Tips, ervaringen & aanraders #4

Ik niet eigenlijk, mijn kind heeft al bijna een half jaar een hoestje. Standaard verkoudheidje, denk ik, dus daar gaan we niet voor. Maar als het voor jou goed voelt, wel doen :slight_smile:

1 like

Dat ding is wel maar 13 cm hoog in totaal, dus let op! Het is echt mini

Iemand tips om rooklucht uit een fietsstoeltje te krijgen? Uitgeleend aan vrienden waar in de garage gerookt werd en nu stinkt het stoeltje terwijl ik het wil verkopen. :sweat_smile:

HG alle nare geurtjes weg, dat werkt ook tegen rooklucht. Het kan wel zijn dat het meerdere keren ingesprayd moet worden.

Top, dan ga ik daar morgen even om.

Edit; kan echt een beetje geïrriteerd worden als je uitgeleende spullen zo terug krijgt. Terwijl er bij hun geen andere optie was dan de fiets in de garage te zetten, anders moet ie altijd buiten staan en had ik het stoeltje waarschijnlijk verroest terug gekregen. :sweat_smile:
Maar laatste ook onze wobbel teruggekregen van m’n ouders en het vilt zit compleet onder de korte hondenharen die ik er met een stofzuigen of kledingroller gewoon niet uit krijg. Lekker dan. :confounded:

Voor die haren zou je nog een wisser/trekker (voor je ramen, hoe heet zo’n ding haha) kunnen gebruiken! Werkt hier goed op de bank.

1 like

Ik wil I love speelgoed afraden want ik heb daar gesolliciteerd en ze bieden minimumloon, ook voor meerdere jaren ervaring en geschoold werk (HBO). En ze verwachten daar heel veel voor.
Sorry de website zal wel prima zijn verder maar ik ben er heel petty over.

9 likes

Heb ik ook geprobeerd, maar daar raakte het vilt van beschadigd.
Ik heb op tiktok gezien dat blijkbaar een puimsteen ook heel goed zou werken, dus die kan ik nog proberen. Al denk ik dat het vilt dat ook niet heel leuk vind. :sweat_smile:

Oh shit! En een handschoen (zo’n latex handschoen)? Dat kan volgens mij ook nog werken. Maar echt balen dat je je spullen zo terug krijgt zeg.

Ohh echt, ik wilde ook gaan solliciteren. Gaat het om de vacature die op de website staat? Dan zitten we in hetzelfde vakgebied. Misschien sla ik hem toch maar over haha

1 like

Ja meerdere, echt niet normaal maar ik heb inmiddels wel geleerd daar doorheen te kijken want dan kan je vrijwel nergens meer solliciteren haha.

1 like

Een netflixtip voor de wat avontuurlijkere peuters/kleuters: de Octonauten. Er staan nu 3 films van ongeveer een uur online. Het gaat over een groep diertjes die onder water van alles redden, vechten tegen gemene krabben en vulkanen enzo. Mijn peuter vindt het prachtig.

1 like

Wat is handig als baby buiten gaat spelen nu met mooi weer, af en toe stapjes los zet maar verder nog kruipt? Sokken, blote voeten of toch al schoentjes? En welke dan? Zijn die shoes me schoenen dan al geschikt? Want ik denk dat hij die met kruipen dan weer over de grond sleept?

1 like

Ik zou leren slofjes doen. Schoenen gaan echt stuk als ze hoofdzakelijk nog kruipen (neuzen slijten dan heel snel).

Leren Lodger slofjes bijv :slight_smile:

Wij hadden toen een soort leren sandaal/schoentje. Kan met sokken, en met bloten voeten als het warm is. Met een zachtje zool.

3 likes

Heeft er iemand misschien tips voor leuk speelgoed voor een dreumes van 18 maanden? Ze heeft al een speelkeuken, loopfiets en blokkenkar. Maar merk dat ze wel weer wat nieuws kan gebruiken, ter afwisseling. Zag wat leuke sensory dingen voorbij komen op IG, maar ik ben bang dat ze voorlopig alleen de gekleurde rijst en klei probeert op te eten of op de grond gooit :sweat_smile:

Knikkerbaan met grote ballen (geschikt voor kleintjes dus)?

Zoiets
afbeelding

2 likes

Wij hadden ook van die leren slofjes. Zijn de voetjes wat beschermd maar ook nog goed te bewegen.

1 like

Wij hebben heel lang de leren slofjes van de Kruidvat gebruikt. Niet heel duur en makkelijk met aan en uit doen door het elastiek. Alleen zijn ze nu al een tijdje niet meer beschikbaar op de website, dus weet niet of ze er helemaal uit gaan of dat ze ze misschien gaan vernieuwen.

1 like

Ik heb de puzzelmat inmiddels binnen en ik kan niks zeggen over de kwaliteit op de lange termijn maar hij voelt heel stevig en klikt goed in elkaar. Hij is ook best groot! Er zit een ruwe en gladde kant op en voelt vrij zacht, maar niet té zacht.

2 likes