Tips, ervaringen & aanraders #4

Hier ook alleen maar driewielers in onze omgeving. Ook een dorp dus dat scheelt wellicht :stuck_out_tongue_winking_eye:

@Fishing oh ja dan snap ik je keuze voor een driewieler wel! Wij gaan er juist ook de stad mee in, lekker naar de markt, bloemen kaas etc etc halen dus manoeuvreren in de stad is inderdaad makkelijker met twee wielen.

Elektrisch is echt fantastisch. Ik vind fietsen helemaal niet leuk maar met K op pad met de elektrische bakfiets is echt mā€™n nieuwe hobby! :heart_eyes: Hij gaat ook altijd zo gezellig zitten zingen.

2 likes

Nog iets om op te letten: meet je schuurdeur even op haha. Hier paste een driewieler net niet door de deur, terwijl het een vrij standaard deur is volgens mij. We hebben ook wel een garagedeur maar dat is bij ons best wel gedoe, dus uiteindelijk voor een tweewieler van babboe gegaan en we zijn er heel blij mee! Maar met een groter kind erbij zou ik die wij hebben (e-city) niet aanraden, daar is ie te krap voor.

hihi, we hebben onze garage (nieuwbouw) zo laten bouwen en indelen dat er een bakfiets inpast hahaha. Die aannemer verklaarde ons voor gek, maar ik had dus een maximale bakfiets uitgetekend op schaal en zat daarmee, aan de tekentafel, te passen en meten in die tekening van de garage hahaha.

Ik kan echt niet wachten tot we er een hebben @360

6 likes

Ah slim!! Dan snap ik je keuze voor een 3wieler inderdaad ook, als ik L+I+een vriendje in de bak heb zitten is het wel even een uitdaging :joy: dat zal met een 8/9/10 jarige alleen maar zwaarder zijn.

Ik weet niet hoe mobiel jouw cliĆ«nten zijn maar dit vond ik wel een mooie toen ik bij Babboe aan het kijken was (testcentrum in Amersfoort). Dat deurtje is wel echt een uitkomst. Bij het kdv van I hebben ze ook zoā€™n model.

1 like

Mijn zoontje wordt bijna 1 jaar en ik was al eens aan het rondkijken voor een leuk cadeau.
We verhuizen deze zomer van een appartement naar een huis met een tuin, dus buitenspeelgoed leek me wel een leuk idee.
Ik vind zoā€™n speelhuisje bijvoorbeeld heel tof, maar er zijn heel veel varianten op de markt. Hout, plastic, met glijbaanā€¦ het valt me wel op dat die plastic huisjes vaak wel heel erg verkleurd zijn.
Heeft er iemand een gouden tip? We zoeken bij voorkeur tweedehands (liefst <100 euro) en hebben geen mega grote tuin.

Step2 heeft glijbanen, watertafels en huisjes die niet zo hysterisch gekleurd zijn en ook veel minder verkleuren doordat het heel stevig plastic is. Wij hebben de glijbaan en watertafel en zijn over beide heel tevreden. Beide zijn ook in te klappen/af te breken zodat het niet de hele tijd in de weg staat, dat vind ik zelf het nadeel van zoā€™n huisje

1 like

Wij hebben via marktplaats vorig jaar een houten speelhuisje gescoord voor ik geloof ā‚¬150,-. Huisje met glijbaan, zandbak eronder en 2 schommels kunnen eraan. Een grote hit, die van ons is van jungle gym en je hebt ook kleinere varianten ervan en ze staan vaak voor kleine prijzen op MP omdat mensen er vanaf willen. Wij hebben nu de balk ingekort ivm dat het anders over het pad kwam, maar als we zijn verhuisd hebben we een grotere tuin en komt er weer een nieuwe balk waar 2 schommels aan kunnen.

K. wordt in juli 2, maar had vorig jaar zomer ook al veel plezier van de glijbaan en kwam op een gegeven moment zelf de trap op. De schommel en zandbak zijn helemaal haar favoriet.

foto

Foto even weg, want het adres was nu iets te gemakkelijk te vinden.
Het is iig zon soort huis met dan nog een balk eraan aan de kant vd trap voor schommels.

