Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik weet even niet waar te beginnen met een nieuw voedingschema. Ze is over een week 8 maanden. We hadden tot een paar weken geleden een fijn schema, dat was als volgt:

  • 7.00 pap 180+6 en fijne granen
  • dutje
  • 10.00 fruithap: 8 ijsblokjes
  • 11.30 fles 180+6
  • dutje, daarna halve boterham zonder korst met boter en eventueel pindakaas en paar slokjes lauw warm water
  • 15.30 fles 180+6
  • dutje als het lukt
  • 17.30 groentehap: 8 ijsblokjes
  • 19.00 fles 180+6

Nu drinkt ze sinds een aantal weken de fles van 11.30 en 15.30 niet op, dan blijft er soms wel 90cc per fles over. Het groentehapje om 17.30 eet ze ook niet nu meer, ze heeft geen honger denk ik dan. Eerst at ze dit smakelijk op. We willen een fles weg gaan laten, maar hoe pak ik dat het beste aan qua brood/fruit/groente/yoghurt qua tijdstippen? Zoiets? En tussendoor water/diksap/slappe thee?

7.00 180+6 en fijne granen met beetje fruit (pap)
10.00 fruithap
13.00 fles 180+6 en boterham
17.30 groentehap
19.00 fles 180+6

Of ergens yoghurt? Haha help! Mag ook in dm, wil niet het topic kapen. Dit komt wss duizend keer voorbij.

1 like

Jep! Zoals je laatste schema deden wij het ook!
Fles-fruit-brood+fles-groenten-fles.

Over een poosje geef je wat meer brood s middags en dan is die fles er ook af. (Eerst die fles bijv halveren) Dan s morgens ook een boterham en daarna een fles, en die valt langzaam af. En dan de avond fles er nog af!

2 likes

Snelle reactie! Dank je, dan ga ik dat morgen eens proberen. Ze geven het zelf zo goed aan he, ik dacht waarom eet ze nu niks haha.

Ja dat is echt mooi! Je kunt tussendoor natuurlijk wel wat water of lauwe thee oid geven. Weet niet of je dat al deed!

3 likes

Dat probeer ik al een tijdje, maar daar heeft ze weinig zin in :upside_down_face: diksap ook niet. Maar blijf het wel aanbieden.

Ik zoek zo’n witte ruis machine … brand los :crazy_face:!

Wij zitten nu (8 maanden) ook op ongeveer jouw voorgestelde schema! Opvang (4 dagen) en thuis is bij ons nog wel iets anders:
7:00 fles 180
9:30 opvang of 10:30 thuis fruit
11:30 opvang boterham
13:00 fles 180
15:30 thuis boterham
18:00 groentehap
19:00 fles 180

Denk dus dat jouw schema goed moet gaan werken en past bij de leeftijd. Yoghurt mag volgens mij eventueel, maar hoeft niet, net als pap is dat optioneel als je kindje het aangeeft.
Ik heb nu wel het idee dat wij E meer groente mogen aanbieden :anguished: Hij krijgt meestal 3-4 ijsklontjes en eet die met smaak op meestal, dus misschien toch meer proberen als ik het bij jullie zie

@Neverland ik las toevallig vorige week over onze Maxi-Cosi waar op staat tot 12 kg, dat je eigenlijk alleen moet letten op de maximale lengte bij een nieuw (i size) stoeltje. Dat is dan bij ons bijvoorbeeld maximaal 75 cm en maar weinig baby’s wegen 12 kg als ze 75 cm zijn. De meesten zijn nog veel lichter als ze 75 cm lang zijn en moeten dus al met minder gewicht naar een nieuw stoeltje

1 like

Dank je! Fijn om te horen dat jij het ook zo aanpakt. Wat betreft groente, hier eet ze ook lang niet altijd 8 blokjes op. Als je kijkt naar wat ze zou mogen eten, zo’n potje van Olvarit, mag ze zelfs meer dan dat. Wij deden telkens een blokje erbij, toen we merkten dat ze alles op at en het mondje maar bleef opengaan haha. Zou het inderdaad gewoon proberen!

