Tips, ervaringen & aanraders #4

Wij hebben er een paar van timboo bamboo, zijn iets kleiner en is van stof, dus dat beweegt wat soepeler. Neemt ook veel vocht op. En dan in de wasmachine pleuren.

2 likes

Hmmm, ik hoop stiekem dat ik nog ergens een kortingscode vandaan kan toveren :raising_hand_woman:t3: Denk wel dat ik voor kroost ga :grimacing:

1 like

Wij zoeken een bakfiets… en eigenlijk een winkel waar ze meerdere modellen hebben staan / proef kan rijden.
We willen geen nieuwe, maar hebben (op 90% driewieler na) geen idee wat we wel willen…

Wilden naar bakfiets loods - maaaarrr die hebben shit met Corona… op dr werkvloer. En weten niet wanneer ze weer open gaan… en wil eigenlijk niet nog weken wachten (zouden dit in februari al doen, maar toen was er nog lockdown en mocht je ook niet op afspraak naar een winkel…)

Dus: wie weet nog zo’n grote winkel waar ze allerlei modellen hebben?
Mag in t hele land zijn want die loods was ook 2u rijden geweest haha.

2 likes

Ik ben ook gaan kijken nav jouw berichtje en wat zijn dat mooie boeken zeg :scream:. Goede keuze!
Ik ga die ook maar bestellen/maken. Lijkt me wel fijn dat de indeling een beetje vast ligt, ik ben namelijk niet zo creatief.

Ergens waar ze Christiania bakfietsen hebben! Heel populair merk hier, zien er ook heel goed uit. Oh wacht je wil er 1 met twee wielen

2 likes

Nee juist 3! :sweat_smile:

Op dat na hebben we geen idee haha

1 like

Ik opende fb en dit is het eerste dat ik zag hahah. Het is wel maar voor één merk.

1 like

Oh in dat geval: ergens waar ze Christiana bakfietsen verkopen!! Haha

1 like

Heb je al eens met een 3wiel bakfiets gereden?
Ik was ook overtuigd dat ik er zo een wilde, leek me veel handiger qua evenwicht. Toen ik er eenmaal opstapte vond ik het echt doodeng :scream:
De tweewielbakfiets fietste ik zo op weg omdat die meer als een gewone fiets rijdt.

Zal misschien ook wel de reden zijn waarom je er meerdere wil testen haha

3 likes

Waarom wil je 3 wielen? En willen jullie elektrisch? Ik heb die @Chesirecat hier boven linkte en ben er mega blij mee!! Is wel twee wielen (en daardoor wel stuk wendbaarder dan drie).

1 like

Mijn collega en vriendin heeft een Baboe Curve en die hier vandaag:

https://gebruiktebakfietsen.nl/

Zit in mijn regio en ze knappen dus opgekochte bakfietsen helemaal op en maken ze eventueel elektrisch. Goede prijzen en service ook. Ik heb er zelf nog geen maar bezoek deze website altijd en kijk dan even treurig naar mijn spaarrreking.

1 like

Mijn zoontje is nu precies 1 jaar en ook altijd wat te licht geweest. Hij dronk gewoon weinig en heel langzaam. Hij kreeg eerst bv en ben daarna overgegaan op kv. Maar daar deed hij precies hetzelfde bij: lippen op elkaar, wegdraaien en met z’n handjes wegduwen als hij genoeg had gehad. Dus heel herkenbaar. Qua hapjes en losse dingen eten is het ook niet fantastisch, hij zit op een gegeven moment ook vol en doet dan hetzelfde als bij de fles.

Geen tips dus, maar wel herkenning. Ik heb het los gelaten, want mijn vriend is ook tenger gebouwd en hij oogt super gezond en vrolijk, alleen wat tenger.

1 like

Hoelang doet ze over het drinken van een flesje? Wanneer is ze er klaar mee?
Ik weet niet welk nummer speentje je er op hebt zitten, maar hier was dat soms ook nog wel eens een aanrader om over te gaan op een groter speentje.
Je zou ook nog er voor kunnen kiezen om ‘s ochtends of ‘s avonds pap te geven (wel grotere speen gebruiken dan, maar je zou het ook met een lepeltje kunnen geven) dat voedt misschien ook nog iets meer.

1 like

Ja dit. Ik vond 3 wielen echt voelen alsof ik op een olifant reed, zo stug en onwendbaar

2 likes

Haha, ja dat vind ik ook fijn :raising_hand_woman:t3:

Een fles melk vervangen door pap? Volgens mij mag dat met zes maanden!
Pap kan je volgens mij ook aanmaken met bv, alleen is het dan een beetje wateriger.

1 like

@360 @Printemps @Zitzak

Jaa in het babboe center bij prenatal destijds. Ik had met een tweewieler continue het idee dat ik om ging vallen… vooral als ik stil stond… Volgens die man was dat omdat ik niet zwaar/sterk genoeg was om tegenwicht te geven… Heb wel eens een niet elektrische drie wieler met 2 kids erin gereden (bij cliënt) en wel spannend maar ging goed haha.

Maar juist daarom willen we dus ergens waar ze meerdere modellen hebben staan en vergelijken… misschien wordt het wel alsnog een twee wieler dan… haha.
Wel elektrisch ja.
Willen een echt grote bak, omdat we ‘m vooral met onze clienten ook zullen gebruiken en die zijn 8/9/10. Dus een schoolkind, peuter en baby moet dr wel in passen :crazy_face:

En we wonen in een dorp met van die super burgerlijke brede fietspaden enzo :sweat_smile:, dus er is ook niet echt een stadse wendbaarheid nodig hahaha.

Met zoveel kinderen is een driewieler wel fijner ja. Kan wat groter zijn ook dan.

Om te relativeren ik zie ze hier mega veel met drie wielen, en het ziet er meestal soepeltjes uit! Oefening baart kunst denk ik

Merken die ik veel zie is Christiania (verreweg het meest), Babboe, Triobike, bakfiets.nl

1 like

Ik zie hier ook alleen maar 3 wielers haha! Maar in Amsterdam (toen ik daar naar dr uni ging, toen dat nog mocht. Ooit. Lang geleden, B.C. :stuck_out_tongue_winking_eye:) juist alleeeen maar tweewielers haha!

Geinig verschil! Ik woon in een grote stad. Zie ze hier wel beide, ook tweewielers. Maar driewielers in de meerderheid. Als ik uit onze voordeur kijk kan ik er gelijk al drie aanwijzen haha, het is hier heel populair (weinig mensen hebben hier auto’s). Het zal wel even een leercurve zijn om het soepel te besturen.