Tips, ervaringen & aanraders #4

Hahaha, ze wordt zo snel groot maar gelukkig niet zo snel :sweat_smile:! Maar die bedoel ik idd! Heb ook op insta een heel leuk account gevonden die van die schattige schortjes met naam maakt :heart_eyes:

Ja ik denk dat we dat weer moeten gaan proberen. Sinds de zomertijd gaat hij wat later naar bed dan voorheen. Ga proberen hem tussen 18h en 18:30 naar bed te brengen. Bedankt!

@anon18050057 oh chill! Dat lukt hier helaas niet. Hij wil meteen zn pap eten en pas daarna is hij weer wat vrolijker haha. Dan gaat ie meestal wel heel lief spelen (en kan ik nog even op de bank liggen). Helaas wil hij ook nooit nog even bij ons in bed liggen. Dat lijkt me zo fijn. Hoop dat dat nog komt als hij wat ouder is.

Ja klopt! Ben er nog steeds weg van :heart:
Sowieso fan van Petite Amelie, goede kwaliteit en service.

1 like

Welk account is dat? Mn nichtje heeft ook een keukentje en een schoort zou super leuk zijn erbij :hugs:

Op insta leo_de_walvis :relaxed:

2 likes

Oh ja die tip over eerder naar bed gaan geldt hier ook!

1 like

Aanraders voor een vakantiepark of vakantiehuisje? Liefst omgeving Limburg.

De Leistert in Roggel! Zelf niet geweest, maar hoor veel goede ervaringen van mensen. Ik ben er vroeger wel geweest als kind en vond het toen al fantastisch, nu is er veel vernieuwd.

2 likes

Dit is inderdaad een heel mooi park!

Wij gaan in de zomer naar ‘t Hooge Holt, dat ziet er ook leuk uit. Nog niet eerder geweest dus geen ervaring.

Landal Rabbit Hill is ook leuk. Op de Veluwe.

1 like

Iemand die twee kindjes heeft met een leeftijdsverschil van +/- 1 jaar en 8 maanden?

Als alles goed gaat met de baby in de buik gaat dat het leeftijdsverschil tussen de baby en W zijn. Ben benieuwd hoe andere ouders dit leeftijdsverschil ervaren (voor- en nadelen)? :relaxed:

1 like

Ik straks! Dus ik lees heel graag mee voor tips. Ga jij een duowagen aanschaffen?

1 like

Volgens mij mag ik @Suikerklontje hierin taggen!

@ketel hier zit er 17,5 maand tussen (de dag nadat ik was uitgerekend zou K. 1,5 zijn maar ben met 38 weken ingeleid) en gaat heel goed en is heel leuk! R. is bijna 4 maanden en toevallig laatst voor het eerst dat K. jaloers deed tijdens de momenten dat ik met R. bezig was, maar eerder niet. Is nu ook weer over (ik benoem dat ik even bezig ben en zo met haar ga spelen weer en geef haar nu als ik boven R. voedt daar speelgoed wat ze alleen dan krijgt).

Wij hebben er vanaf dag 1 prioriteit van gemaakt om beiden dagelijks ook iets met K. alleen te doen. Mn man ging in de kraamweek dagelijks met haar naar buiten en ik vooral boekjes lezen etc. Soms echt bewust R. even wegleggen om met haar wat te doen. Nu slaapt R. einde van de middag vaak als K. al wakker is dus dan is het telefoon weg en echt ff 1-op-1 met K. spelen. Heb het idee dat dat wel heel erg goed helpt.

Nadeel; zoveel luiers :joy::joy::joy:

De draagdoek was de eerste maanden echt mijn lifesaver trouwens als mn man niet thiis was. R. wilde graag dichtbij zijn en einde vd dag heeft K. vaak wat meer aandacht nodig en zo ging dat toch samen.

