Tips, ervaringen & aanraders #4

Aaarghh ik wordt hier helemaal gek van…

Mijn dochter (1,5) en kwijl/ eet vlekken in haar shirts. :sob::sob:
Elke dag is binnen 10 minuten haar shirt smoezelig. Ik krijg de vlekken er gewoon na 1x dragen niet meer uit.

Iemand de gouden tip? Ik kan nu gewoon een stapel nieuwe shirts weggooien omdat ze helemaal goor zijn.

We hebben uiteindelijk toch besloten de auto mee te nemen omdat we in oktober gaan. En daar ook een bakfiets huren. Misschien is het veredeld bagage vervoer maar vond het toch wel heel fijn! Dankjewel voor je uitgebreide berichtje :smiley:

2 likes

Leuke kwijl slabbetjes kopen en om doen!

1 like

Echt ik ben helemaal klaar met die schoonouders van me. Komt m’n schoonvader L. thuis brengen, zet hij 2 pakken soja melk op tafel. “Ik zie dingen nou eenmaal. Er is veel allergie in de familie en R. (mijn vriend) had ook koemelk allergie. Ze heeft nooit harde ontlasting, ze slaapt slecht en ze had al toen ze klein was buikkramp. Probeer maar, je zal zien dat het helpt”

Echt lief bedoelt hoor, maar bespreek het anders eerst even. Want dan kan ik hem haar fijn uitleggen waarom ze buikkrampjes had de eerste maanden (normaal die leeftijd) slecht slapen (Leeftijd en verlatingsangst) ontlasting (niks mis mee, ze draait geen perfecte harde drollen maar… :stuck_out_tongue_winking_eye:) voelde me enorm opgelaten en vervelend.

Ze is momenteel al een paar dagen ziek, hoesten en hoge koorts. En dan komt hij hier mee aan zetten. :confounded:

Wij hebben deze voor op reis: https://www.bol.com/nl/p/kekk-k2-go-plus-buggy-grijs/9200000095456178

Prima wagentje voor deze prijs en mag mee als handbagage. Je kind zit alleen wel wat onderuitgezakt in de meest rechtopstand.

1 like

Kwijlslabbetje? Bestaat dat? Wtf :flushed:
Ik ga meteen googelen en door naar het waarjenetpasachterkomt topic

4 likes

Hahahaha! Ja! Dan zijn we van katoen, vaak dubbel gevoerd en met leuke printjes. Gewoon bij H&M, Hema etc etc te krijgen. M’n moeder maakte ze ook veel zelf voor mijn zoontje in allerlei printjes en kleuren zodat ze bij z’n outfits matchen. Weet niet of je kunt naaien, maar dat zou ook nog een optie kunnen zijn.

1 like

Ik heb er wat besteld bij h&m.:smiling_face_with_three_hearts:
Kijk dit bedoelde ik nou met gouden tip haha.

Ik kende deze slabbetjes wel maar vond ze altijd zo klein en onhandig😅

En dan ben je al 5 jaar moeder en heb je er 2 rondlopen :innocent:

3 likes

Haha mocht het helpen, ik kwam er ook pas achter toen een hele lieve leidster op de opvang zei: “anders geef je toch wat kwijlslabbetjes mee, dan hoeft hij niet steeds een nieuw shirtje aan.” Ik stond daar ook echt zo van: :exploding_head::flushed:

Maar nu ben ik fan en laat ik ze ook altijd met de outfit matchen. Lindex heeft ook altijd leuke, mocht je daar graag bestellen.

@Velvetbetty Wat een stomme actie van je schoonvader. Heb je er iets van kunnen zeggen?

3 likes

++ net de zeeman leeggekocht. Je zal maar bang zijn dat je te weinig Slabbetjes hebt :grinning_face_with_smiling_eyes:

Nog een tip: ik gebruik als kwijlslabbetjes bandanas!

Zeg maar gewoon deze klassieker

3 likes

Heb even bijgelezen maar wilde even zeggen dat ik het heel fijn vond om de eet ervaringen te lezen. S zit best in een lastige fase wat dat betreft en ik wil er ook absoluut geen strijd van maken dus ben wel redelijk makkelijk. En daar voel ik me dan soms toch vervelend over of ik maak me zorgen of hij wel genoeg binnen krijgt. Gelukkig eet hij 2 keer per week 's middags warm op de opvang (daar eet hij dus supergoed) en zn ontbijt gaat ook altijd heel goed.
Voel me soms opgelaten als we met andere mensen zijn en hij dan niet of nauwelijks iets wil eten. De kinderen van mn schoonzus eten beide supergoed. De oudste is 4 en heeft volgens haar ook nooit zo’n lastige eet fase gehad. Zie haar dan soms echt judgy kijken maar dat kan ik me ook verbeelden.

