Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik twijfel zo. Tot nu toe loopt onze baby voor op groei, maar hoeft natuurlijk niet per se iets te zeggen over hoe groot ze zal zijn. Ik kwam er net achter dat ik veel rompers in maat 50/56 (die van hema) heb, maar niks in 50. Wat is jullie ervaring? Met een gemiddelde baby dan. Zal maat 50 echt nodig zijn erbij? Weet niet hoe groot dat verschil is haha.

Wij hadden een gemiddelde baby op alle fronten (3,4 kg bij geboorte, met 2 maanden was ze 5 kilo) en zij heeft zeker 2-3 maanden maat 50 aan gehad, sommige kleertjes langer. Allerlei merken (H&M, Konges sløjd, name it, Lindex, etc, kan er niet op meer komen). Maar het hangt echt af van de bouw ook geloof ik.

Een paar dingetjes zou ik wel hebben, je kan altijd meer bij kopen!

1 like

Ah ja misschien toch een paar rompers halen! Heb wel kleertjes in maat 50. Yes, kan ik toch nog shoppen hehe

1 like

Hema rompers heb ik lang gebruikt en 2 grotere kindjes! De rompers in 50-56 hebben K. maand of 2 gepast en die was 54cm en 3886 gram. R. is nu 4 maanden en heb ik vorige week 50-56 opgeborgen omdat het toch wel trekken werd ze dicht te doen en ik het idee had dat daardoor ze eerder doorlekte snachts (nu niet meer doorgelekt). R. was 4005 en 51cm. Wel was haar gewicht anders verdeeld want overslagrompers die bij K. meteen goed zaten zitten bij haar was sinds kort mooi, ze vielen steeds van haar schouders af.

1 like

Je kan bij Lidor kijken
https://www.lidor.nl/p/decoratie/vloer-speelkleden/11780-sunshine-waterproof-picnic-cloth-melon-vichy

Hij is er ook in mintgroen

Ja hoor, ik smeer dat altijd gewoon in met de calendula billencreme van vsm of weleda en dan is het vaak de dag erna weg :slight_smile:

1 like

Smeer ik ook gewoon in ja!

1 like

Scheelt wel een beetje of het een jongetje of meisje is volgens mij. Maar een stuk of drie rompertjes in maat 50 kan altijd. Bij ons was het wel al eigenlijk meteen een combinatie van 50 en 56 en al snel alleen 56. Echt zonde want hij heeft niet alles aangehad in 50.
Hij woog wel 4,2 kg, maar dat had niemand verwacht dus je weet het nooit.

En als je toch veel 50 nodig hebt bestel je gewoon bij! Dat merk je meteen wel bij de geboorte als het toch een kleine baby is.

3 likes

Volgens mij niet, mijn baby was 3400 gram bij geboorte en past meteen prima in de hema rompertjes! Ik zou hooguit een speciale kleine kopen als eerste rompertje.

1 like

Wij hadden een vrij kleine baby bij de geboorte (3050gr) dus ik was wel blij dat ik een paar rompertjes in 50 had. Ze heeft ze maar heeel kort gedragen want ze groeide binnen no time uit tot een bovengemiddelde baby en draagt al sinds ze 10 maanden is maat 86 (we begonnen met 2 pakjes in maat 44 :sob:). Toch vond ik het die eerste weken wel fijn om een paar dingetjes te hebben die niet veel te groot waren.

1 like

50/56 was hier voor allebei prima!


Toen ik op het cb was kon de arts het ‘vinkje’ niet aanzetten van het nek/hoofdje omhoog houden terwijl hij op zijn buik ligt. Als hij bij je ligt, terwijl je zit, doet hij dit wel. Hij slaapt soms op zijn buik en draait wel zijn hoofd. Ik leg hem elke dag wel even gewoon voor tummytime maar hij maakt geen aanstalten. Hij is ruim 5 weken nu. Iemand nog tips :thinking:? J was hier heel snel mee maar B lijkt lui

1 like

N. had dit eerst ook, en ineens had ze het en hield ze haar hoofdje hoog. @Superkonijn gaf toen nog als tip om een kussentje onder de oksels te doen, misschien kun je dat proberen.

2 likes

Jaa zij is fijn en geeft goede tips! Echt een aanrader. En ze is fan van Freddie haha.

1 like

Wat leuk dat je dit nog weet haha. Werkte hier inderdaad goed, zo’n halve maan kussen o.i.d!

Haha ja ik heb het geprobeerd en het ging hier ook goed! Ik was net dat filmpje hierboven aan het kijken en zie dat het daar ook als tip gegeven wordt.

4 likes

Top, thanks! Jij ook @Grey. Ga t morgen eens proberen

1 like

Precies, het is nu ook lastiger.

Hier 2940 met de geboorte bij 39 weken. Mijn baby heeft bijna 3 maanden in maat 50 gepast. Ik was die kleertjes ook helemaal zat na die tijd. :joy: En nog altijd is hij licht, nu met 1 jaar in maat 74/80. Oftewel: het is zo persoonlijk. Maar bijvoorbeeld Hema valt wat ruimer vind ik, dan gaat een pakje in maat 50 weer net langer mee dan bij bijvoorbeeld Noppies.

3 likes

Je hebt al veel reacties, maar ik zou inderdaad ook zeker 2 rompertjes maat 50 halen. Bij Zeeman zijn ze super goedkoop, mocht je het zonde vinden er veel aan uit te geven als ze misschien niet gebruikt worden

1 like

Bedankt voor alle reacties! Ga idd toch maar wat rompertjes in maat 50 halen voor de zekerheid.

Toch maar gedaan. Ik heb nooit moeite gehad met haar wegbrengen naar het KDV, maar ik zat gister wel ff te snikken in de auto hoor :sob:
Alles was goed gegaan, al denk ik niet dat oma zou toegeven als ze wel erg vroeg wakker zou zijn.
Voelt wel een beetje als een opluchting dat we het maar eens een keer gedaan hebben :slight_smile:

3 likes