Tips, ervaringen & aanraders #4

Een vriendin gebruikte tijdens de spruw steeds (wasbare) compressen in haar bh, zodat ze de bhs zelf niet steeds op te hoge temperatuur moest wassen. Verder wel echt vervelend spruw, hopelijk zijn jullie er snel vanaf!

1 like

Hmm. Hier moederlijk advies voor een peuter met een hele vreemde blaffende hoest? Hij komt er maar niet door in slaap. Begon vanmiddag met verhoging, nu hij in bed ligt een hele gekke blafhoest en jammert af en toe ‘aaauww’. Praat met een piepstemmetje en vind hem zo sneu :frowning:
Al een zetpil erin en hoofdeind omhoog + lepeltje honing maar de hoest en onrust blijft.

Als ik wat Google kom ik uit op pseudokroep ? Maar dit lijkt aanvalsgewjjs te komen; dat is dit niet, dit is al zeker een paar uur aan de gang.
Ga hem morgen wel even laten testen op COVID voor de zekerheid.

J heeft ook wel eens een paar uur pseudokroep gehad. Bij haar hielp eigenlijk niets behalve bij haar zijn want ze was dan ook in paniek. In dec heeft ze er medicatie voor gekregen toen we in de nacht bij de hap zaten omdat t steeds erger werd en we bang waren dat t corona was en haar longen (wij hadden toen corona). Zij werd toen nog niet getest

2 likes

Mijn zoon heeft Pumas maat 23 en Vans maat 23,5. Hij past er bij allebei in. Zalando geeft aan Vans een maat kleiner te bestellen.
Dus als je zoon Vans maat 25 past en die goed zitten, zijn Pumas maat 23 denk ik te klein!

1 like

Stomen kan soms helpen. In de badkamer gaan zitten, douche heet aan. Dat hielp bij m’n dochter wel wat toen ze pseudokroep had. Geloof dat dat ook op thuisarts.nl geadviseerd wordt, daar kun je nog even kijken. Zij had het inderdaad ook een paar uur, niet een korte aanval. Beterschap, zo rot is dat he.

1 like

Weet iemand hoe arket valt qua maat?

@Ohappyday dank jullie :slight_smile:

Het klinkt wel als pseudo kroep he?

Mijn man ligt nu bij hem. Heb het idee dat het al wat minder heftig wordt nu. Echt sneu. Die hoest klinkt ook zĂł naar.

Mocht het erger worden kunnen we idd het stomen in de badkamer nog even doen. Thnx voor de tips!

1 like

Mijn zoontje heeft welgeteld Ă©Ă©n sweater van Arket maar net als @Vivre vind ik die groot vallen.

1 like

Bij ons werkt het op zich goed. Het schaap doet om 18.30 z’n oogjes dicht en het klokje wordt rood. Dan weet de dochter dat het bedtijd is. En ‘s morgens om 6.30 wordt hij weer groen en dan mag ze uit bed.

Nu heeft ze er, na een paar weken, wat meer schijt aan en roept ze toch vaak voor 6.30. Maar wat @Hetty zegt geldt hier ook: makkelijker terugsturen en geen discussies meer.

Edit: ons kind is trouwens bijna 3,5 en zo te lezen veel gevoeliger voor autoriteit dan die van @Unquestionable :joy:

2 likes

En vanaf welke leeftijd gebruiken jullie hem?
Wij hebben gister voor het eerst Sam het schaap neergezet bij zoon van 2,5. Hij slaapt nog in ledikant maar werd afgelopen weken tussen half 6 en 6 wakker en begint dan direct te roepen.

R. spuugt sinds een tijdje veel meer.
Voorheen gaf ze af en toe een beetje melk terug. Nu is het constant, veel en we kunnen haar en onszelf regelmatig omkleden. Ze heeft er zelf geen last van en het gaat zonder gehuil, etc. Ze kijkt gewoon vrolijk rond terwijl ze het doet. Alleen haar huid in de nek raakt er mega geĂŻrriteerd van (inmiddels gaat dat ook niet meer weg, toen het in het begin geĂŻrriteerd raakte was dat even insmeren en trok het weg) en voor haar keel lijkt het me ook niet echt lekker.

