Tips, ervaringen & aanraders #4

Ja deze is echt zooooo chill!!! heb ‘m in de sport versie (zwart).

1 like

Dat is niet echt om de hoek van mij, maar ik ben ook wel bereid om het op te sturen? Dan kan je het in ieder geval proberen. Hoef er verder niks voor te hebben hoor, alleen de evt verzendkosten dan!

Wat zijn de kledingmerken voor lange slanke baby’s? Hij is niet echt mager ofzo maar aaaal zijn broekjes zijn te kort terwijl ze om de heupen nog te wijd zitten. Ook heeft hij vaak half blote benen in boxpakjes zonder voetjes. Maar verder zitten ze wel goed. Hij heeft nu maat 62 maar vanaf 68 is ook goed.

Lindex leggings! Die vind ik lang vallen en best smal.

2 likes

Name it heeft smalle modellen, in die kleine maatjes ook al! En h&m heeft diverse neutrale leggings met van dat elastiek in de taille om smaller te maken.

1 like

@Taartje
Die zien er ook goed uit! Denk dat het 1 van die wordt. Dankje!

@Vlek Oja ik zie het, die leunt nog wel erg naar achteren. Dat vindt mijn dochtertje dus niks haha

1 like

Ik denk echt dat M klaar is met middagslaapjes. We zijn al een maand steeds tot 21.30 bezig om haar te laten slapen. In de middag doet ze haar dutje nog wel prima eigenlijk. Ze is net 2, zouden jullie gewoon proberen om het middagdutje over te slaan?

En ik lees dan heel vrolijk op allerlei websites: je kunt in plaats van het dutje een rust moment inlassen. Hahah, dan kennen ze mijn dochter niet, die kan geen seconde stil zitten.

Edit: ze is steeds gewoon klaarwakker ‘s avonds en ook best wel vrolijk, dus het heeft er echt mee te maken dat ze niet moe is nog.

3 likes

Name it en Lindex!

1 like

Zo ging het hier ook, het werd 's avonds echt een strijd en het werd ook steeds zo laat (ze is 2,5). Zonder dutje gaat het 's avonds wel goed en slaapt ze rond zeven uur. Soms redt ze het niet, dan doet ze nog wel een dutje in de middag maar na max 30 min maken we haar dan wakker, anders spookt ze 's avonds weer.

Ik zou het gewoon eens proberen over te slaan inderdaad, of als ze lang slaapt in de middag dat dutje eens in te korten en kijken hoe het dan gaat.

1 like

Wat zouden jullie doen m.b.t. peuterspeelzaal?

  • De tweeling 2 x dezelfde dagdelen sturen. Zo heb ik 2 ochtend per week tijd voor mezelf en het huishouden (who am I kidding. :face_with_hand_over_mouth:)
  • De tweeling 1 dagdeel samen naar de PSZ sturen + de ene dag de 1 en de andere dag de ander. Zo heb ik thuis voor beide 1 op 1 tijd én leren ze ergens heen te gaan zonder hun sibling. Maar heb ik dus maar 1 ochtend echt voor mezelf.

0 stemmers

:joy:
Dan gaat het geld zo; :money_with_wings::money_with_wings::money_with_wings:

Ik merk dat mijn tweeling het echt fijn vindt om af en toe even alleen met een ouder te zijn. En wij genieten daar ook van, want je merkt (bij ons althans) echt dat ze alleen anders zijn dan als hun tweelinghelft er bij is. Wij doen dat vaak in het weekend, dat we opsplitsen, maar jullie hebben natuurlijk nog een ouder kind om rekening mee te houden. Ik zou daarom voor een vaste ochtend in de week kiezen

2 likes

Oh en dan nog een aanvullende vraag;

Zouden je kiezen voor;

  • De PSZ waar je zelf 3 jaar gewerkt hebt, maar die grote groepen heeft en een samenwerkingsverband met een basisschool waar de kinderen niet naar toe zullen gaan. Op 2 dagen werkt er een oud-collega waar je het goed mee kan vinden, de andere 3 dagen een oud-collega waar je geen band mee hebt.
  • Of voor de PSZ die relatief nieuw is, 4 of 5 andere kindjes op de groep heeft, medewerkers die je niet persoonlijk kent, maar die zit wel in de basisschool waar de kinderen straks heen zullen gaan.

0 stemmers

Dit hadden wij ook. Geen dutje vanaf 2 jaar, maar tussen de middag wel even rustig een filmpje kijken. Dat had ze ook wel echt nodig totdat ze bijna 3 was. Ik zou het gewoon proberen.

1 like

Hoe reageren L en S op apart zijn van elkaar? Ik neem er wel eens eentje mee met bijvoorbeeld boodschappen doen, maar als ik S mee neem zit hij continue om L te vragen en andersom. Laatst moest S even alleen naar het kdv omdat L naar het ziekenhuis moest. Toen kregen we een filmpje dat S een tafeltje had gedekt voor 2 personen, thee in zat te schenken en alleen aan dat tafeltje ging zitten wachten tot L weer kwam. Mijn hart haha

Sorry dat moest dus als antwoord zijn op @LunaLovegood

23 likes

aahww :pleading_face:

Oh gossie wat schattig :sob:

Geen idee, want ze zijn nooit apart. :joy: Dus ik denk dat het wel heel goed voor hun zal zijn.
Ze praten niet, dus ze vragen ook niet naar elkaar als de 1 bijvoorbeeld nog op bed ligt of naar boven is ofzo.

Ik heb nu bij mijn oude werk een aanvraag ingediend, daar is altijd een wachtrij omdat het daar zo druk is.
En dan ga ik vanmiddag bij school even wat informatie opvragen bij de opvang die daar zit, kunnen ze daar ook op de lijst.
Ze starten sowieso als ze 2 zijn. :joy: Even wat rust af en toe. :sweat_smile::grimacing:

Awwww dit is toch te zoet!
Hier omhelzen ze elkaar bij hereniging wel alsof ze 4 maanden gescheiden zijn geweest en ze vragen soms wel naar elkaar, maar over het algemeen vinden ze het volgens mij wel lekker om de onverdeelde aandacht te hebben. Grappig hoe dat per tweeling kan verschillen.

1 like

Ik wil graag wat nieuw speelgoed voor L. bestellen en zit naar kinetisch zand te kijken. Maar zie nergens een beetje een betaalbare speelbak? Ik vind 40 euro voor een bak nogal prijzig… heeft iemand hier een beter betaalbare oplossing voor?