Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik zou daarvoor sowieso naar een bekkenbodemfysio gaan eigenlijk, die kan je gericht leren hoe je die spier goed kan ontspannen. Ik loop daar nu ook (na bevalling) omdat ik mn bekkenbodem constant aan bleef spannen en daardoor pijn kreeg.

Ik heb hypnobirthing gedaan mijn eerste zwangerschap, vond het heel fijn met name veel gehad aan de ontspanningsoefeningen en ademhalingstechnieken. Ze zeggen als je gezicht/kaak ontspannen is dat je bekkenbodem dat ook is dus wat dat betreft snap ik dat advies wel. Daarnaast gaat het heel erg uit van vertrouwen in je lichaam en dat je lichaam gemaakt is om te bevallen, vond ik heel prettig omdat ik medisch ben en 2x ben ingeleid bij 38 weken. De dame die het bij ons gaf was niet heel zweverig, maar sommige kunnen wel echt de zweverige kant op gaan waar er geen pijn is, geen weeen maar sensaties etc. Helemaal prima als dat je ding is, maar is niet mijn ding en al helemaal niet van mn man (alhoewel hij zich gewoon moest schikken naar wat voor mij behulpzaam was natuurlijk). Tweede zwangerschap zelf de oefeningen herhaald tijdens de zwangerschap en dat was prima.

Daar ga ik al een tijd naar toe :blush:.

En thnx voor je uitleg, klinkt wel goed verder. De verloskundige zei dat de vrouw die ze aanraadt goed kijkt naar wat voor type je bent en is niet zweverig als je daar niet van houdt. Dat vind ik wel een fijn idee.

1 like

Ohja fijn als zij iemand aan kan raden die daar rekening mee houdt idd! Want als het geen match is met jou heb je er straks misschien een heel verkeerd gevoel bij, terwijl het eigenlijk hele fijne dingen zijn die je leert (vond ik).


@Fishing mmm dus eigenlijk nog niet rechtgenoeg dat wippertje? Denk dat R. dat ook heeft. Die MOET en zal recht. Vanochtend naast me in bed lag ze ook weer situps te doen en ze is dan pas tevreden als je haar laat zitten. Ken dit helemaal niet van K. haha, die was op deze leeftijd vooral bezig met dat ze om wilde rollen en op haar buik liggen :joy: ziet er wel bizar uit hoor die baby situps

1 like

Wij hadden een wipstoel van Lief! en doe kon je echt heel goed recht zetten. Onze baby’s waren daar wel heel tevreden mee.

1 like

Voor de dames die hun kinderen weinig of geen vlees geven, hoe zien jullie avondmaaltijden er uit voor een kindje van 1? Ik kreeg van het consultatiebureau te horen dat ik meer vleesvervangers oid moest geven, maar die zijn toch veel te zout? :woman_shrugging:t3:

Toevallig gaat het hier in het andere topic ook over, ik link je even aan het eerste bericht met de vraagdaarover :slight_smile:

Ik ben benieuwd of iemand tips heeft om te zorgen dat je kindje iets later wakker wordt 's ochtends :sweat_smile: of misschien moet ik gewoon accepteren dat ik een vroege vogel heb gebaard.

S wordt de laatste weken rond 6 uur wakker. Hij gooit zijn knuffels uit bed en begint dan hard te huilen. We moeten er dan meteen naar toe want het wordt snel hysterisch. Hij heeft ook tijden gehad dat hij tussen 7 en half 8 wakker werd en dan was hij ook veel rustiger. Werd niet huilend wakker maar lag dan gewoon een beetje te kletsen. Naar bed gaan is de laatste tijd ook wat lastiger. We moeten er vaak nog wel een paar keer naartoe. Hij slaapt meestal rond 8 uur.

O. wordt over twee weken één jaar oud. Familieleden willen graag cadeaus geven, maar ik heb geen idee wat te vragen. Een loopwagentje heeft hij al. Hebben jullie tips?

Autootjes, een tambourine, stapelbekertjes, Duplo, voorleesboekjes, vormenstoof, je favoriete houten dier van holztiger (@Fishing), houten puzzels, babypop van Miniland, grimms regenboog, looptrein. Oh en dit lijkt me ook wel leuk: djeco stapelblokken jungledieren maxi topanijungle DJ09101 | ilovespeelgoed.nl

3 likes

En als je echt niks weet / nodig hebt, is een gift aan de stichting jarige Job (of iets anders) misschien een idee?
Vond ik zelf wel een goede iig, anders kom je weer om in het speelgoed.
@Avocadotoast

1 like

Mijn M is net 1 geworden en wij hebben gevraagd/gekregen: schommeltje voor in de tuin, keukentje, zandbak, watertafel, loopfietsje (kan ze nog niets mee, hebben we zelf voor haar gekocht), voorleesboekjes, spulletjes voor bij het keukentje, vormenstoof, pop, stapelblokken.
Vooral het keukentje is nu een grote hit (deurtjes open en dicht slaan).

Als aanvulling op de vraag van @Avocadotoast, welk keukentje raden jullie aan? Die van ikea, little dutch of een andere?

1 like

In welke? Ik ben te lang afwezig geweest dus kan nu niet in members only :sob:

Misschien heb je het al geprobeerd, maar ik merk als we J wat eerder naar bed doen, ze juist later wakker is. Eerst deden we haar 19.30 naar bed en was ze 5.00 kLaar wakker, nu gaat ze 18.30 naar bed en is ze vaak rond 6.30 wakker.

2 likes

Later wakker laten worden lukt niet, maar wij geven hem een mand met blokjes en een puzzel als hij wakker wordt en dan kan hij nog wel eens een half uur lekker spelen. :slight_smile:

Wij geven 9/10 keer gewoon peulvruchten of tofu.

1 like

Petit Amelie heeft ook een hele leuke! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Jaaa die zag ik net! Zo mooi. Volgens de zoekfunctie heeft @Cadeaupapier die. Klopt dat? Ben je er blij mee?

1 like

L krijgt deze de 24e voor haar verjaardag!

1 like

Hahahaha ik las ‘voor haar 24e verjaardag’ :joy:

Deze bedoel je toch?
https://www.petiteamelie.nl/houten-speelkeuken-roze.html#