Tips, ervaringen & aanraders #4

Mijn baby slaapt van 23:30u tot 07:00u ongeveer, maar z’n luiers houden het niet tot 07:00u. Nu 2 nachten op rij dat hij doorlekt (plas en poep). Hij draagt een maat 2 met z’n 4,5 kilo. Maatje groter zal hij in zwemmen. Heeft iemand misschien een tip voor wat betreft de nachten? Of moet ik hem echt gaan verschonen rond een uur of 4 a 5? (uiteraard dat hij dan wakker wordt :woozy_face:)

@Wonderland Ja deze pap heeft J ook gebruikt en dat vond ze erg lekker! Toen zij het gebruikte zat het nog in kartonnen pakken, maar de inhoud is hetzelfde.
Ze hebben het voor verschillende leeftijden dus om de zoveel maanden gebruikten we dan degene die bij haar leeftijd paste.

@turbs Wij hebben om die reden J een tijdje 2 luiers om gedaan. Eentje in haar eigen maat, en eentje in een maat groter er over heen. Werkte perfect, ze lekte niet meer door.

3 likes

Je zou alsnog een luier maatje groter kunnen proberen. Je kan de luiers dan wel iets strakker doen en uiteindelijk ga je die toch gebruiken dus je koopt het niet voor niks! Anders inderdaad misschien 2 luiers over elkaar of de luier achterstevoren. Dat wil ook vaak helpen heb ik gehoord.

1 like

Ik vond de grote geboorte gids fijn. Staat alles wat er gebeurt enzo feitelijk beschreven met tips enzo.

@Eifoon wij hadden schoentjes van mockies! Met een hele flexibele zool.

1 like

Welke ontharingsmeuk is dit van Kruidvat?
@Oprah

Ik ben toen pampers baby dry in maat groter gaan gebruiken, probleem opgelost!

2 likes

Bedankt voor alle antwoorden! Ik ga even kijken wat gaat werken.
@Mhysa dat randje naar binnen vouwen kende ik niet! Overdag met een spuitluier is het zo vaak kantje boord dat het goed gaat (of net niet😅), dus deze tip ga ik bij iedere luier toepassen.

1 like

Oprah had volgens mij de linker en ik de rechter, ze werken dus allebei goed!

3 likes

@Fredje
Heb deze, maar geloof dat ze allemaal goed werken :grin:

3 likes

Niet geheel toevallig gisteren deze gekocht. Echt zin om m’n bilnaad te gaan ontharen.

5 likes

Voor na de bevalling: wat baby’s nodig hebben, is ook op recente wetenschap gemasseerd

Net tijdens het tandenpoetsen zie ik bij N (bijna 2) een zwart puntje in haar tandvlees op de plek waar ik een nieuwe kies zou verwachten. Het voelt ook alsof het het puntje van een kies is, maar het ziet er uit alsof het verrot is ofzo? Dat lijkt me sterk want zo’n klein puntje is natuurlijk pas net uit het tandvlees en we poetsen elke dag maar heb echt geen idee wat het anders kan zijn.
Iemand ooit zoiets meegemaakt of over gehoord?

1 like

Tot wanneer heb je plezier van een wipstoeltje? R. doet sinds een week of twee de hele dag babysitups want ze moet en zal rechter zitten. Als ze bij je ligt, als ze op haar rug ligt en ook in de newbornset vd stokke (hebben die nieuwe die in 2 standen kan). Dus ik dacht misschien is dat iets, doe haar nu af en toe in het zitje vd wandelwagen (als we bv buiten zitten ofzo) en daar is ze erg content mee. Ze is nu bijna 4 maanden dus weet niet of ze daar nog lang plezier van heeft eventueel?

1 like

Is het echt zwartzwart of blauw/paarszwart? Zou ook een bloeding van het tandvlees kunnen zijn, kan ook komen door doorkomende kies.

Nee het is echt zwart voor zover ik heb kunnen zien, en het voelt ook hard dus denk niet dat er nog tandvlees overheen zit. Ze is wel al een week niet zichzelf dus het zou wel veel verklaren als er iets pijnlijks zit. Voel me met terugwerkende kracht schuldig dat ik haar lastig vond de afgelopen dagen :pensive:

Aah niet schuldig voelen, kun jij ook niet weten en ook als ze niet fit zijn mag je ze best lastig vinden af en toe :kissing_heart:

Foto ervan maken is lastig op zon plek dus zou dan denk ik maandag ff huisarts/tandarts bellen of die kunnen kijken. Hopelijk valt het mee en is het niet haar kies!

1 like

Ik gebruik overdag wel eens (fijngemalen) havermout icm kunstvoeding (geef geen bv meer dus is geen optie). N. is morgen 11 maanden dus soms gebruik ik ook kokosmelk oid. S’avonds krijgt ze altijd de granen van olvarit in haar fles.

@Suikerklontje N. heeft er tot een maand of 6 ingezeten. Als je een nieuwe koopt zou ik als ik jou was naar het aantal kg kijken die de wipstoel kan hebben. De Nuna Leaf gaat tot 60kg dus daar heb je het langst plezier van maar is wel wat platter. De meeste wipstoelen gaan tot 9kg ongeveer.

Heeft iemand van jullie tips voor goede haargel? Ik heb nu die van zwitsal maar die is leuk voor 10 minuten :joy:.

Ooh goeie tip! Denk als ik er een koop dat het 2e hands wordt, maar kan idd wel even checken hoeveel kilo erin kan.

Ik gebruik voor K. nu van die waxgel van Taf om de voorste plukken wat in bedwang te houden. Wordt niet hard en niet vettig als je niet teveel gebruikt. Anders hangen die plukken steeds in der ogen. Morgen gaat ze eindelijk naar de kapper :joy:

Voor T & E werkte t heel kort. Die hadden ook beide die MOET RECHTOP NU drang. En met 3-4mnd was het leuk, maar zodra ze echt die sit ups konden doen was het wippertje niet meer rechtop genoeg :crazy_face: (zo’n Björn hebben wij)
Maar voor 2 maanden was t wel geweldig. Dus eigenlijk zou ik het wel aanraden al is het maar voor die 2mnd :joy:

1 like

Heeft iemand een hypnobirthing cursus gevolgd en hoe vond je dat? Mijn verloskundige raadt mij dat aan omdat ik last heb van gespannen bekkenbodemspieren (al voordat ik zwanger werd).