Tips, ervaringen & aanraders #4

Ja werk echt super! Is inderdaad hetzelfde als wat @Hetty beschrijft. Neuspeertje deed hier niet zoveel. Dan dacht ik dat alles eruit was, tot ik die otrivin aspirator gebruikte :joy:. Kwam toch een drek uit joh.

1 like

Oh ja ik ook, vooral toen m’n zoon heel klein was werd ik er zelfs een beetje naar van. M’n vriend wil het zelfs niet eens doen. Maar zoon vindt het ondertussen helemaal fijn, hij zucht dan zo heel diep hùhù die snot weer weg.

1 like

Ik zit te twijfelen om de gymnastiekmat van de IKEA te bestellen. Nu is A. nog maar mini, dus: is die mat ook fijn om buiten op het gras op te liggen spelen? Of is een picknickkleed dan handiger?

Ik denk dat een picknickmat dan handiger is, dat heeft een groter oppervlakte en niet allemaal van die ribbels er in.

4 likes

Ik vind zo’n picknickkleed van de HEMA ideaal voor buiten:

3 likes

Bedankt @Hetty en @Fredje! Dan ga ik gewoon voor een kleed :relaxed:

N heeft dit gisteren cadeau gekregen van mijn ouders. Het is van de action en ze vindt het heel leuk, en ik zelf ook! Ziet er zo vrolijk uit. Je kan alle bloempjes dus zelf opbouwen in het plankje. N vindt het alleen nog maar leuk om alles eruit te trekken maar ze vindt het wel heel interessant. Misschien leuk als je nog een cadeautje oid zoekt.

26 likes

Oh wat ziet dit er leuk uit!!! :heart_eyes:

1 like

Super leuk! Ga ik ook halen.

2 likes

Ik heb een oorthermometer nodig voor onze peuter en heb nu de keuze uit een Braun Thermoscan 3 of een Braun Thermoscan 6, maar ik zie niet wat nou echt de betere keuze is. De 3 lijkt sneller te meten maar de 6 lijkt nieuwer (nauwkeuriger?) Iemand die mij verder kan helpen?

Het gaat dus om deze:

Oh deze wil ik voor L! :heart_eyes:

Volgens mij hebben wij de 6 en wat daar kan is dat je in kunt stellen welke leeftijd je meet (0/3 maand, 3/36 en hoger dan 36) en dan geeft hij dus de temperatuur aan en een kleur in het scherm over of het goed (groen), verhoging (oranje) of koorts (rood) is. Ik vind hm wel prettig!

1 like

Thanks nog voor de tips voor het aspiratortje van Otrivin! Werkt veeeeel beter dan zo’n neuspeertje. Voelt ook satisfying om die zooi eruit te slurpen.

4 likes

TLDR: Heeft iemand een gouden tip wat voor haar erg goed werkte tegen vermoeidheid in t eerste trimester?

Na een miskraam een half jaar geleden ben ik nu weer pril zwanger (super spannend en ik probeer er tot de termijn echo eigenlijk zo weinig mogelijk mee bezig te zijn voor zover dat lukt). Wel ben ik ontiegelijk moe. Ik kan rustig 's middags 2 uur slapen, maar er moet helaas ook gewerkt worden. Thuiswerken heeft zeker z’n voordelen, maar m’n werk is niet zo flexibel dat ik makkelijk kan schuiven welke uren ik werk. Half uurtje pauze halverwege is de max.
Koffie drink ik nooit en cafeĂŻne schijnt nou ook niet echt top te zijn gedurende de zwangerschap. Zijn er wondermiddeltjes of trucjes waardoor ik makkelijker de middag doorkom? Klein voordeel: ik kan wel direct om 17:00 uur een tukje doen, maar ik merk wel dat ik eigenlijk echt afgedraaid ben na +/- 14:00 uur.

Dit leek me t meest passende topic, maar verplaats/delete t vooral als dit topic echt meer over kids gaat

Denk dat je in het zwanngerschapstopic ook tips kan vinden. Of iig forummers met hetzelfde probleem :blush:

Het enige wat hielp, was me eraan overgeven en even slapen. Maar dat kan helaas niet altijd, zoals je al aangeeft
 Ellende, hù! Gelukkig kan je na werktijd wel even liggen, scheelt dan dat je geen reistijd hebt nu.
Wat mij er enigszins doorheen sleepte, was even naar buiten. Dus in de lunchpauze en daarna in de middag nog een of twee keer tien minuutjes buiten lopen. En eten. Dadels, banaan, noten (ok, ook heus wel koek en chocolade) en koud drinken. En dan stortte ik idd na werktijd in en sliep ik met gemak 1-1,5 uur bij thuiskomst.
Hopelijk wordt het snel minder!

1 like

Nee. Ik denk dat je er aan toe moet geven, het maken van organen (want dat doet je lichaam de eerste tijd) kost gewoon heel veel energie. Veel slapen en probeer goed te eten.

En als je té moe bent, proberen wat uurtjes op te nemen. Uiteindelijk wordt het beter en zul je minder moe zijn, maar het duurt wel een tijdje.

1 like

Als het niet gaat ben je gewoon ziek. Je werkgever kan hiervoor vergoeding krijgen.

2 likes

@Golden @Discopony Thanks allen!

Meer ommetjes,
Meer dadels, noten, bananen.
Koud drinken(!, goede tip, had ik nooit aan gedacht)
Toch maar zoveel mogelijk slapen (en me eraan overgeven :stuck_out_tongue: is moeilijk!)

Ik werk momenteel als uitzendkracht (whoohoo alle verplichtingen, nul rechten) dus “ziek” zijn is gedoe.
Ik overweeg ook om gewoon maar wat uurtjes minder te werken. Deze tips ga ik zeker toepassen!

En @Fredje ik ben meer lurker, minder poster :stuck_out_tongue: dus behoor nog niet tot de die hard FF groep met extra extra toegang. Als ik die status ooit bereik zal ik me melden in het Zwangerschapstopic!

2 likes

Welk autostoeltje hebben jullie voor een (bijna) 1-jarige? Wij hebben nu de Cybex Cloud Z maar ik denk niet dat ze er nog heel lang in kan (ook al staat er tot 13 kg? N is nu 9,5kg en ik vind het krapjes worden) dus ik ben alvast een beetje verder aan het oriënteren. Ik heb geen Isofix dus dat is geen vereiste. Ik zat te kijken naar de Cybex Sirona maar vind dat wel echt heel erg duur.

@Oprah welke had jij nou?

Maxi cosi Tobi was onze opvolger, is zonder isofix en kan ook kantelen naar slaapstand.

1 like