Tips, ervaringen & aanraders #4

Ha ha ja, en dat blijft wel hoor! Mijn zoon had dit ook, had er nog nooit van gehoord!

Pf word soms echt gek van mezelf ook. Ben wat betreft mezelf totaaaaaal niet zo maar bij B. Google ik ieder verschijnsel joh. En de ene keer denk ik ohhh het is dit en de andere keer is het weer dat. Echt help. Had jouw zoontje er geen last van? Als ik daar m’n vinger leg gaat ze er wel enorm op knauwen namelijk…

Hij had in die tijd van alles last :rofl: (kma, reflux etc) dus weet niet of hij last had van dat ding. Maar denk het niet. Kan me wel voorstellen dat kauwen lekker is. Hoe oud is ze? (Ik kan dat niet onthouden so.rry)

4 maanden precies! Pff zo sneu hè, sommige baby’tjes hebben alles tegelijk. En ik wil alles kunnen verklaren en dat gaat gewoon niet. Ben altijd bang dat ik iets over het hoofd zie of verkeerd doe.

Hier nog steeds darmproblemen, eczeem, reflux… ik weet dus soms ook niet waar ze last van heeft. Ook nog de 4 maanden sprong nu :crazy_face: Dus ja ik weet het soms ook niet :exploding_head:

2 likes

Ah joh :kissing_heart: Lastig hè? Ik wil ook altijd overal een verklaring voor en weten wat het is. Maar helaas, zo werkt het niet. Bij 4 maanden willen ze ook heel graag op van alles kauwen en sabbelen! Mijn zoon wilde toen ook graag bijten. Vooral speeltjes geven die in haar mond kunnen, of een bijtring uit de koelkast.

Ik was in die tijd zo blij toen hij ziek was van de prikken. Eindelijk een keer ellende waarvan ik de oorzaak wist :joy:. Het komt goed! N is morgen 16 maanden (:expressionless::expressionless::expressionless:) en de dagen vliegen voorbij omdat het zo le.uk is met hem!

Ja doet ze al een tijdje! Echt die hele handen verdwijnen in haar mond haha. Bijtspeeltjes kan ze ook al goed pakken. Ja pf, ik wil gewoon een pratende baby haha. Vind het ook zo sneu hoeveel last ze heeft van van alles. Daardoor is ze vaak onrustig. Ze huilt niet zoveel maar haar lijfje zit gewoon vol onrust, echt zielig. Ah goed om te horen dat het zo genieten is nu :smiling_face_with_three_hearts::kissing_heart:!

Ah thanks, gewoon doen dus?

@Pythagoras Daar zit ik ook naar te kijken, maar kun je daar evt meer pagina’s aan toevoegen?

Hier zijn witte Adidas sneakers met klittenband een grote hit. Hij had ze vorig jaar aan en nu nog steeds

1 like

Mijn zoontje heeft ook een hoge wreef en paste bijna niets. Puma smash met klittenband zijn ideaal voor hoge wreef.
De Adidas met klittenband zaten hem ook niet goed.

2 likes

Winkel afspraak maken :slight_smile:
Hier ook gedaan voor de zomerschoenen

1 like

Mijn kind komt ook bijna nergens in. De ellendige voeten van z’n vader met hoge wreef. Laatste paar schoenen ook van Puma. Adidas krijg ik hem in sommige modellen wel, maar in veel ook niet.

Mocht je nog andere gouden tips verzamelen in je omgeving hoor ik ze graag!
@Harmon

1 like

Volgens mij is het 1 maat :slight_smile: de eersten kwamen van de DM in Duitsland, maar de laatste is van Kruidvat geloof ik! Haha, super blij dat dit woord is blijven hangen

2 likes

Ik had er verschillende via Ali, de versies met echt stof er in zijn een stukje kleiner dan die volledig plastic zijn. Zoals deze: 6 24 Months Baby Bibs Cartoon Apron Waterproof Baby Stuff Feeding Burp Cloths with Long Sleeves Newborn Kids Saliva Towel|burp cloth|baby bib aproncartoon baby bib - AliExpress Het plaatje is iets veranderd in die tijd, maar had er hier 2 van :slight_smile:

1 like

Van de zeeman heb ik er een paar.

1 like

Slabber van Mushie met zo’n bakje, scheelt een hoop op de grond vallen. Is iets duurder dan de gemiddelde slabber, maar echt zn geld waard. Gebruiken we hier sinds ze 6 maanden is bij iedere maaltijd (ze is nu 21 maanden), daarna even afspoelen en gaat mee in het bovenste rek vd vaatwasser paar keer per week en is nog perfect. Ik vind die vd hema en zeeman enzo niks; die bak is slap.

Als we een keer buiten de deur aten en hem niet bij hadden zag je haar vaak ook halverwege een keer grijpen op de hoogte waar normaal die bak zit om te voelen of daar nog wat lag :joy: Nu gaat ze als we iets eten wat wat meer knoeit (bv rijst) regelmatig een keer met de vork/lepel door de bak :joy:

Qua vreetjurk hebben wij stoffen vd hema (wel oke), een van zeeman (kan niet in de wasmachine) en van [ali]https://m.aliexpress.com/order/snapshoot/transactionSnapshoot.htm?orderId=102277423972757&_lang=nl_NL&_currency=EUR&spm=a1z65.orderlist.0.0&_t=1617361109.846598 (prima, zit elastiek bij de mouwen en kunnen in de wasmachine, gebruik die ook om te verven)

1 like

Ik doe die van de zeeman gewoon altijd in de wasmachine. Eentje gaat al bijna 2 jaar mee en doet het nog prima.

2 likes

Wij hebben er 2 van bibetta via de wehkamp! Zijn van een soort wetsuit materiaal en bevalt prima.

@anon18050057 hahaha hier heten ze ook vreetjurk dankzij jou :sunglasses:

2 likes

Die van het linkje hebben wel deels stof (mouwen) en zijn dus ook wat kleiner. Ik moest in het begin de sluiting achter even met een knoopje doen ipv klittenband, maar qua mouwen en lengte van het lijfje gaan die prima :slight_smile:

1 like

Hier zat het bakje in het begin echt perfect tussen de rand van haar stoel dus kwam mooi uit :ok_hand:t3:

Die van ali zijn in het begin nog wat ruim maar wat ik dan deed was bij de nek knopen ipv met klittenband en door het elastiek bij de mouwen kun je ze prima omslaan. De meeste vreetjurken hebben wel elastiek bij de mouwen dus dan gaat dat wel prima.

@Roggebrood ik heb hem 1 keer in de was gegooid omdat hij echt heel vies was en toen was het klaar :tired_face: waarschijnlijk net pech mee gehad dan! Goed om te weten dat het wel moet kunnen, want durfde ze nu niet meer mee te nemen.

1 like

Ja je kan wel pagina’s toevoegen, maar niet onbeperkt. Je kan zeg maar per maand/gebeurtenis extra pagina’s toevoegen.
Ik vond het eerst wel heel jammer dat de lay-out al vaststaat en dat je het niet kan veranderen, maar uiteindelijk is het wel heel leuk geworden en niet zo standaard.
O de pagina’s zijn trouwens echt zoals een normaal boek. Dus mat papier.