Tips, ervaringen & aanraders #4

Dat zou ik dan weer echt niet zeggen :grimacing: vind dat ook wat vreemd in een sollicitatiegesprek. Als je zwanger bent, heeft het nog nut voor de werkgever om het te vertellen maar zeggen dat je een kinderwens hebt vind ik een beetje gek.

3 likes

Niet zeggen! Ik snap je gevoel, maar je hoeft wat dit betreft echt geen rekening te houden met een werkgever. Mensen krijgen kinderen en het zou nou eenmaal vrouwen die met verlof moeten. Daarnaast worden werkgevers gecompenseerd door UWV (voor jouw salaris doorbetaling).

3 likes

Ja je hebt gelijk! En bedankt :slight_smile:

1 like

Oh dat wist ik niet van die compensatie!

@Timeless ja we hebben sws al een kindje! Dus dat ga ik uiteraard wel vertellen.


Iedereen raad het me af om te vertellen, dus ik ga het denk ik ook niet doen. Ben ook pas 7 weken, dus het kan idd nog mis gaan. Maar ik denk dan dat je net een goede werkgever moet treffen hierin, en dat weet je uiteraard niet van te voren.

1 like

Wij gebruiken sinds een week ongeveer Ewan het droomschaap deluxe. Bij deze versie kan de knuffel ook in de was en heeft een huilsensor. (er zijn nog wat verschillen, maar deze vond ik het belangrijkste)
Nu heb ik hem dus nog niet zo lang, maar tot nu toe bevalt hij goed! Vooral snachts als m’n baby onrustig wordt. Dan pikt die sensor dat op en kalmeert hem al. Met inslapen merk ik niet zoveel verschil, want daar heeft m’n baby niet zo’n moeite mee

1 like

Vind hem ook heel vergelijkbaar met de Easywalker Jackey als ik hem zo zie! Zowel qua uiterlijk als manier van inklappen.

1 like

Het is 22:30 en terwijl ik met een jengelend en huilend kind in mijn armen door de kamer loop te bouncen vroeg ik mij ineens af;

Wel of geen kaarsje op de (1e) verjaardagstaart?

Ik doe het niet, nichtje van een vriendin pakte dat kaarsje meteen vast :grimacing:

3 likes

Ja, voor de foto en dan snel er weer af!

1 like

Haha dit zijn de belangrijke vragen!
Ik had het wel gedaan, maar hij snapte het zelf uitblazen écht nog niet, dus op afstand kaarsje aan zodat hij hem niet kon grijpen. Zingen, zelf kaars uit geblazen en heb daarna een stuk gegeven.

1 like

Alleen voor de foto.

1 like

Dat zou ik fijn vinden!

Ik ben op dit moment niet thuis maar ik ga vanmiddag/vanavond even alles bij elkaar zoeken. Dan stuur ik je een berichtje!

1 like

Nou ik vind hem vrij heftig! Niet aan te raden voor vrouwen die voor de eerste x moeten bevallen :grimacing:

Edit: heb het over het laatste stukje met geschreeuw overigens.

Heeft iemand hier toevallig zo een mailot van Silas? Hoe vallen die? S. Is bijna 5mnd en heeft een 56-62 (vooral de lengte nodig).

Ik heb er één! Ik heb degene gekocht met voetjes van 6-12 maanden en K. draagt hem al vanaf 6 maanden, toen was hij nog wel ruim en deed ik er sokjes over. Nu met 1 jaar en maat 80 past hij hem ook nog makkelijk. Ze rekken enorm mee en zitten dus snel goed. Alleen dus de voetjes misschien nog niet.

Die zonder sokjes vind ik best groot vallen! Hij droeg die met 3 maanden en past hem nog steeds (1 jaar). Die met voetjes vind ik gewoon op maat vallen.

Lieve dames heb jullie hulp/advies nodig. S is nu bijna 21 maanden en kan nog steeds niet zelf in slaap vallen. We moeten altijs naast haar bedje liggen en ze wilt het liefste een handje vasthouden en zo in slaap vallen. Zodra ik weg wil gaan als ze nog wakker is gaat ze echt keihard huilen. Heeft iemand ervaring om dit af te bouwen op deze leeftijd? Ik ben zoveel tijd kwijt aan haar bedritueel vind het onderhand wel goed geweest :dizzy_face:

Dit was bij ons ook, incl in slaap vallen aan de tiet. Toen op een dag was ik er helemaal klaar mee en ben ik gaan proberen om te laten huilen. Eerst na 1 min terug, dan na 2, dan 4, 8 en 10 minuten. Eerste avond heeft ze denk 30 min volgehouden en was toen stil. Avond erna nog maar 15 min en zo steeds minder. Nu huilt ze niet meer, of heel even, en ligt ze gewoon te brabbelen of kiekeboe te spelen in bed. En ze sliep binnen een paar nachten door, terwijl ze eerst elke 2 uur kwam. Dus ik was hier vrij content mee. En dat was toen ze 20 maanden oud was, toen durfde ik het beter aan om te laten huilen dan toen ze nog mega klein was ofzo

Edit; ik heb dit wel 3 dagen van tevoren uitgelegd (in hoeverre ze het echt begrijpt) en voor gedaan met een bedje en een pop. Van “ik leg je dan in bed en dan nog een kus en dan slaap lekker en dan loopt mamma weg en kan jij lekker gaan slapen”. Klinkt misschien lomp, maar beter een beetje proberen voorbereiden dacht ik

8 likes

Fijn om te horen! Wat deed je dan toen je de kamer terug in kwam? Zorgde je ervoor dat ze wel weer rustig werd alvorens je weer wegging? Want ze wordt hier pas rustig als we haar dan uit bed halen en bijvoorbeeld weer boekjes gaan lezen.