Wij hebben trouwens de easywalker harvey @Ketel en daar een verlengde as voor waardoor reiswieg en zitje erop kunnen. Ga ook vaak wandelen met R. in de draagdoek/zak en dan K. in het zitje of op haar fietsje met duwstang die ze sinds kort heeft, maar voor echte lange stukken is dat fietsje nog wat vermoeiend voor K. dus dan de combi op de wagen of R. in draagdoek.

4 likes

@Suikerklontje @Roggebrood leuk om te lezen allemaal!

Ik twijfel dus over een duowagen @Ketel. Het is toch wel weer een flinke uitgave en we hebben al een buggy en kinderwagen met reiswieg etc. Draagzak hebben we ook al. Ik denk dat de duowagen dan maar hoogstens 1 jaar gebruikt wordt en ik vind ze ook best wel prijzig, aan de andere kant lijkt het me mega handig.

Er gaan idd veel luiers doorheen denk ik :flushed:. Leuk om jullie ervaringen te delen!

Hoe ver ben je nu met de zwangerschap @ketel?

1 like

Ik denk eerlijk gezegd nog niet eens een jaar. Tenminste niet met die van ons. K. past nog in het zitje, maar het wordt wel krap vind ik. Met name als het wat guurder is met dikke jas, kap omlaag etc. En ze is qua lengte niet extreem lang meer (ze schommelt zo op de +1 lijn of net eronder). Als R. straks van de reiswieg naar het zitje gaat is het pech voor K. :stuck_out_tongue_winking_eye: of K. dus erin en R. in de draagzak.

Kun je je huidige wagen niet toevallig ombouwen met een andere as? Dat kostte bij de onze €120,- en ik weet dat er ook Joolz zijn waarbij dat kan!

1 like

Die van ons schelen ook 20mnd! Dus ook 1jr en 8mnd.
Hebben geen duo wagen maar een (Zit)plankje, want T kan prima lopen. Voor lange stukken gaat E in de draagzak/doek.
Verder vond ik het in zo verre heftig dat ze niet meer zo jong zijn dat ze ‘niks’ doorhebben, maar net niet oud genoeg om het goed te begrijpen. T heeft nu bijv super veel besef wel van ‘baby’ etc, (nu 2jr en 4mnd) en wat minder lomp etc. Meer tijdsbesef etc. Maar ik vind het helemaal geweldig haha.

2 likes

Ja ik zat al te kijken. We hebben de maxi cosi Andorra wagen, maar daar is geen ‘uitbouw’ voor. Ik twijfel zo erg hahaha. De buggy die we gebruiken is ook mega chill. Ik kijk denk ik van het najaar hoe W is met lopen en maak dan een beslissing.

@Fishing ohh ik wist niet dat er bij jouw kinderen ook 20 maanden tussen zat! T ging toch al best ‘vroeg’ lopen of niet?

1 like

Iemand tips voor een slaapzak? B. is vier maanden en straks het inbakeren afbouwen… ik zie de Hema slaapzak niet meer op de site? En ik vind de maat ook lastig, ze heeft nu 62 en soms al 68, dus welke maat slaapzak valt goed… Ze is ontzettend wild en onrustig zonder de Meyco, dus ik ben heel benieuwd. Aan de andere kant denk ik soms dat ze 'm ook zat is, maar ze slaapt er toch wel heel goed in. En kun je dat dan ook nog combineren met F&K lakentje?

Wij gebruiken winterslaapzak van Hema. Maat 68/80. We zijn er ook mee begonnen toen ze in 62 zat. Was beetje ruim, maar ging goed. Een voordeel dat ze dan ook niet met de handjes eruitkwam en in gezicht kon maaien. We gebruiken hem icm met Fedde en Kees. Ik zou dan niet te lang wachten, omdat die slaapzak anders te heet wordt misschien!

Deze is het bijvoorbeeld

Maar ook via mp of Vinted veel te krijgen

2 likes

Thnx! Ja precies daar ben ik ook bang voor, dus daarom dacht ik nu toch maar te gaan afbouwen op deze manier. Ik ga hem maar meteen kopen voordat ie weer uitverkocht is haha.

2 likes