Tips, ervaringen & aanraders #4

Hallo allemaal! Ik ben op het moment 28 weken zwanger en eerst was ik heel erg relaxed over de aanstaande bevalling. Nu na een intake met de kraamzorg… iets minder! Daarom ben ik nu toch aan het overwegen om een bevalcursus te doen. Ik weet al dat ik in het ziekenhuis moet bevallen (hoge bloeddruk), dus alle bevalcursussen die gaan over met sereen kaarslicht thuisbevallen kan ik overslaan…

Normaal lees ik alleen soms mee, maar ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen! Hebben jullie tips voor een laagdrempelige (online?) bevalcursus die vooral erg nuchter is.

1 like

Samen bevallen vind ik erg nuchter, praktisch en ook over medische setting.
Fijn zwanger is meer sereen kaarslicht enerzijds, maar heeft ons juist geholpen om in medische setting samen sterk in de schoenen te staan en mogelijkheden te vinden/maken…

Ik vond de cursus van drs mama (gegeven door 2 artsen) een aanrader. Gaat veel over verwachtingen, de rol van je partner en welke opties je wanneer hebt.

Geeft jouw ziekenhuis cursussen/voorlichtingsavonden? Ik heb geen cursus gevolgd, alleen een paar lesjes yoga maar ben we naar zo’n avond in het ziekenhuis geweest en vond dat heel informatief en leerzaam. Het gaat over de bevalkamers, eventuele pijnstilling, er kwam een lactatiekundige vertellen over borstvoeding. Geen echte pufcursus of iets maar wel een aanrader vond ik.

Wat is een leuk kraamcadeau (meisje)? Ze hebben al een kind (jongen) en dus al veel spullen. Budget is 50 euro ofzo. Iets duurder kan ook. Boekjes hebben ze dus bijv al veel.

Deze (herinneringen) kist vind ik persoonlijk erg mooi! (er zijn meerdere soorten): Herinneringskist takjes (Slotje: Zonder slotje,Formaat: Maxi 40 x 30 x 22 cm) | Herinneringskist met naam | By Bineke

Bij deze website hebben ze cadeaumanden die je zelf kunt samenstellen: Persoonlijke cadeaumand (meisje) – Studio Jules

2 likes

Wij hebben dit als kraamcadeau gekregen. Ik weet alleen niet hoe duur het was.

Het is een kinderstoeltje van hout. In het hout is het geboortekaartje verwerkt. Op de rugleuning zie je de voorkant van het kaartje met z’n naam er op. En op de zitting de binnenkant met 2 regels tekst die wij er in hadden staan. Niet hoe zwaar/lang oid hij was.
Ik ben hier echt super blij mee en hoop bij een volgende dat we dit weer van haar krijgen haha

foto

1 like

Goed punt! Geen idee… ga het eens navragen bij de gyn bij de volgende afspraak. Drs mama was helaas al vol, maar heb me nu aangemeld voor Samenbevallen :slight_smile:

1 like

Ik zou persoonlijk geen kleding geven want veel te smaakgevoelig.
Misschien een bon voor een babyfloating sessie? Of een geboorteposter a la MrStarsky?

2 likes

Postnatale massage :stuck_out_tongue:

2 likes

Misschien het spel de eerste boomgaard van haba?

1 like

Op ons lijstje: schoonmaak set met veger enzo, zaklampboek, Smartmax en een magneetboek van Janod.

2 likes

https://www.bol.com/nl/p/lego-duplo-truck-graafmachine-met-rupsbanden-10931/9200000128108668/?bltgh=ipkxfpClcM0m9i4zlCpMrw.4_47.48.ProductTitle

mijn neefje vindt deze erg vet, helemaal nu er bij hun in de buurt ook een bouwplaats is haha

2 likes

Wauw die moeten wij ook hebben, dank voor de tip :construction_worker_man:t2:

Ik lees mee haha. S wordt ook bijna 2.
Misschien heb je nog iets aan ons lijstje tot nu toe:

Driewieler step
Treinbaan
Knutselspullen
Stoepkrijt
Dokterssetje
Speelgoedboormachine
Pop met luier (hij heeft een mini popje en wil die steeds een luier aandoen maar dat past natuurlijk niet dus hij krijgt een grotere pop)
Puzzels
Muziekinstrumenten

Wij hebben ook een leuk kleur en sorteerspel van plan toys. Is ook educatief. En kralen om te rijgen misschien? Goed voor de fijne motoriek.

1 like

haha graag gedaan

vraag me wel af bij de volgende review:


bob de bouwer
Ik raad dit product aan

  • ze kunnen er mee rijden laden en lossen opschepp

iets typisch voor jongens


hoezo zet je dat in je review? wat zegt dat over het product???

Oeeh dit is ook echt iets voor S.
Zit nu al de hele ochtend online te kijken voor cadeaus haha. Dat Haba spel is ook leuk. Heb hem op de lijst gezet. En misschien nog een idee: een speeltentje voor binnen of een ballenbak? Je hebt hele mooie waar je zelf ook de kleur ballen etc kan kiezen. Ballenbak kopen | KidsDeco.nl

En ik denk dat ik de tipi tent van Petit Amelie aan mn ouders vraag :heart_eyes:

1 like

Zijn er ook mooie oplossingen voor een traphekje voor een open trap in de woonkamer? Of zitten we dan echt aan zoiets vast:
l_babydan-steektrap-traphek-zwart

1 like

Ik zie zo snel geen alternatief inderdaad. Behalve als je relingen plaatst en daar dan een normaal traphekje voor zet.

1 like

Ja, dat had ik idd nog bedacht, zoiets wordt het dan:


Zo lelijk allemaal. Maar denk dat we wel echt iets nodig hebben, zo midden in de kamer. Helaas…

2 likes