Iets anders waar ik mee zit is dat S de laatste tijd veel slaat. Hij weet heel goed dat het niet mag maar hij doet het toch steeds opnieuw. Ik zeg altijd op een rustige manier dat het pijn doet en dat hij moet stoppen. Als hij dat niet doet dan zet ik hem op de grond (als ik hem vast heb) en loop even weg uit de situatie. Meestal komt hij daarna aaien en een kus geven. Vaak herhaalt hij ook dat slaan en schoppen niet mag. Maar het is wel echt dagelijks dat het gebeurd. Is dit normaal gedrag? Gewoon grenzen opzoeken? Ik vind het echt heel naar en ik ben bang dat hij andere kinderen op de opvang ofzo ook gaat slaan. Heb ik gelukkig nog niks over gehoord maar zou dat heel erg vinden.

1 like

Ja dat is echt honderd procent normaal. Check even de insta van Big Little Feelings die hebben daar een paar highlights over gemaakt

2 likes

Heel herkenbaar bij mijn zoon van bijna 2.5. Helaas slaat hij ook andere kinderen als ze wat van hem afpakken. Ik haal hem uit de situatie en zeg uiteraard dat het niet mag en vertel hoe het wel mag.

Ik vind het best een lastige fase. Hij kan nu zo moeilijk speelgoed delen en hij kan zo fel reageren.

2 likes

3 likes

@Limoncello zelfde hier! K is ook weer aan het slaan. Gelukkig niet op de opvang (daar meteen gevraagd toen de sla-fase weer begon). En helaas ben ik vooral het slachtoffer. Hij doet het bij ons in 2 situaties; als hij boos / gefrustreerd is, of juist als een soort uiting van affectie als we gezellig knuffelen of een beetje gek doen. Dan kan hij ‘uit liefde’ ook ineens slaan of heel hard knijpen.

Wat wij doen; inderdaad herhalen dat het niet mag, pijn doet en meteen zijn handjes weghalen of ik loop zelf weg (afhankelijk van situatie). En zoals in dat screenshot hier boven bieden we een alternatief aan. Hij mag hier als bij boos is lekker in een kussen van de bank stompen. Soms werkt dat niet, maar vaak gaat hij dat doen en dan is de frustratie daarna ook heel snel weg.

1 like

Is het kopen van een baby bjorn nog de moeite met 5 maanden? B vindt dat op de opvang dus helemaal geweldig en thuis begint hij in de box echt snel te mopperen. Dus hij ligt of op de bank, de grond of in de tripptrapp… hij wil vooral overal bij zijn en zitten en slapen doet hij in zijn bed want in de box wil hij niet meer slapen :joy:

Sowieso begint hij snel te mopperen in de ochtend, slaapt dan maar n uur en dan is het te vroeg voor een fles en hapjes vind hij prima maar dat duurt dan maar te kort :sweat_smile:

Ik zit er echt even helemaal doorheen. L. is ziek sinds woensdag, slaapt al weken slecht en heeft ook al tijdje flink last van verlatingsangst. Daarbij heeft ze vandaag eindeloze tantrums/meltdowns en weet ik echt niet meer wat ik er mee aan moet. Ze is bij de huisarts gecheckt, die zegt niets aan de hand, gewone griep. Ze wil niet eten, drinkt wel wat af en toe. Ze schiet in helemaal paniek als ik even naar boven loop of de keuken in, maar als ik haar dan op schoot zet mag ik haar ook weer niet aanraken en lijkt ze alleen maar boos. Mijn vriend wil heel graag helpen, maar ze wordt alleen maar bozer en probeert zich alleen maar van hem af te zetten als hij wat probeert. Ik moet zometeen boven op zolder thuis werken tot 20 uur, ik weet niet hoe we dat moeten gaan doen als ze zo blijft krijsen om mij.
En ik zit maar eindeloos te googlen op ziekte verschijnselen… is het een allergie, hebben we een slaapcoach nodig of kinder psychologe, ik weet niet meer waar ik het moet zoeken? Ik weet alleen dat ik moe ben en mijn kind wil helpen, want mijn hart breekt, maar weet echt niet meer weet hoe. :slightly_frowning_face:
Sorry echt nutteloos bericht dit, maar ik heb niemand om dit mee te delen.

1 like

Dan heb je echt geluk gehad want meestal word er toch echt wel 70/80 euro voor gevraagd!

2 likes

Pff dit klinkt echt heel erg zwaar. Ik kan me voorstellen dat je het even kwijt moest. Het is misschien niet helemaal pedagogisch verantwoord maar mijn dochter wordt vaak wel rustig als ik een filmpje/liedjes op zet. Juf Roos of Fenna ofzo. Je wordt er misschien zelf wel een beetje gek van na een tijdje maar misschien kan je dan in ieder geval wel even doorwerken?
En als je vriend met haar naar buiten gaat of een stukje gaat rijden? Of gaat ze dan ook krijsen? Bij ons wordt ze wel rustiger als ik niet in beeld ben. Dan gaat ze bijvoorbeeld wel huilen als mijn man haar mee naar buiten neemt maar als ze dan iets verder weg zijn accepteert ze het wel.
Heel veel sterkte in ieder geval!