Tips, ervaringen & aanraders #4

Oeh wat leuk dit wij hebben zelf een rode Henry (die voor een stofzuiger ook behoorlijk herrie maakt) en dit is zo schattig voor als ze straks iets groter is. Ik ga hem onthouden!

1 like

J pastte niet meer in haar slaapzak dus ze had weinig keus haha

2 likes

Update mbt gecontroleerd huilen.

Een week ofzo geleden vroeg ik jullie om hulp ivm gecontroleerd huilen. Nou heb alle tips opgevolgd en tot mijn verbazing ging het vanaf dag 1 al supergoed. Ze sliep supersnel steeds zonder dat we vaak terug hoefden te gaan, tot zelfs niet.

Opeens rond dag 4 sloeg het om en bleef zd hysterisch huilen op het moment dat we uberhuapt weg wilden gaan en begon ze van tevoren al te huilen als ze de trap op moest om te slapen. Ook snachts wordt ze vaker wakker lijkt het en dan is het 1 groot hysteriach feest. Ze vraagt nu steeds al jankend “samen?” En wijst op dr bed omdat ze bang ks dat we weggaan.

We blijven er maar weer bjj want ze is echt mega overstuur en ze wordt gewoon niet mwer rustig… ik weet nu niet wat ik moet doen want lijkt alsof we dr getraumatiseerd hebben hiermee.

Alvast een loopfiets? Zo eentje die je later om kan bouwen naar driewieler? Of een zitje voor op jouw fiets? Ik zou niet weten wat je nu voor die leeftijd voor zo’n bedrag nog nodig zou hebben.

2 likes

Keukentje ook leuk ja!

Een autostoel? Misschien niet een heel leuk cadeau, maar wel duur en gebruik je lang.

2 likes

Onze dochter ging rond een jaar over naar een ander autostoeltje. Niet rond 13 kilo, want dat is ze nu ongeveer en ze past echt niet meer in een maxicosi (ze is ruim 2,5).

1 like

Bij onze Maxi cosi stond dat hij tot 74 cm veilig te gebruiken was. Dus dat was hier rond een jaar. Qua kilo’s zitten we pas rond de 9 kilo, dus zou even de centimeters nakijken.

1 like

Mijn zoontje zat ook zeker met 1 jaar al in de vervolgstoel.

2 likes

Volgens mij zijn ze pas te klein als hoofd boven stoeltje uitkomt óf 13 kilo

Hier past ze er nog makkelijk in

1 like

Dit doet me denken aan de slaap aflevering (allereerste aflevering) van de podcast Ik ken iemand die.
Misschien heb je er wat aan.

Succes en sterkte :hugs:

1 like

Heeft iemand tips voor fijne broekjes voor kruipende / beginnend lopende kindjes? Van die jeansachtige broekjes zitten ondanks de stretch wat stijf en daar beweegt ze niet lekker in. Maar wil wat anders dan altijd die joggingachtige broekjes nu ze wat ouder is.

Een wijd uitlopende rib-legging? Of zonder wijde pijp natuurlijk. Die zijn wat dikker en niet zo joggingsbroek achting.

Zoals deze van de Zara:

afbeelding afbeelding

1 like

Manmanman, tijd voor koffie. Bedacht net dat ik volgende week natuurlijk gewoon naar de winkel kan om zelf te kijken / voelen voor de stof ipv alles bestellen en weer terug moeten sturen omdat het anders is dan verwacht :sweat_smile:

2 likes

Haha ja! Zo fijn! Hier een ernstig sokken tekort, dus die ga ik ook maar snel halen.

1 like

Ik vind deze van de H&M heel fijn! afbeelding

Heb ze sinds haar geboorte al in elk maatje. Hele fijne leggingachtige stof maar wel een jeans look. Alleen minder geschikt om te kruipen op stenen, dan slijt hij snel bij de knietjes. Maar voor binnen echt perfect.

1 like

Ohh meen je… dan zou ik indd ook weer even erbij blijven en daarna weer rustig aan starten (incl voorbereiden)

1 like

Yes! @Fredje deze broek is echt favoriet hier. Heb hem al in veel maten gehad!
Er is ook een 3 pack variant. Daar zitten ook 2 spijkerkleuren in.

2 likes

Ik ga kijken voor een fietshelmpje voor mijn zoontje (15mnd) zodat hij in een fietszitje kan. Aanraders wbt merken?

Wij hebben nu 2 keer van Abus en dat bevalt prima

1 like