Tips, ervaringen & aanraders #4

Yogurt met fruit en ‘koekjes’ (lijnzaad).

1 like

L. eet wisselend maar het is nooit weinig (tenzij ziek). Het varieert zeg maar van normale hoeveelheden tot heel erg veel. Gisteren heb ik bijv bij het avondeten drie keer rijst voor haar opgeschept (naast groente, een stukje vega burger en ei) en had ze overdag ook echt al prima gegeten, dus niet dat ze enorm honger had ofzo. Ze groeit volgens haar lijn dus het zal wel goed zijn inderdaad.

1 like

Klinkt als een gezonde en actieve jongen :wink: zolang hij niet ineens heel veel aankomt en beetje globaal zn groeilijn blijft volgen zal hij het wel nodig hebben :slight_smile:


Bedankt voor alle spelletjestips, ik heb K. haar verlanglijstje voor haar 2e verjaardag mooi aan kunnen vullen ermee :+1:t3:

3 likes

Haha ik zou willen dat M. zo zou eten ja haha. Maar m’n neefje (bijna even oud als M.) eet ook de hele dag door. Hij heeft gewoon altijd een boterham in z’n hand (om z’n vader te citeren :“ik zou niet weten wanneer ik z’n tanden zou moeten poetsen, hij eet altijd”)
En met dat ventje is ook niets mis.

1 like

Ah ja sorry! Daarom vind ik dat dus zo lastig.

Hij is zeker niet te dik, eerder aan de lichte kant. Zal idd wel goed zijn dan, maar soms denk ik: hoe kan dat? Zoveel eten en bijna nooit verzadigd zijn? Ze zeiden op t cb: als hij beter gaat drinken gaat hij minder eten… hij drinkt genoeg nu maar eet er geen hap minder door :joy:

Ik heb ook zo’n vreetzak. Een dikke fles pap, een boterham en yoghurt. Dat is dan alleen het ontbijt. 3 boterhammen en dan om 17.00 weer een fles. En tussendoor 2 stuks fruit. ‘s Avonds een flink bord eten en daarna yoghurt met knijpfruit. Ach, ze doet t goed en is mega actief, dus ze zal het nodig hebben. En zolang alles wat ze eet gezonde, goede voeding is, maak ik me er niet druk om. Ze is niet te zwaar ofzo.

Wat is nou jullie favoriete voorlees-/kinderboek? Ik zoek namelijk een leuk cadeautje.

Baby: … waar ben je? (Met vilt flapjes)
Peuter: de gruffalo vindt T ge wel dig, en “slaap maar fijn bouwterrein”.

En de gele ballon is ook mooi cadeau!

1 like

Mooiste vis van de zee, wie heeft er op mijn hoofd gepoept, pluk vd petteflet, lekker weertje koekepeertje, raad eens hoeveel ik van je hou

5 likes

Ik heb vorige week voor het eerst Kikker is verliefd voorgelezen en die vond ik heeel lief en schattig. De kleine walvis vind ik ook leuk en mooi getekend (en iets nieuwer dus dat is ook wel een keer leuk)

1 like

Ik vind de boeken van Chris Haughton ook heel leuk, ik ken daarvan Mama kwijt en Komt goed kleine krab.
Coco kan het en Samen hier vind ik ook mooi.

Maar ik weet niet wie ik voor de gek houd want ik mag alleen lezen uit de ‘grote Dikkie Dik’ (365 dagen Dikkie Dik) of uit ‘Jik en Janneke’ de laatste tijd.

3 likes

Jip en Janneke of Dikkie Dik ! En klassiekers zijn altijd goed als cadeau denk ik

1 like

Gonnie het gansje

2 likes

Kikker is Kikker, heel mooie boodschap

1 like

Een vijver vol inkt, versjes van Annie MG Schmidt.
De gruffelo.
Ssstt, de tijger slaapt
Bobbi boekjes vinden ze hier ook heel leuk.
De mooiste vis van de zee

1 like

Wat geweldig!! Deze kende ik helemaal niet. Wij hadden vroeger altijd Ziezo. Vind versjes van Annie MG Schmidt echt heel leuk, maar dit is net wat moderner en aantrekkelijker met die tekeningen.

Hier is de kleine walvis en de spin die het te druk had favoriet. Ook we hebben er een geitje bij en moppereend doen het goed.
De gele ballon vind ik nog vooral erg leuk.

En voor oudere kindjes:
Bedtijdverhalen voor rebelse meisjes
Er zijn verschillende versies en sinds kort ook een met 100 Nederlandse vrouwen!

6 likes

Ik vind zelf deze leuker dan ziezo omdat dit echt korte versjes zijn.
Mijn dreumessen hebben geen geduld voor verhaaltjes langer dan 1 bladzijde. :joy:
Mijn kleuter is fan van het versje van de wimwam reus. We hebben in de auto dan ook de CD van V.O.F. de kunst liggen met de liedjes van deze versjes. Aanrader. :ok_hand:

3 likes

Ja, superleuk zijn die liedjes! Hadden er vroeger twee cassettebandjes van en heb het nu regelmatig op Spotify aanstaan :blush:

2 likes

Vanaf wanneer zijn jullie trouwens begonnen met voorlezen?