Tips, ervaringen & aanraders #4

Brede hals lees ik idd veel over! Mss is dat een optie idd. En ik kijk hem groot maar lukt nog niet echt :wink::stuck_out_tongue_winking_eye:. Dankjewel voor de tip

Ik weet niet meer wie ik er ooit over heb zien posten
(@seveneleven misschien?), maar wat zijn die muziekboekjes van Paco geweldig leuk :heart_eyes:

1 like

Misschien doe je dat al, maar je kunt evt ook alleen een mouwloze romper of alleen luier aandoen in de slaapzak.

Heb je toevallig gratis babyboxen opgehaald? E. dronk super onrustig met dr brown. Toen heb ik even gekeken bij de spulletjes uit zo’n babybox en daar zat een flesje in van Philips Avent. Ben die gaan proberen en dat werkte echt top!

Edit: vond het beetje zonde van m’n geld om maar random een ander merk te kopen. Was dus wel blij dat ik er nog eentje gratis had gekregen om te proberen

1 like

Nee, maar mss kan ik het wel nog ergens opduikelen! Ook een goeie tip!

1 like

Ja super he! Ik ben er wel eens enthousiast over geweest hier ja, maar meerdere hoor! Ik vind het zo leuk dat mijn kind nu helemaal jamt op Saint Saens en Mozart door die boekjes hahaha

3 likes

Gaat om de Chicco Kiros i-Size

https://www.ad.nl/auto/anwb-waarschuwt-voor-gevaarlijk-autostoeltje-gebruik-het-niet~ab734912

Is er hier iemand die na de bevalling zo’n buikband heeft gedragen? Ik zie het net voorbij komen in een filmpje maar vraag me af of het fijn is/aan te raden…

Iemand tips voor een kledingmerk met ruime halsopeningen of knoopjes aan de zijkant? L draagt enkel overslagrompers en shirts omdat ze niet graag wat over haar hoofd heeft maar korte mouwen shirts zijn bijna niet te krijgen in overslag. Knoopjes aan de achterkant vind ik niet praktisch.

O. droeg vooral overslagrompers met korte mouw van de Hema en Prenatal: Prénatal basis overslag romper

1 like

Voor het beter kunnen slapen doe ik vaak het hoofdeinde wat omhoog, dan liggen ze niet helemaal plat en dat zorgt dan dat ze vaak iets minder hoesten

1 like

M. is met 1,5 naar het achterzitje gegaan. Ze bleef zich namelijk maar bemoeien met het bedieningspaneel van m’n trapondersteuning.
Heb nooit last ermee gehad en vond het zelf veel prettiger en veiliger fietsen.

2 likes

Matrasje iets omhoog en een doorgesneden ui naast het bedje.

@Camper
Ga als ik een fiets heb meteen voor een achterzitje. :grin:

2 likes

Mijn dochter hoest heel erg omdat er snot uit haar neus in haar keel ‘druipt’ ‘s nachts. Daar helpt neusspray tegen.

Als het gewoon hoesten is, is het helaas verstand op nul en ieder uurtje slaap dat je kan krijgen ook echt pakken.

1 like

Bij oorontsteking werkt neurofen ook fijn. Houdt de pijn beter weg. Maar ik weet niet of je kindje daar te jong voor is.

1 like

Oorontsteking is zo sneu voor de kleintjes hè!

Als ik L dan neerleg, schreeuwt ze het uit van de pijn. :pleading_face:
Drinken gaat dan ook niet.

Maar ze krijgt waarschijnlijk buisjes aangezien ze om de haverklap een oorontsteking heeft, incl koorts, diarree en alles.

Als ik L’s neusje wil afvegen krijgen we bijna ruzie, ze doet net alsof ik haar wil vermoorden :sweat_smile: Iemand tip hoe dit aan te pakken? Soms breng ik dr maar met wat snotkorstjes onder dr neus naar de opvang, krijg het dan niet voor elkaar haar snoet goed te poetsen :grimacing:

2 likes

Ja vreselijk, N doet hetzelfde. Ze vindt een droog doekje (hydrofiel) minder erg dan een Toetenboener of zo. Een warm washandje oid trekt ze ook iets beter. Maar ik blijf bezig hier inderdaad. Ik doe meestal gewoon mijn arm om haar hoofd zodat ze niet kan ontsnappen en dan snel afvegen.

1 like

N heeft hier ook wel een handje aan. Neus afvegen is drama, alsof ik haar iets vreselijks aandoe. Als ze veel aangekoekt snot heeft dan maak ik een hydrofiel washandje nat met lauwwarm water en dan ga ik achter haar staan. Dan pak ik haar hoofd tegen m’n buik en veeg ik met dat washandje even goed langs haar neus. Dan ziet ze er in ieder geval weer even fris uit en door haar zo vast te houden kan ze in ieder geval niet haar hoofd heel ver naar achteren doen. Maar t blijft een drama :sweat_smile:

1 like

Hier idem, alsof ik hem wat aandoe. Ik pak hem echt in de houdgreep en zorg ook dat ik z’n handjes vast heb zodat hij die niet voor z’n gezichtje kan houden. Heel zielig maar beter dan niet kunnen ademen. Een warm hydrofiel washandje maakt hier ook iets verschil. Maar vooral gewoon opschieten en roepen: ja mama vind het ook niet leuk :joy:

1 like