverwege de wandeling, toen was ik hem aan het koken schijnbaar :’)

Ik vind die wollen deken trouwens ideaal, de warmte blijft er echt in.
O en edit: mijn baby is wel een kachel. Als ik het koud heb ga ik met hem knuffelen en warmt hij mij op haha. Dat warmbloedige heeft hij van z’n vader, die is ook altijd zo’n kachel

1 like

Ja ik vind het dus lastig omdat ze wel warm aanvoelt maar haar temperatuur dat niet zo laat blijken. Ze heeft trouwens nog wel een mutsje op, was ik even vergeten.

Temperatuur je haar vaker? Misschien ligt haar eigen lichaamstemperatuur gewoon wat lager dan gemiddeld? Ik zou zelf denken als ze aangenaam voelt in het nekje dat het wel oké is.

Wij geven overigens altijd mee dat een kind liever iets te koud dan te warm in de wagen kan liggen ivm warmtestuwing! En ik denk dat ze wel van zich zou laten horen als ze het echt koud heeft.

1 like

Nee, eigenlijk niet. Alleen de eerste twee weken gedaan en toen was ze meestal rond de 37 graden. Maar misschien wel een goed idee om haar eens 2 dagen zo af en toe te temperaturen om te kijken wat haar standaard temperatuur ongeveer is!

1 like

Nee het hoeft natuurlijk ook niet meer na de kraamweek haha. Maar misschien is ze van zichzelf idd wat kouder, kan handig zijn om te weten!

1 like

Ik denk warm genoeg hoor! Ik heb ook nooit een wollen pakje of skipakje aangedaan! Maar W heeft het ook wel snel warm!

1 like