Tips, ervaringen & aanraders #4

Staat veel op vinted en marktplaats! Wij hadden een goede aanbieding via bol vorig jaar, 50% korting. Dus zou dat ook in de gaten houden.

4 likes

Aquaplay, treinbaan, keukentje, wobbel hebben we allemaal al. :confounded: De oudste is veel te veel verwend vroeger. :joy:
Werkbank is wel een goeie, water/zand-tafel is misschien ook een idee. Of idd bijdrage voor iets groots. :thinking:

Herkenbaar haha. Ik zou niet weten momenteel wat we voor R. haar eerste verjaardag moeten vragen :joy: is pas over 8 maanden hoor, maar verder dan een eigen babypop van oma (kreeg K. ook) kom ik niet. Of idd aanvullingen voor wat we al hebben als duplo, nog meer diertjes etc etc. En dan is het een kleine 2 weken voor de eerste verjaardag van R. ook nog Sint :joy:

Ik wil mijn Joolz verkopen maar op het frame zitten een paar diepe krassen. Maar ook een paar hele lichte, zou ik die met zo een krasvrij spul kunnen verwijderen. Toevallig iemand dat geprobeerd?

Nou ladies, het middagdutje met gecontroleerd huilen ging iig goed! Ben “maar” 3x terug hoeven gaan naar haar kamer om even te knuffelen, waarna ze snel in slaap viel en 2u bleef slapen (is lang voor haar doen!). Nu nog even de avond overleven haha

17 likes

Waar kan ik een leuk rugzakje bestellen waar ik een naam op kan laten drukken?

En wat doe je eigenlijk in een tasje voor de kinderopvang?
Hij gaat pas over een maand maar ik ben nu al zenuwachtig haha.

Ik had de eerste paar dagen een mini fjallraven kanken mee, maar ze boden zelf aan om de reservekleding daar in haar mandje te leggen zodat dat tasje niet elke keer meehoeft

Zou misschien even vragen of een tasje dus wel nodig is!

Ben ik weer! Miss poep :raising_hand_woman:t3: Zolang het niet waterdun of keihard is en je kindje er geen last van heeft dan zijn alle poepluiers normaal. Zachte luiers zijn echt normaal! Vaak moeten de darmen even wennen aan de hapjes en zorgt dat voor wat stevigere poep. Qua kleur kan het altijd alle kanten op gaan (wat heeft ze gegeten bijv?) maar als je het niet vertrouwt even een foto maken van een luier! Daar zijn artsen altijd blij mee :grinning_face_with_smiling_eyes:


@Nefertiti spannend hè?

Wij geven mee:
Reserve kleding
Spenen
Knuffel
Slaapzak
In het begin een fles en voeding als dat nodig is!

Vaak bespreken ze dit ook tijdens een intake of een wenmoment!

Edit; slaap zelf een paar keer met een knuffeltje zodat het naar jou ruikt :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Reservekleding, speen, melkpoeder afgemeten in toren of borstvoeding afgemeten, eventueel groente/fruithap, fles, slaapzak eventueel (hier hebben ze zelf ook slaapzakken).

Een tip: pak niet een te klein rugzakje. Vond het zo’n geprop haha.

@Wonderland de poep klinkt in mijn oren heel normaal. Hier best wel vastere poep ivm meer vaste voeding, maar toen ze laatst ziek was en meer melk dronk ipv vaste voeding was de poep ook veeel minder vast meteen.

2 likes

Is ook afhankelijk van de opvang wat je allemaal mee moet nemen, @Nefertiti. Zou de intake even afwachten, hier hoeft alleen een slaapzak en reservekleding mee en dat blijft daar tot het gewassen moet worden, dus een tasje is niet nodig.
Kunstvoeding, flessen en alle vaste voeding (ook oetenhapjes) is daar, tenzij je iets anders mee wilt geven.

1 like

Ik vraag me af of we een intake hebben? We hebben alleen een eerste dag, ook geen wendagen. Ik ben benieuwd :’)

Ah, anders gewoon even bellen om te informeren! Zal vast een intake zijn en anders is het zeker niet raar als je wilt weten wat er verwacht wordt.

1 like

Het ging hier laatst ergens over picknick kleden, iemand nog tips?
Zoek eigenlijk beetje 200x200…
Het Hema kleed is uitverkocht, H&M heeft niks… en decathlon de grote is 2x polyester en wil eigenlijk ene kant “glad” en andere kant stof (snapt iemand dit :joy::joy::joy:)…

Ik vond deze maar is dit alieexpress of gewoon zo weinig recensies :face_with_monocle:

Bekijk Picknickkleed XXL - Oranje - XXL-picknickkleed – Picknickdeken – Strandlaken – Picknickkleed Waterdicht – onmisbaar kleed voor Dagje Natuur – Groot deken – Waterafstotend kleed – Picknicken - Plaid 200x200 cm op: https://www.bol.com/nl/p/picknickkleed-xxl-oranje-xxl-picknickkleed-picknickdeken-strandlaken-picknickkleed-waterdicht-onmisbaar-kleed-voor-dagje-natuur-groot-deken-waterafstotend-kleed-picknicken-plaid-200x200-cm/9300000026205742?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/picknickkleed-waterdicht-met-handvat-buitenkleed-200x200cm-van-fleece-warmte-isolerend-ruit/9300000003286564/?Referrer=ENTcli_shipment_confirmation_standard2008093611&language=nl

En ben hier heel erg blij mee. Hij is lekker groot en goed stevig, heb hem nu een jaar en ziet er nog steeds heel goed uit

1 like

Geen idee of ik je nu blij maak met een dooie mus, maar ik vond afgelopen zaterdag nog hét kleed in ons lokale Hema filiaal. Misschien dat ze bij jou in de buurt dus nog wel in de fysieke winkel liggen?

1 like

Tandpasta werkt super goed

1 like

:eyes::eyes::eyes::eyes:
Worth a try haha

1 like

Ik zit te twijfelen of ik m’n dochter vanavond voor het eerst bij opa en oma laat logeren. Morgenochtend komen ze een dakkapel plaatsen en dan was ik van plan om om half 7 de deur uit te zijn. Maar ja is toch wel handig als ze er vanavond al is, alleen wordt ik zelf erg zenuwachtig van het idee dat ze voor het eerst in 19 maanden niet thuis slaapt. :pensive: en bang dat ze gaat zitten spoken en oma haar uit bed haalt of bij hun in bed legt… en we uit het ritme raken. Gaat net weer een paar nachten goed. Wat denken jullie?

Ik zou het gewoon doen. Er is waarschijnlijk altijd wel een reden om het niet te doen, maar ik vind het persoonlijk fijn om ze op jonge leeftijd te laten wennen aan een andere slaap omgeving en logeerpartijtjes. En als de dakkapel morgen zo vroeg komt ben je ook uit je ritme denk ik?

1 like

Moet je niet die in Nunspeet doen want daar heb ik de laatste weggekaapt :stuck_out_tongue: