Tips, ervaringen & aanraders #4

Even uit bed tillen, knuffelen en dan zeggen “ik ga je nu weer in bed leggen, slaap lekker” en dan weg. Iig geen feestje er verder van maken. Muziekje weer aan en weg

2 likes

Ook als ze dan bleef huilen tijdens de knuffel gewoon weer terugleggen dan?

Ja… klinkt echt zo kut, maar wij moesten er echt ff doorheen… maar na 2-3 dagen was t echt beter

2 likes

@HotMomma wij hebben ook deze techniek toegepast na een tijd waarin ik als een ninja de kamer uit moest sluipen omdat mijn dochter anders helemaal hysterisch werd. Je moet je echt even instellen op een paar dagen afzien en op je tanden bijten, maar het gaat echt snel beter. Wat wij deden was haar niet uit bed halen als ze ging huilen. Wel steeds even naar haar toe, maar ze moet leren dat ze in haar bed blijft en daar alleen in slaap valt.
Alleen als ze compeet over de zeik was even knuffelen maar zodra ze rustiger was meteen weer in bed. Dan begon ze weer, maar dan idd zeggen dat ik in de buurt ben maar niet meer in de kamer. Ze pikken het op die leeftijd echt snel op hoor. Het is een kwestie van een patroon doorbreken, aangezien je weet dat ze verder geen pijn ofzo heeft.

Je kunt evt nog zoeken op ‘gecontroleerd huilen’ als je nog meer tips wil.

Krijgt ze nog een fles voor ze naar bed gaat? Ik had ook dit probleem met een kind dat gewend was aan de borst in slaap te vallen, was een drama elke keer dat ik wegging. Toen de borstvoeding stopte ivm nieuwe zwangerschap zijn we een fles aan gaan bieden en bij ons hielp het om gewoon weg te lopen. Anders had ze verdriet omdat het drinken op was + dat wij weggingen, en zo valt één element weg.

Nee ze krijgt alleen sochtend nog de borst, drinken doet ze gewoon normaal gedurende de dag! Ik ga iig eens het gecontroleerde morgen weer eens toepassen… ben heel benieuwd. Thanks allemaal! Fijn om te lezen dat ik niet alleen ben op die leeftijd met haar haha

2 likes

Ik vond het ‘voorbereiden’ (edit in m’n eerste reactie) best waardevol. Merk dat het hier thuis echt goed werkt, vaak herhalen en vertellen wat ze te wachten staat. Wordt ook aangeraden op Instagram account “biglittlefeelings”, maar moet wel je opvoedstijl zijn natuurlijk. Zij geven aan dat het ook “pre-verbal” werkt, vandaar dat ik het met haar gewoon maar geprobeerd heb!

4 likes

Topper, ga er gelijk mee aan de slag morgen…

Duim allemaal maar voor me haha, zie er nu al tegenop, maar het is voor een goed doel :innocent:

3 likes

De eerste avond voelt het alsof je hart elke keer breekt als je er niet naartoe gaat, maar ik had met mezelf afgesproken het minimaal 1 week te proberen. Mocht het daarna nog steeds niet goed gaan, dan zou ik even stoppen en een maand later weer proberen. Maar na 2-3 dagen ging het dus al super goed

1 like

@HotMomma wij hebben dit ook zo gedaan, wel eerder, met 9 mnd. Wat mij hielp om het vol te houden was bijhouden hoe vaak en hoe laat ik naar hem toe ging. Dus bijv: 19 uur 3 x, 22.37 5 x, etc. Zo zag ik vooruitgang en na 3 dagen waren we er vanaf.

1 like

@HotMomma ik zag dat wij het er al eens over gehad hadden, maar wij hebben ook gecontroleerd huilen toegepast en dat gaat al een half jaar goed! Het is even doorbijten maar zo geen spijt van gehad! Ik zal morgen het schema voor je opzoeken. Uiteindelijk is het voor je kindje ook heel fijn om zelf in slaap te kunnen vallen, en het heeft ons echt de avonden teruggegeven.

1 like

Waar kan je ook alweer alle speeltuinen vinden?

@HotMomma Ook voor ons hielp het gecontroleerd laten huilen erg goed. Ik pas het nog wel eens toe als m’n kleutertje niet in bed wil blijven.

Ik weet niet meer wie hier de Berg go2 skelter tipte maar we hebben er nu al (baby 11 maanden) zoveel plezier van! Ze staat nog niet echt stevig dus loopkarretjes zijn geen succes maar op dit ding staat/zit ze heel goed zelf en ze kan zelfs al achteruit ‘rijden’. Ze is ook apetrots als we haar erop zetten. Dus dankjewel echt een top tip :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dankje! Ik zie dat mijn woonplaats er niet eens tussen staat haha

Wie heeft er tips voor goede cadeaus voor 2 jarige?

Vorig jaar hebben ze de hele dierentuin van holztiger gekregen.
Ik weet geen eens wat wij ze zelf moeten geven dit jaar.
We willen in onze tuin tzt een overkapping zelf maken en daar wil m’n man dan zelf een speeltoestel aan maken. Dus dat nu kopen is geen optie.
Trampoline hebben we geen plek voor.
Loopfiets hebben ze van de oudste. Moet er wel 1 bijkomen, maar ja, wat geef je de ander dan.
Duplo hebben we al 2 60 L bakken vol.

Ik zit te denken aan de houten treinbaan van Little Dutch voor K., daar zijn allerlei uitbreidingssets voor die anderen dan weer kunnen geven. Die is eigenlijk vanaf 3 jaar, maar K. is qua fijne motoriek vlot en zette laatste bij een vriendin zo’n houten treinbaan al best goed in elkaar met minimale hulp.

Hebben ze al een keukentje? Dat is hier ook een grote hit en kun je anderen evt ook weer van dat eten met klittenband er tussen, koffiezet apparaatje etc bij laten geven. Ik zit eraan te denken om op K. haar lijstje ook zo’n werkbankje te zetten, bv die van Little Dutch of Tryco. Verder uitbreiding voor de Grimms regenboog, daar speelt ze veel mee (de halve cirkels/bouwplaten), kinetisch zand en knutselspullen.

3 likes

En aquaplay? Dat heeft N voor z’n verjaardag gekregen. Kun je ook flink uitbreiden. Treinbaan van Ikea oid? Modu (heeft @360 ) vind ik ook leuk! Wel prijzig, maar misschien leuk om met elkaar te geven?

3 likes

Keukentje, werkbank, winkel, wobbel, tuin water/zandtafel. Zoiets?

3 likes

Oh dat is ook een goeie!! Die noteer ik ook.Weet zeker dat K. aquaplay geweldig vindt, maar het je best duur om zomaar tussendoor te kopen vind ik!

2 likes