Ik weet niet hoe oud L is, maar helpt het om met haar naar buiten te gaan? Even stukje wandelen of fietsen? Vaak helpt hier thuis om de kids uit de situatie te halen (weg te halen van de vier muren) en wat te gaan doen.
Ja zitten sinds donderdag al voor de tv, helpt soms maar inmiddels niet meer.
@ABC123 Ze is 23 mnd. Ze wil echt helemaal niks, behalve bij mij zijn momenteel. Ik zit nu boven en hoor haar al 30 minuten krijsen om mij. Kleren aandoen, in de autostoel zetten, de fietshelm op doen, allemaal een ramp om te doen in zo’n meltdown. Ik vind m’n vriend dan ook zo zielig, die voelt zich dan zo lullig dat ze niks van hem wil.
Gdverdommm Ik ben helemaal opgefokt.
Zijn een uur lang in de hitte bezig geweest om in ons mini autootje de Isofix familyfix te bevestigen en dan de maxicosi erop te klikken. kregen 2 groene lampjes maar die maxicosi wilde maar niet klikken.
Ik las overal dat de Pebble met de familyfix compatible was. Nou blijkt dat dus niet zo te zijn.
3 deurs auto dus allebei achterstevoren met die buik in de hete auto lopen sjorren. Werd er niet goed van.
Hebben ze beide tweedehands los van elkaar gekocht.
Toen gingen we testen hoe de maxicosi met de adapters op de wandelwagen past, en ook weer gedoe want daarna kregen we die adapters niet los, was schijnbaar wel een knopje voor en eindelijk gelukt. Wat moeilijk allemaal zeg. Heeft iemand ervaring met de combi pebble met familiyfix? of kan dat echt niet? die verkoper zei van wel, maar ja marktplaats he…
Edit: hier staat dat het weer wel kan: Maxi-Cosi FamilyFix tbv Pebble/Pearl/CabrioFix | Isofix | Baby-Dump
Oh het blijkt dat we de Plus hebben en niet de gewone Pebble, die staat ook niet in het lijstje van maxicosi zelf. Hoe moeilijk kunnen ze t maken zeg. Nou opgelost. Dan maar weer nieuwe kopen. Sorry voor deze rant.
Wat een goede prijs zeg! Ik heb ook tijden een alert aangehad op marktplaats voor een babybjorn maar ik kwam ze bijna niet onder de €100 tegen. Daarom heb ik uiteindelijk een nuna tweedehands gekocht omdat die wel voor een mooi prijsje in de buurt voorbij kwam. Maar zo heeft mijn nichtje een elektrische bakfiets van marktplaats voor €850 terwijl ik voor dat bedrag alleen maar niet-elektrische tweedehands bakfietsen voorbij zie komen, ik woon kennelijk in een omgeving waar zulke koopjes niet te vinden zijn .
Haha wauw! Dat is wel een mazzeltje. En same here wat betreft de kringloop. Ze presteren het om die standaard ikea kinderstoel in gebruikte staat voor meer aan te bieden dan hij bij de ikea nieuw kost
Je kan er ook één leasen! Als je baby al 5 maanden is, maar het nu toch nog fijn vindt is dat denk ik een goede optie. Geen gedoe met kopen, doorverkopen en opslaan etc.
Ja love baby Bjorn! Mijn baby is ook 5 maanden en zit nu op de middelste stand dus kan nog wel ff mee. Wij nemen hem ook altijd mee als we ergens op visite gaan. Lekker plat in te klappen en dan kan ie er gezellig bij zitten.
Ik wil vast een draagdoek aanschaffen en las dat Kay Stretchy Wrap Deluxe draagdoek het beste uit de test komt. maar dat is eigenlijk 70 euro voor een soort dunne sjaal? Kan iemand mij uitleggen wat hier fijn of bijzonder aan is? Ik overweeg wel hem te kopen maar vind het zo prijzig weer… Weet alleen geen beter of goedkoper alternatief. Merkjes hecht ik geen waarde aan.
