Tips, ervaringen & aanraders #4

Wat is een fijne babyfoon zonder camera? Liefst onder de 50 euro of net daarboven. Ik heb weinig vereisten behalve dat de gevoeligheid in te stellen moet zijn.

1 like

Toevallig net gekocht, britax Römer King II oid. Was rond de 175 euro geloof ik.

1 like

Wij hebben de Alecto dbx 88 voor 20 euro via Marktplaats. Kwam als een van de beste uit de test en bevalt goed!

De Sirona Z hahaha.

2 likes

Hahaha, ben je er blij mee?

@parapluie en @Anna88 dank jullie! Ik ga me eens verdiepen.

Ze raden tegenwoordig aan minimaal tot 15 maanden achterwaarts te vervoeren (liefst tot 4 jaar zelfs), misschien ook iets om op te letten: Wat zijn de regels voor autostoeltjes voor voorwaarts en achterwaarts reizen? | Maxi-Cosi

3 likes

Jazeker!!! fijn stoeltje.
Maar ik heb wel isofix en dus ook de base, zo kun je ‘m dus ook nog kantelen.

1 like

Ik heb die ook! Ben er ook blij mee. Wij hebben inderdaad ook al de base omdat wij die maxicosi hadden. Daarom hebben we deze nu ook gekocht. Vind het fijn dat we hem ook in standen rechterop kunnen zetten en iets verder achterover kunnen kantelen. Achterwaarts kan dat in ieder geval. Vooruit durf ik niet te zeggen. Dat heb ik nog geprobeerd :blush:

2 likes

Je zou kunnen kijken naar de maxi cosi Axiss/Axissfix of de Titan, dat waren bij ons twee kanshebbers. Ik weet trouwens dat ze van de Axiss zeggen dat die tot 4 jaar kan maar dat is eerder tot een jaar of 3, afhankelijk natuurlijk van hoe groot je kindje is. Edit: de maxi cosi Pearl paste op onze isofix base en die is zelfs iets ruimer en bevalt ook goed.

2 likes

Wij zijn rond het jaar overgegaan op de maxicosi Axiss. Ik heb de Axissfix dat is met isofix, mijn man de Axiss die zet je met de gordel vast. Stoeltje kun je ook in een ligstand zetten en superfijn 360gr draaibaar. In het begin zat K. nog tegen de rijrichting in en nu wel naar voren. Je draait de stoel naar de deur toe met erin/eruit halen en dat is echt superfijn want zo kun je er goed bij.

Naast de maximale kilo’s is je baby trouwens te groot ervoor als de bovenkant van het hoofd erboven uit komt, dan is de bescherming niet meer optimaal bij een ongeluk.

1 like

Is de axiss met gordel Ă©n draaibaar? Wij hebben de axisfixx plus nu voor J maar mijn vriend kan niet in de auto rijden als de maxi vosi er in staat dus wilden we de plus voor B gaan gebruiken en J een nieuwe stoel geven. Mijn vriend is te lang dus we hebben een compacte nodig maar wil een een draaibare

Haha echt he! Wat iemand anders (sorry weet niet meer wie en ben te lui om terug te scrollen) ook al zei: het voelt alsof je de hersenen eruit slurpt :joy:. Mijn dochtertje is ook altijd helemaal opgelucht daarna.

1 like

Ja, mijn man heeft geen isofix in zijn auto. Ik zie hem op de site van maxicosi niet staan trouwens (alleen de nieuwste variant), maar kan morgen even in mijn man zn auto kijken welke het precies is als je wilt! Maar er zit dus wel nog zo’n soort base aan, die je met de gordel vastzet en dan zit die stoel erop en die is dan draaibaar inderdaad. Dus weet eigenlijk niet of het heel erg ruimtebesparend is tov de isofixvariant. Klinkt beetje vaag zo, maar ik zal morgenavond als hij thuis is wel even een foto maken :slight_smile:

Ja, graag! Thanks alvast

2 likes

De axiss is 90 graden draaibaar ja!

@Neverland ik zou inderdaad in ieder geval kijken naar een autostoel die zowel met als tegen de rijrichting in kan. Omdat het sowieso tot 15 maanden geadviseerd wordt om achterwaarts te vervoeren en in scandinavische landen is het zelfs tot 4 jaar heb ik begrepen. Wij hebben voor mijn vriend zijn werkbus de joie tilt.

2 likes

Iemand tips voor een leuk vakantiepark/glamping met verwarming rond Harderwijk? We willen in de herfstvakantie met M. een paar dagen weg. Mag best wat luxer zijn.

Bij mij op zolder :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar anders:
Wij hebben tijdelijk (paar weken) op Europarcs Zuiderzee gezeten ivm verhuizing. Leuk met kinderboerderij etc. Maar veel binnen faciliteiten (zwembad, binnenspeeltuin, restaurant) die dicht zijn nu


RCN Zeewolde ook in m’n achtertuin; aan t water. Super grote nieuwe speeltuin! Nieuwe huisjes ook dit seizoen!

Eemhof Zeewolde, ook leuk - maar ook wel vele binnen en dus dicht.

Edit: je gaat pas in de herfst haha, dan hoop ik toch dat binnen weer open is.
En als je daar dan bent; ga naar Hans en grietje :sunglasses:

1 like

Centerparcs de Eemhof is wel leuk. Daar zijn de huisjes opgeknapt maarrr komen wel vaak veel grotere/oudere kinderen vind ik altijd. Maar weet niet wat je wil doen!

RCN Zeewolde zijn wij een keer op bezoek geweest, dat was toen wel leuk.

Enne inderdaad wat @Fishing zegt, bij Hans en Grietje eten! Dat is echt tof!

2 likes

Hans en grietje is echt m’n stamkroeg :sunglasses:

3 likes

Haha snap ik. Wij zouden gaan met vrienden die in de buurt wonen daar, maarja toen kwam corona

2 likes