1 like

https://www.bol.com/nl/p/numsy-original-white-noise-machine-baby-slaaptrainer-witte-ruis-baby-slaaphulp-slaap-geluidsmachine-muziekdoosje/9200000116695778/?bltgh=utEI8Rwi7d57TsdAb-hLYA.2_18.19.ProductPageUrl

wij hebben deze, zitten 8 geluidjes op en heb altijd de zee aanstaan haha
kan ook ingesteld worden op automatisch uitgaan na, volgens mij, 15, 30 of 60min
heb hem in ieder geval elke avond aanstaan en niks te klagen

1 like

Trouwens wanneer mag een kind achterop de fiets ik zie staan dat er stoeltjes vanaf 9 kg zijn maar eig vanaf 3 jaar? Ik word niet veel wijzer van Google in dit geval.

In nog geen miljoen jaar ga ik namelijk met mn kind voorop de fiets fietsen. Dat trekt mijn evenwicht niet (ik heb maar 1 werkend evenwichtsorgaan).

1 like

Wij hebben vanaf dat hij ‘mocht’ fietsen, een stoeltje achterop gehad en dat ging super! Vond het zelf leuk als hij voorop zou zitten, dus we zijn gewisseld :slight_smile: maar hier dus al vanaf jong. Kan dus volgens mij bij jouw meid prima!

2 likes

Klinkt helemaal super! :sunglasses:
Nu nog even een fiets scoren.

Ik ben eigenlijk anti Amazon maar dit merk is heel fijn en heb ik nergens anders gevonden:

https://www.amazon.nl/dp/B085KZJ3J4/ref=cm_sw_r_cp_apa_glt_i_DRRZ425K00JQQZPMAT0Z

Ook andere dingen hiervan zijn heel fijn. Goedkoop en hoge kwaliteit.

Wij hadden onze voorstoeltje uitgeleend aan vrienden en alleen nog een achterstoeltje op de fiets zitten voor de oudste. En een fietskar voor de tweeling.
Maar soms deed ik 1 in de fietskar en 1 in het achterzitje en dat ging gewoon super. Dus dat deed ik toen ze rond 11 of 12 maanden waren ofzo.
Als de bandjes goed strak zitten, ze goed zelfstandig kan zitten en ze met haar voeten in de voethouders van het stoeltje kan, lijkt het me geen probleem.

1 like

Bij mijn schoonmoeder zit mijn dochtertje ook gewoon achterop. Kan volgens mij prima hoor, zou niet weten waarom niet! En daarbij; nood breekt wet. Als het voorop niet kàn dan ook vooral niet doen!

1 like

Iemand nog tips voor een hoge skinny/straight jeans die je buik een beetje in bedwang houdt? Ik ben best tevreden met mijn figuur na de zwangerschap, maar mijn buik flubbert natuurlijk nog een beetje. Liefst zo’n extra hoge en niet ankle.

Net als @Vivre zegt de shaping skinny van H&M inderdaad. En Levi’s 311 vind ik ook nog steeds heel fijn. Heb er ook een paar van Vero Moda maar dat zijn meer toevalstreffers.

2 likes

Dr Denim Moxy, vallen wel vrij klein

Ik zie door de bomen het bos niet qua eerste schoentjes. Shoes me maar welke dan precies en moeten die echt 90 euro kosten? Groot van Scapino, is dat dan ook ok? Of elefanten en welke dan.

Ik krijg er het gevoel bij wat ik ook had met matrasjes: neem de duurste want dat is het beste, veiligste etc. Maar volgens consumentenbond bleek eentje van ikea top

1 like

@Neverland bedankt voor de tip! Ik heb nu ongeveer 15 broeken bij H&M besteld want ik heb natuurlijk geen idee wat mijn maat is en sowieso hebben ze weinig maten van de meeste broeken.

@Ovenschaal oeh die ziet er mooi uit. En lekker hoog. Ga ik bestellen als die van H&M niet mooi zitten.

2 likes