Tips, ervaringen & aanraders #4

Gewoon een bak van IKEA oid? Dat wordt op mijn werk iig gebruikt, lijkt me prima.

Ja dat is hem inderdaad!

1 like

Had hem al bijna besteld uit enthousiasme, maar zag nog net op tijd dat hij niet op een buggydrager op de fiets past. Jammer, goede deal wel verder volgens mij!

Het lijkt nu wel een mega dikke korting van 400 naar 100, maar op bol is hij 120. Of is die normaalgesproken 400? Dan is het wel echt een dikke deal! Dank je!

2 likes

Haha nee die 400 is zwaar overdreven, normaal is hij rond de 120-140 euro zonder korting.

2 likes

Ik vraag me af of ik nu iets mis, waarom ik als enige voor optie 2 kies? Wat is er zoveel beter aan optie 1?

Voor mij het feit dat het bij de basisschool in zit. Vaak zijn er al samenwerkingen tussen opvang en kleuters, zeker op een IKC. De overstap wordt hierdoor wat kleiner doordat ze al bekend zijn met het gebouw en medewerkers.

Zelf hou ik altijd van een nieuw begin, geen ongemakkelijk gedoe met oud collega’s. Misschien heeft @LunaLovegood dat niet hoor maar ik leef me graag in. :joy: En inderdaad de basisschool connectie en kleinere groepen klinkt ook wel fijn.

Ik heb zelf nog goed contact met die vestiging gelukkig, de kinderen hebben daar tot januari ook op het kdv gezeten.
Maar nu vraag ik me af of ik dan voor hun zou kiezen vanwege vertrouwdheid en loyaliteit ipv de logische keuze voor de kleinere opvang in hun toekomstige school. :grimacing::sweat_smile:

2 likes

Heeft iemand ervaring met dit homeopatische middeltje tegen (kriebel)hoest? Mijn baby van 9 maanden moet alsmaar hoesten tijdens het liggen waardoor hij zichzelf wakker maakt…

afbeelding

Babies mogen geen honing, toch?

Er staat dat het voor alle leeftijden is, dus dan zullen ze dat stofje dat schadelijk is en in honing zit, er wel uit hebben gehaald?

Andere tips tegen kriebelhoest zijn ook welkom! Wat we nu doen: bedje iets omhoog, luchtbevochtiger (alleen water) op de kamer, Luuf op borst en rug.

Tijmsiroop? N vindt het heerlijk en ik heb het idee dat het de keel ook wel iets verzacht.

1 like

Ik heb aankomende dinsdag een sollicitatiegesprek voor een functie van 20-24 uur. Het is voor 12 maanden met kans op vast contract daarna. Ik ben ongeveer 7 weken zwanger, wel of niet vertellen op het gesprek? Stel ik word aangenomen, wil ik niet dat ze zich achteraf ‘genaaid’ voelen.

Zijn hier mensen met een hartslag/whitenoise knuffel voor hun baby?
En zo ja, is het fijn en welke is het handigste.

Ik zou het niet vertellen. Er kan nog zoveel mis gaan met een prille zwangerschap. En als je nu niet zwanger was, maar pas over een maand, zou je ook het volledige dienstverband zwanger zijn/verlof hebben zonder dat ze daar rekening mee konden houden. Dat kan nou eenmaal gebeuren.

(Gefeliciteerd met de zwangerschap trouwens!)

1 like

Ik denk dat het dan tijd is om te stoppen met een middagdutje. Bij I was het precies hetzelfde als ze wel eens ik slaap viel dan hield ze het echt zooo lang vol. Hier ook geen rustmoment want daar is ze te druk voor al wil ze soms wel een half uurtje op de ipad zitten. Je kan het eens proberen toch?

Ja ik probeer het vandaag al uit. Ze is echt bekaf nu, maar we moeten nog eten haha. Ik denk wel dat ze straks lekker gaat slapen in ieder geval. Ze is vanmiddag al op 3 verschillende plekken op de grond gaan liggen haha.
We hadden al een paar keer geprobeerd om haar wakker te maken bij het middagslaapje zodat dat korter was, maar dat leek nog niet te helpen, dus dit is beter.

1 like

Ik zou niet letterlijk zeggen dat je zwanger bent. Maar verloop van gesprek afwachten. En dan misschien wel benoemen dat je een kinderwens hebt. Dan benoem je het niet letterlijk maar wel subtiel.

En dan misschien wel echt zeggen in een 2e gesprek. Dan ben je ook weer wat verder qua aantal weken.

2 likes