Tips, ervaringen & aanraders #4

Haha getver nee het is niet mooi

Is het de bedoeling dat ze zelfstandig de trap op kan als ze iets ouder is? Willen jullie dan misschien over de gehele trap een reling? Is misschien wel een groter lange termijn plan.

Nee, dat gaan we niet doen. Wil iets wat wel weer weg kan als het veilig is.
Denk toch zoā€™n lelijk ding als de eerste foto, dat is ook wat minder massief.
Of mijn kind gewoon aan een lijntje zodat ze niet bij de trap kan.

1 like

Ja ik dan is het eerste ding het minst massief inderdaad, is het beste wat er is denk ik.

Lijntje is ook goed idee, gewoon aan de bank oid vastmaken

1 like

Bestaan er klamboes die dreumesproof zijn? :sweat_smile:

En vergeet niet dat ze in dit geval ook via de achterkant de trap op kunnen :wink:

Als hij/zij in een bed slaapt, dan is de Deryan bedtent behoorlijk dreumesproof.

3 likes

Dat is bij ons niet mogelijk, dat is wel dicht gelukkig :sweat_smile:

Wat zijn leuke spellen vanaf 2jr? Haba mijn eerste boomgaard heb ik hier vaker voorbij zien komen geloof ik, zijn er nog meer spellen die vanaf 2 al leuk zijn?

Kleurentorentjes?
Staat vanaf drie jaar, maar lijkt mij niet heel moeilijk. Misschien schat ik tweejarigen te hoog in :grin:

1 like

Ik heb deze:
https://www.bol.com/nl/p/ravensburger-lottino-kinderspel/1004004000009961/?s2a=

En dit is echt superleuk! E. doet echt de plaatjes pakken, kijkt goed en zoekt dan dezelfde afbeelding op de grote platen die op tafel liggen. Hij kan zich echt goed vermaken en is ook handig om nieuwe woordjes te leren!

3 likes

Ik heb hier Spoorzoeken met Woezel en Pip. Daarmee kun je je eigen speurtocht maken met kaartjes en elk kaartje heeft een opdracht. Kaartjes kun je zelf uitkiezen dus zoveel als je wil en met opdrachtjes die bij (de leeftijd van) je kind passen. Uiteindelijk kom je dan bij Buurpoes uit, daar leg ik dan ook iets van een koekje ofzo neer.
Vooral in de tuin is dit leuk vind ik, je moet wel een beetje de ruimte hebben (alhoewel dat in mijn geval ook komt doordat het met 2 kinderen gespeeld wordt)

3 likes

Dit vond mijn zoontje heel leuk (hoop dat de link werkt)
https://www.kruidvat.nl/jumbo-playlab-ik-leer-babydieren/p/5392556?gclid=EAIaIQobChMI-ei_p4aQ8AIVhKZ3Ch39pg0YEAQYAiABEgL_jPD_BwE

2 likes

Wij hebben een dier stapel spelletje, ook van habba. Is nu met 22 maanden al best leuk.

1 like

Haba mijn eerste boomgaard is leuk ja! Haba bij de kinderarts, uk en puk tel&beweg en knappe koppen zijn ook aanrader! Deze spelen ze op mijn werk veel. En zijn als volwassene ook nog leuk haha :stuck_out_tongue_winking_eye:

Haba heeft ook veel andere ā€œmijn eerste spellenā€

1 like

Wat ontbijten jullie kindjes sochtends als ze geen fles meer krijgen?

Brood! Ik heb een vreetzak dus hij eet 3 boterhammen, met soms een plakje ontbijtkoek, of een bakje yoghurt oid. Melk drinkt hij niet helaas

2 likes

M. krijgt nog steeds een fles, ook omdat dat de manier is om haar iets langer te laten slapen. Als ze echt wakker is, krijgt ze havermout pap. Daar doen we soms banaan in of zoā€™n knijpfruitje of rozijntjes.

1 like

Hier nog bordje pap, maar denk binnenkort boterham.

1 like

Havermout, amandelmelk, banaan en kaneel

1 like

Over eten gesproken. Ik heb dus een goede eter, maar ook daar kun je dus zorgen om hebben. Hij eet zĆ³ veel. Zijn er meer kindjes die veel eten?

Samenvatting

Veel als in 6 boterhammen per dag, plak ontbijtkoek, 2 stuks fruit, een vol bord avondeten, bak kwark of yoghurt, en dan nog wat koekjes oid tussendoor.

Ik vind dit zo lastig om te vragen, omdat er waarschijnlijk veel ouders zijn die zouden willen dat hun kind meer at. :woman_shrugging:t3:

1 like