3 likes

Even een dubbelpost, maar zelf ook een vraag. R. Heeft sinds ruim 3 weken droge plekjes die meer en groter worden. Het kwam opzetten na haar vaccinaties, op de plekken waar geprikt was dus dacht eerst dat het een reactie daarop was. Heb het de eerste week dagelijks ingesmeerd met bepanthen en daarna overgegaan op lipikar. Maar het worden er dus meer en groter. Het begon op haar benen, toen haar armen maar nu ook op haar rug en billen.

foto


Op de foto is het iets roder dan met het blote oog, maar zo zie je het wel goed

Zou hier de dr leenarts zalf die hier regelmatig voor wordt getipt nog wat aan kunnen doen?

En omdat domme vragen niet bestaan; huisarts of cb? Huisarts kan evt iets voorschrijven en cb niet denk ik?

Ik zou idd even de huisarts bellen! Toen B. een smetplekje had hoefden we alleen een foto te sturen en kon ik dezelfde dag nog iets ophalen bij de apotheek. Misschien dat ze het met zulke plekjes even in het echt willen zien maar denk dat zij sneller weten wat het is en iets kunnen voorschrijven dan het cb.

1 like

Ik zou niet die van dr leenarts erop smeren, die droogt door het hoge zink gehalte juist extra uit (toch?) Zou het nu vet houden en als het kan de huisarts bellen.

1 like

Ohja als daar veel zink inzit is dat idd niet handig, want het is al mega mega droog. Smeer ik nog even door met Lipikar en bel ik dinsdag de huisarts wel even.

@Ketel ohja goeie, toen K. Vorig jaar de zesde ziekte had mocht ik ook een foto mailen ter beoordeling dus vraag dat wel even en dan kunnen we altijd nog een afspraak plannen als de huisarts het toch even wil zien :slight_smile:

2 likes

Heeft iemand een tip voor flinke verkoudheid bij baby? Ze is bijna 8 maanden. Het zit vooral vast in de keel. Neusje maak ik vrij met otrivin zoutoplossing en neuspeertje. Werkt een echte neusspray voor babyā€™s bijvoorbeeld beter?

Ja echt 1000x beter hier. Maar die is wel alleen op recept en mag je maar maximaal een week gebruiken.

Sterkte, hier zitten we er ook weer middenin! We gebruiken nu ook tijmsiroop tegen het hoesten maar ik weet niet of dat echt helpt. Ze vindt het wel lekker.

Vreselijk he! Is ze net weer beter, dagje opvang, begint het weer :upside_down_face: misschien dat ik een neusspray bij de kruidvat eerst kan proberen. Met zoutoplossing. Ook sterkte voor jullie!

De otrivin neusaspirator doet hier echt wonderen! Sā€™avonds doe ik haar in een badje met een beetje ā€œvrijer ademen badjeā€ van de kruidvat. Als ze niet in bad hoeft zet ik de douche heet aan en doe ik het vrijer ademen badje in de douche en laat ik haar spelen in de badkamer zodat het wat los kan stomen. En ik doe luuf op haar borst, ruggetje en onder de voetjes. Heel ritueel maar dat werkt hier echt perfect.

1 like

Thanks! Die neusaspirator werkt dus beter dan normaal neuspeertje? De rest doen we inderdaad al! Stomen helpt wel ja! Het lijkt in de keel vast te zitten

Ik gebruikte een nosefrida, ik weet niet of dat hetzelfde effect is al die van otrivin maar dat ding was echt fantastisch. Een neuspeertje heeft maar een klein luchtreservoir en bij de nosefrida zuig je aan een slangetje, dus echt het effect van het uitzuigen van de neus. Daarnaast adviseerde de kinderarts om neusdruppels ipv neusspray te gebruiken omdat de spray teveel verneveld en daarmee het effect van het zout teniet doet.

1 like

Dank je! Ik duik zo de kruidvat in. Met neuspeertje krijg ik dieper zittend snot er inderdaad niet goed uit. Vandaag gaan we een spa creƫren in de badkamer haha.

Zoā€™n neuszuiger vind ik echt veel beter werken! Soms heb ik het idee dat ik haar hersenen er mee uit zuig, maar werkt wel goed

2 likes