Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik heb er nu 1 (na zwangerschap gekocht) en zit echt fijn bij buikje, zit idd ook flink hoog. Wel écht skinny (vooral als hij net uit de was komt haha), maar goed stretchy. Weet niet of ze lang mee gaan maar ik ga er denk ik nog 3 varianten van bestellen want zitten erg fijn.

1 like

Oh die zien er inderdaad mooi uit! Ga ik ook eens proberen, lekker betaalbaar ook. :slight_smile: Heb je een maat groter dan je normale maat?

1 like

Ja, heb maat groter idd. Als je twijfelt, sowieso grootste maat van je twijfelmaten nemen. Dan nog vind ik m vrij strak zitten maar stoort niet omdat ie stretchy is en ‘loopt snel in’.

2 likes

Bij Shoesme scheelt het om oude collectie te kopen of in de sale, eventueel vast een maat vooruit. Muyters van Ziengs bevalt mij ook erg goed. Scapino heeft vaak ook goede schoenen, heb laatst een paar leren laarsjes gekocht voor nog geen 30 euro en die doen niet onder voor duurdere merken. Ik koop zelf altijd een paar duurdere, gewoon welke ik mooi vind en goed voetbed e.d. hebben en daarnaast dan nog twee paar om af te wisselen (sale of gympen bijvoorbeeld). Geen idee trouwens wat nu echt beter is, maar ik probeer wel eerder leer dan plastic schoenen te kopen

1 like

Ik heb Groot van Scapino voor mijn dochter en ben tevreden, ze loopt er goed op. De dames van het kdv vonden het ook fijne en goede schoenen en die zien natuurlijk best wat voorbij komen.

1 like

Wij hadden grijze van Elefanten, die met de rubberen neus. Hij heeft nog maanden gekropen met die schoenen aan en ze zien er nog uit als nieuw. Voor 35€ ofzo :slight_smile:

2 likes

Welke boeken raden jullie aan om te lezen ter voorbereiding tijdens de zwangerschap? Ik zit niet zo op een spirituele invalshoek te wachten maar echt wetenschappelijke en met concrete tips ook voor tijdens de zwangerschap maar ook voor net na de bevalling.

Vandaag 6 blokjes geprobeerd, en die gingen er in als koek :smile: morgen 7 haha

1 like

Fijn! Ideaal ook zo met ijsblokjes he. Gooi je bijna niks weg.

Ik heb niet echt zo’n boek gevonden, maar ik vond Expecting Better wel interessant met veel feitjes over zwangerschap. Echt voorbereiden doet het niet.

https://www.bol.com/nl/p/zwangere-zaken/9200000005539848?referrer=socialshare_pdp_androidapp
En dit vond ik een handig boek met heel veel info over bevalling en de kraamweek, maar niet 25 euro waard. Misschien wel tweedehands te vinden.

Oh men dit ziet er echt zo goed uit zo’n schema :joy::ok_hand: Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik ooit zo’n schema zou kunnen uittypen of iets wat er op lijkt :joy: Met al die hapjes straks tussendoor, hoeveel waarvan, en hoe vaak dan nog een fles, en hoeveel cc :crazy_face: Hier is het schema met 4 maanden nu: max 2.5 uur tussen twee flessen :joy: En that’s it.

Ik dacht trouwens dat een baby het wel leuk zou vinden iets anders dan melk te krijgen haha was I wrong. Mens wat flik je me nou, stop je nou een geprakte WORTEL in mijn mond?? Ik dacht leuk, het is Pasen. Denk daar gaat gelijk een halve maaltijd in, scheelt weer honger :joy: Maarrrr toch al vooruitgang: het wordt nog steeds allemaal uitgespuugd maar het is niet meer eng.

@Fishing deze heb ik ook en is prima inderdaad! Enige nadeel vind ik de volume regeling. Dan moet je op hetzelfde knopje drukken als wanneer je naar het volgende nummer gaat maar dan wat langer, nu heb ik dus regelmatig dat ik 'm wat zachter of harder wil zetten en dat ie dan meteen keihard staat omdat ik te lang druk of hij springt per ongeluk naar het volgende geluidje omdat ik te kort druk. Dusss ik heb wel eens zachte regen aanstaan naast haar en dan gaat het ineens over in keiharde krekel geluiden. Niet zo handig. Maar laatste tijd staat ie gewoon altijd hetzelfde en dan is het echt een prima ding. Hoef ik m’n telefoon niet meer achter te laten.

1 like

Haha het is denk ik ook wisselend per kind / ouder. E is nu 7mnd en haar schema is:
Tiet als ze wil, zolang of kort. En dat kan om 7u beginnen maar ook om 9u :sweat_smile:. En dan door de dag heen random mee aan tafel als wij aan tafel gaan en eten wat wij eten. Soms een hele korst, soms 1 stukje peer. En random tiet. Soms 8 voedingen in 24u, soms 12 :see_no_evil::crazy_face:
En alle slaapjes zijn ook nog relatief random :rofl:

Dus geen zorgen als dat niet komt!

En idd; ik leg nu m’n telefoon bij dr neer!

1 like

Haha in het begin ook als het net lekker liep, weer een compleet ander schema omdat er wel weer iets was :rofl: het komt echt!

Edit: in het begin was het ook absoluut geen schema te noemen trouwens. Zeker wat betreft slaap niet.

Haha ja dit had ik ook in het begin, dat ik in het holst van de nacht haar kamer in sloop om dat ding zachter te zetten en dat hij dan van rustige golven naar terror vogelgeluiden ging

Maar dat heb je vrij snel door hoor, die fout maak je maar 1x

Of 6x als je mij bent :joy::joy::ok_hand: Terror vogels ja :laughing:

@Superkonijn @Fishing haha ik vind het gewoon zo mooi zo’n schema, het staat zo professioneel of zo :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ik heb alles al heel snel los gelaten qua schema’s idd hoor haha. Voor je het weet verandert het inderdaad weer! Enige is dat ik altijd let op de wakkertijd, is standaard 1.5 uur en dan een dutje en daarna een fles. Dus hé eigenlijk hebben wij ook ons eigen schema wel haha. Maar ben zo benieuwd hoe dat straks gaat met hapjes ook. Ik kan me wel voorstellen dat je dan steeds meer een soort eet ritme krijgt!

Ik kijk eigenlijk nooit naar al die online adviezen of schema’s en zo en ze doet het gewoon goed qua groei. Ik weet wel wat ze binnenkrijgt maar het is gewoon verdeeld over vrij veel flesjes :laughing:

Ok eerlijk het lijkt me ergens best wel chill qua planning als je baby gewoon 5x per dag een grote fles drinkt op standaard tijden, echt hoe dan :joy:

3 likes

Omg is Hans en Grietje met dat grote luchtkussen op het gras? En die gek spelende piano als je binnenkomt ofzo?

1 like

Thanks voor de schoenentips. Ik ga denk ik voor een paar van elefanten maar wacht nog even tot glamourday voor de zekerheid :grin:

1 like

Nog een tip voor white noise, oude telefoon met een app en vastmaken aan een een battery pack. Werkt top.

1 like

Ik gebruik kv met fijne granen van Olvarit. Deze:

Ik gebruik deze al 2,5 maand. Eerst in fles en daarna als pap met lepel. Ik ga nu beginnen met fruit erbij doen.

2 likes