Ze zit na de voeding vaak nog een tijd recht maar al zit ze nog 2u op schoot dat maakt geen verschil, we dragen haar veel. CB heb ik even mee gechat en die adviseren JBPM op een lepeltje voor de voeding geven. Daar neigde ik zelf ook al naar, maar dat kan ook verstoppen en haar ontlasting is vaak al maar om de dag (heeft ze ook geen last van en goede kleur enzo). Heeft iemand misschien tips wat we nog kunnen proberen?

Ze is 4,5 maand, krijgt live borstvoeding, nog geen andere dingen en 2 dagen per week drinkt ze op de opvang 3 flessen met gekolfde melk.

1 like

Ik zou gewoon JBPM proberen, hier hielp het erg goed en het verstopte ook niet! Het kan er ook juist wat wateriger van worden zei onze CB arts. Ik zou het gewoon voorzichtig proberen.

2 likes

En misschien al langzaam beginnen met vast voedsel te introduceren. Ik had een echte refluxbaby (die er wel last van had) en het werd minder bij vast voedsel.

Heeft iemand tips voor een leuk zonnehoedje waarbij je kind er niet als een oud omaatje uitziet? Of ligt dat gewoon aan mijn kind :sweat_smile:

Ik zou gewoon jbpm proberen en als het toch niks is kun je er meteen mee stoppen.

1 like

Wil je wel een cowgirl? Haha ik heb deze van h&m

Samenvatting

IMG-20210415-WA0041

En deze van Lindex. Is van luchtig joggingsstof van katoen. Niet zo stijf.
20210427_180726

3 likes

Haha ik vind zonnehoedjes juist superzoet @Fredje , dus geen tips ze zijn bijna allemaal leuk!

Maar als het toch over zonnehoedjes gaat, iemand tips voor een bijna 1-jarige die weigert dingen op haar hoofd te dragen? Zonnehoedjes trekt ze af en als je hem goed gestrikt hebt is het huilen of net zo lang trekken dat hij alsnog losgaat. Haarbanden en mutsen net zo :sob:. Op zich ging het in de winter redelijk door de capuchon van haar jas op te doen in de wagen maar nu de zomer eraan komt is dat geen optie meer. Ze heeft nog maar weinig haar dus ik ben zo bang dat ze verbrand :pensive:.

Ohja dat is ook nog een goede. Met K. zijn we na de geboorte na de osteopaat geweest omdat die met de vacuum was gehaald. Was dat bij R. ook voornemens, maar die waren toen dicht natuurlijk.


Bedankt allemaal voor de ervaringen mbt Jbpm. Ga morgen ff bij Kruidvat kijken en dan denk ik met een heel klein beetje beginnen om te kijken wat dat doet.


@Superkonijn ooh R. heeft een badpakje van h&m met zo’n soort printje als dat 2e hoedje. Zo zoet.


@Ketel ik deed bij K. altijd ook gewoon haar hoofd inc haar insmeren toen die nog echt babyhaat had. En verder zoveel mogelijk in de schaduw, in de wagen bv een dooky aan de kap of een parasolletje erbij? En blijven proberen wie weet went ze er ineens aan :wink:

2 likes

Als je er rekening mee wil houden: Die van Kruidvat (en Nutrilon) hebben wel veel suikers. Bij De Tuinen is het 100% jbpm.

1 like

Oh thanks! Goed om te weten, ga straks als de kindjes op bed liggen even vergelijken. Gaat maar om kleine beetjes wat je geeft natuurlijk, maar wil toegevoegde suikers wel zoveel mogelijk vermijden nog als dat kan. Ga toevallig morgen naar een speeltuin (en terras :nerd_face:) hier iets verderop en daar zit ook een de tuinen dus zou dan ook snel daar even binnen kunnen lopen.

3 likes