Tips, ervaringen & aanraders #4

Oké ik heb echt een debiele vraag, maar kan je bij dit soort kledingstukken ook nog een rompertje er onderaan doen? Lijkt me niet echt comfortabel met dubbele drukknoopjes, maar zonder lijkt het me te koud…

image

ja hoor ik doe dat wel gewoon, maar missvhien ben ik raar. Ik doe bijv wel eens een basic romper en daarover een leuke met print ofzo en dan broekje. Door die dikke luier voelen ze die knoopjes denk ik niet.

1 like

Wij hebben dat nooit gedaan, gewoon een vestje erover als het nodig is. Hier in DK is dit de ‘standaard’, mooie lange mouwen (overslag)romper met evt vestje erover.

1 like

Wij hebben er een van de decathlon! Die is verstelbaar ook in grote.

1 like

Ik doe het ook haha. Een effen wit mouwloos rompertje onder een leuke lange mouwen romper.
M’n vriend moest er aan wennen in het begin. Hoorde ik vanuit z’n kamer tijdens het verschonen ‘heeft mama je nou 2 rompers aangetrokken??’ yesss

4 likes

En @Bergamot, bedankt! Ik ga beiden eens opzoeken :+1:t2:

3 likes

Wij deden dit soms wel, twee lange mouwen rompers, wat een crime :joy: Makkelijker met een vestje, maar ik had deze ook en vond ik dan weer te bloot bij haar hals dus deed ik er nog één onder. Maar was toen wel kouder. Hoewel… denk dat het nu eigenlijk kouder is bedenk ik me nu :cold_face: Vind het soms nog lastig hoor, ik gebruik nog steeds lange rompers met een vestje of truitje.

Mijn vriend heeft het ooit gepresteerd om B. 2 lange mouwen rompers en een lange mouwen truitje aan te trekken trouwens :joy: Ik vond het knap, drie lagen.

Weet iemand of het lakentje van F&K ook geschikt is bij warmer weer? Mijn baby heeft zoiets echt nodig, want die handjes gaan de hele nacht zo :open_hands::open_hands::open_hands:

Maar ja lijkt me dat je ze in de zomer niet meer onder een strak lakentje legt?

1 like

Even wat vragen over zo’n slaapwekker die met licht aangeeft of je kind uit bed mag of niet:

  1. Werkt die ook in de avond, of is het met name voor de ochtend?
  2. Zijn er mensen bij wie het kind te eigenwijs was en er niet naar luisterde?

Hij kan wel voor de avond ingesteld worden, als een soort nachtlampje. Dit heb ik echter nog nooit ingesteld.
Mijn jongste is vrij eigenwijs en komt er wel uit maar laat zich door de wekker wel veeeeel makkelijker terugsturen naar haar kamer. Die strijd is echt minder waardoor onze ochtenden wel rustiger opstarten.

1 like

Het lakentje is best licht en ook wel luchtig hoor! Maar als je iets zoekt voor drukke handjes, kun je misschien beter het slaapzakje proberen. Ik had eerst alleen het lakentje besteld en dat zat heel strak maar nog ruimte genoeg naast z’n lichaampje om z’n handen langs te krijgen, dus hielp niet.
Nu slaapzakje besteld en dat werkt echt goed.

2 likes

Als je niet per se een thema wilt (of wel) kijk even bij Sostrene Grene, daar hebben ze geweldige artikelen voor aankleding voor (kinder)feestjes

1 like

Ja daar ben ik ook wel bang voor, dat dat haar lukt. Maar het slaapzakje is denk ik alleen voor jongere baby’s die nog niet rollen en zo? Ze is vijf maanden namelijk.

Die van mij trekt de stekker eruit en dan komt ze vroeg onze kamer in en dan zegt ze “ja dat stomme konijn was nog niet wakker” :+1:t2:

26 likes

Haha Ja dit gaat die van mij ook doen denk ik. Ik denk niet dat het zin heeft om m te kopen eigenlijk.

Ze verstopt m hier nu ook steeds, dus zou m indd lekker weg laten dan. Moet zeggen dat ze nu uit zichzelf al graag iets later wakker wordt dan voorheen (eerst was het 5:45/6.15 en nu slaapt ze het liefst tot 6.50/7.00). Ze is nu 3,5

3 likes

Hmm ja dan weet ik niet of het zo handig is idd!

1 like

Hier een bobike, bevalt goed!

1 like

Ik heb Vans in maat 25 gekocht en er staat dat de binnenzool 14,5 cm is.
Nu heb ik Puma’s maat 23 op het oog, maar ook die zouden 14,5 cm zijn… :thinking: Iemand met Puma’s die kan bevestigen hoe ze vallen?

2 likes

A heeft spruw :sob: Heb net de medicijnen gekregen van de apotheek, hoop dat het snel voorbij is. Ik zie trouwens online dat ik mijn kleding ook op 60 graden uit moet wassen, maar mijn voedingsbh’s moeten met een koude handwas… hoe doe ik dat nu weer? Pfff, wat een gedoe.

1 like

Ik heb gelukkig geen spruw meegemaakt, maar wat ik bijv doe bij een schimmelinfectie is eerst de kleding laten weken in een emmer met azijn en water… dan hoef je ook niet alles op 60 graden te wassen.
Ik lees dat azijn ook wordt gebruikt voor spruw, wellicht dat je het op die manier kan doen!

2 likes