Er staan er zat op marktplaats!
Haha het is 70 euro voor een enorm lange sjaal ja, maar wel van lekker materiaal met de juiste stretch om een baby’tje in te dragen. Ik heb hem zelf volgens mij via hier of Vinted en was echt een fijne aankoop. Maar het kan wel tot een bepaald aantal kilo. Als ik mijn baby er nu met zes maanden in doe zal hij na een uur op m’n knieën hangen. Dan stap je over op een niet-stretchy wrap.
Via mij
Haha yessss. Ik heb hem echt veel gebruikt, fantastisch ding.
Ik wil na de bevalling een consult doen, dan begrijp ik er meer van dan wat ik nu allemaal zie voorbij komen en krijg ik ook gerichter advies. Wat ik wel hoorde van een collega is dat je beter een tweedehands doek kan kopen dan een nieuwe omdat ze dan soepeler zijn.
Ga eens neuzen! Kan er op marktplaats geen vinden in de buurt
Ik heb ook maar 25€ betaald inclusief speelboog - die dus al 30€ ofzo blijkt?
Ik riep dat dus toen ook tegen iemand: oh joh, marktplaats, 3 tientjes! Maar bleek ook een mazzeltje gehad te hebben
Het is echt ontzettend handig! Kind heeft erin geleefd de eerste paar maanden. Ideaal voor een klein slapend babietje en ondertussen je handen vrij. Ik zou het doen! Je kan m gewoon wassen dus tweedehands kan prima.
Na een tijd gaat het niet meer zoals @Nefertiti en dan kan je over op geweven doek of een draagzak
Ash ik dacht dat dan misschien juist de rek eruit zou zijn. Wil ook graag een zwarte en dan zijn ze ooit al vergrijst haha. Maar ga eens even zoeken. Thanks allen voor de tips.
Dat laatste geldt vooral voor geweven doeken @Tubing. Ik kan me wel voorstellen dat de rek eruit gaat maar dan moet de doek wel echt veel gedragen zijn. Staat er vaak wel bij op Vinted.
Even een vraag want ik weet echt niet meer wat nu handig is om te doen. M’n baby (8,5 maand) drinkt nu nog 4x per dag de fles/borst, maar ik wil eigenlijk naar 3x per dag gaan.
Alleen dat probeerde ik vandaag door dus pap te geven als extra voeding (wilde ze niks van hebben) en een extra boterham ipv de voeding, wilde ze ook niks van hebben. Normaal drinkt ze die 4 flessen wel goed/redelijk goed leeg. Kan ik dan maar beter die 4 flessen blijven geven ipv 3? Of is het gewoon een kwestie van wennen?
Ik ben bang dat ze zo te weinig vloeistoffen binnen krijgt maar ze moet toch ooit naar minder flessen gaan en meer vast voedsel?
Ik heb geprobeerd te zoeken maar kan in de topics even niets vinden hierover.
Even benieuwd hoe jullie omgaan met uit logeren laten gaan, en vooral: hebben jij en partner hierin dezelfde standpunten?
Hier blijft dit een punt van discussie. Man heeft nogal veel behoefte aan me-time/quality time samen, en brengt daarvoor onze kinderen (15m en 2,5j) liefst regelmatig (1x p mnd) uit logeren. Ik heb dit liefst niet. Ik heb moeite om ze ergens anders te laten slapen, en heb ze gewoon graag om me heen.
Man heeft mijn standpunt vrij lang geaccepteerd, maar hij is daar nu klaar mee, en duwt er nu regelmatig een logeerpartij door.
Ik ben wel bereid geweest om de middenweg op te zoeken, dus we gaan regelmatig samen uit eten en laten dan een oppas komen, of gaan een weekend weg samen. Maar die gevonden middenweg is voor hem onvoldoende, en ik vind het zeer moeilijk om zo uit m’n comfort zone te gaan, voor iets wat me zo ontzettend dierbaar is.
Hoe staan jullie hierin?