Tips, ervaringen & aanraders #4

Ah dank voor alle tips @Suikerklontje , @Roggebrood en @Fishing!

Ik ben nu 15 weken zwanger en ben precies 2 dagen voor B. 18 maanden is uitgerekend. Ik twijfel ook heel erg over een duowagen. We hebben nu een dubatti en die is zover ik weet niet makkelijk uit te bouwen (en ik vind het een rotding). B. is alleen niet echt een hele snelle qua grove motoriek dus ik durf er niet op te hopen dat ze tegen die tijd al goed loopt :sweat_smile:. Misschien dat we het in het begin even aankijken met draagzak + buggy en als dat niet bevalt is zo’n duowagen ook snel gekocht natuurlijk.

1 like

Mijn zoontje liep net toen mijn dochter was geboren, hij deed het ook lekker rustig aan. Wij hadden al een buggy en namen die dan extra mee als we verder gingen wandelen. Ik heb echt een hekel aan die grote kinderwagens, maar dat is natuurlijk persoonlijk!

1 like

Haha moest wel lachen om deze :joy: Lekker met peulvruchten in het ledikantje en een tofutoren bouwen

17 likes

:scream::scream::scream:
Whuaaa ik wist niet dat je weer zwanger was joh! Gefeliciteerd!

2 likes

Dankje!! :orange_heart:

Offtopic

Hoe krijg je het forum donker? Ik wil dat ook :sob:

Heel simpel via het menu, en dan kiezen voor
 tromgeroffel Dark!

Wat leuk! Gefeliciteerd!

Hier ook 18 maanden. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het best pittig vind, twee jonge kinderen vrij kort op elkaar, maar groot voordeel vind ik dat je zo in de flow zit van slaapjes/hapjes/luiers en dat dus met twee kindjes kort op elkaar lekker achter elkaar aan gaat.
En: 18 maanden is denk ik ook een leeftijd waarin jullie oudste nog niet echt jaloezie kent; dus die zal de komst van een jonger broertje of zusje sneller als ‘normaal’ zien denk ik.

1 like

Sad, die optie heb ik niet :sob:

Heeft er iemand hier nog goede tips om het oogje van mijn baby van 9 weken schoon te maken? Al vanaf haar geboorte heeft ze in 1 oog steeds veel snotjes en soms wat draden. Haar oog is verder niet rood ofzo, dus lijkt niet ontstoken. We doen het nu met afgekookt water en zout, maar dat lijkt niet echt iets te doen. Of Is dit een ding waarvoor je de huisarts moet inschakelen?

Beiden kinderen hadden het hier ook in het begin, na paar weken dat het zelfs helemaal dichtgeplakt zat. Ik deed het met een watje met wat lauw water of moedermelk. Het komt omdat de traanbuis nog niet goed open is en gaat vanzelf weer weg. Ene kindje heeft daar helaas meer last van dan het ander, maar zolang het niet rood is (het oogwit) is het niet ontstoken en kan het niet zoveel kwaad. Had het nu bij R. gevraagd met de intake bij het CB omdat ik niet meer wist hoe lang het bij K. duurde en zij zei dat het bij sommige kindjes wel een jaar duurt voor het echt weg is.

Als je twijfelt over of het ontstoken is of niet kun je altijd even de huisarts bellen of anders de volgende keer bij het CB even vragen :blush:

1 like

N. heeft dit ook al sinds de geboorte. De arts zei precies wat @Mhysa en @Suikerklontje zeggen, met nog als aanvulling dat we het traanbuisje zachtjes kunnen masseren. Dat zou je nog kunnen proberen.

1 like

En @Mhysa dank voor de antwoorden! Het oogje lijkt verder niet ontstoken dus dan ga ik nog wel even door op deze manier. Ze lijkt er verder ook geen last van te hebben, gelukkig.

1 like

in het kader van de verkoudheidssaga, heb vannacht voor het eerst luuf gebruikt (borst en rug ingesmeerd, voetjes en lekker warm in de slaapzak ingepakt) en dat werkte echt goed!
had ook onder dr bed een schaaltje kokend water met een schepje luuf gezet, het rook naar sauna maar werkte goed, konden voor het eerst weer soort van normaal slapen

6 likes

Die Hema slaapzak is echt te warm voor op onze slaapkamer (mijn man is een koukleum), dus heeft iemand nog tips voor andere slaapzakken om het inbakeren af te bouwen?

Misschien een mouwloze slaapzak als het zo warm is? Wil je niet proberen om gewoon cold turkey te stoppen? Even een paar nachten doorbijten, mocht het na een aantal dagen echt niks lijken kun je altijd nog terug naar inbakeren.
Of de fedde en kees slaapzak, ik weet even niet meer of die al genoemd is. Het lakentje werkte hier wel redelijk maar meer voor het geborgen gevoel denk ik, ze kon heel makkelijk haar armen er onder vandaan halen.

Oh en iemand, weet niet meer wie, zei dat het bed opmaken met fedde en kees lakentje zo’n gedoe was. Ik heb hem 1x op maat gesteld met het klittenband en daarna als ik hem ging wassen gewoon altijd de ritssluiting gebruikt. Echt niet dat ik iedere keer in gevecht ging met de ritssluiting :grimacing:

2 likes

Misschien ga ik een dutje cold turkey doen, maar hij is nog heel druk en vooral nu hij z’n handjes heeft ontdekt. Of ik wacht tot volgende week met de vaccinaties, dan moet het sowieso.

Welke flessen zijn goed?
We gebruiken nu dr brown de smalle maar B klokt het echt naar binnen en laat t ook naast zijn mond lopen
 dus we vragen ons af of het drinken daardoor niet kut gaat en hij zo snel moe wordt

Het water hoeft niet eens gekookt te zijn, zei onze huisarts :slight_smile: een hardnekkig fabeltje is dat! Gewoon doen wat je nu doet. Toen ik met een prutoog bij de dokter kwam vroeg ze of ik Thuisarts.nl kende :sweat_smile:

@Harmon Het is echt super sneu, maar tegen hoesten kan je inderdaad niet zo veel beginnen


Ik heb echt een heel vreemd drinkend kind (duurt alleen juist lang en smakkend en twee artsen vonden het allebei “bijzonder” maar konden niks geks anatomisch ontdekken). Dus niet helemaal dezelfde klachten.

Voor K. waren de brede flessen juist een verbetering, wij hadden dr. Brown maar volgens mij hebben veel merken een brede hals. Sloot net wat mooier aan om zijn mond.

Edit: het werd echt een stuk beter toen hij ouder werd.

1 like