Tips, ervaringen & aanraders #4

@Ovenschaal En iets van Alpro Soja Groeimelk kan ook nog! Is best zoet dus lijkt op borstvoeding. Officieel ook vanaf 1 jaar maar die twee maanden doen het hem vast niet.

3 likes

Dit zet mij toch weer aan t denken of ik niet tĆ³ch weer moet gaan proberen N melk oid te laten drinken :joy: volgende week maar weer eens dingen inslaan om te proberen.

2 likes

Dat hebben we hier helaas niet!

@June88 beker wil ze ook nietā€¦ sap geen idee. Met moedermelk er door drinkt ze wel dus zodra het anders smaakt wil ze het wel! Net zoals koude volle koemelk (vandaag dus paar slokjes op).

@Adje ga ik opzoeken!! Thanks! Klinkt goed

Overigens vervangen ze hier de flessen door pap, bijv bordje pap voor het slapen, bordje pap als ontbijt, bordje pap tussendoor. Ja doeiiii dat vreet ze hier al amper haha

Groetjes van een pap serveerder :rofl:

1 like

Er staat hier op de verpakkingen ā€˜3 porties per dag, dan hebben ze al het ijzer wat ze nodig hebben!ā€™ Zo veeeeel

Bordje pap is hier ook vaak tussendoortje met fruitmoes/puree. En ontbijt, en lunch, en voor naar bed gaan :sweat_smile: maar kan dus best als die van jullie het lekker vindt, blijkbaar kan je de hele dag door bordjes pap geven haha

2 likes

En poedermelk met een scheutje normale melk erdoor?

Haha dat is wel echt next level. Ik geef het maar als ontbijt, heb dan het idee dat hij al wat nuttige voedingsstoffen binnen heeft en hij eet het tenminste op. Maar ik doe dus echt maar wat. :woman_shrugging:

Oh ja kan ik proberen! Goeie! Creatief idee, nog niet aan gedacht!

@Printemps ja is zeker zo hoor, pap is ook goed! Wij geven het ook regelmatig als ontbijt of lunch. Volgens de Denen zou ik zelfs E brood in pap moeten laten dopen als ze geen pap zou lusten, zo belangrijk is pap hier haha

2 likes

E. Later:
ā€œMama, was ik eigenlijk een kieskeurige baby vroeger?ā€.
Ovenschaal:
ā€œNee hoor schat, slechts tientallen vrouwen verspreid over Europa hebben een brainstorm sessie gedaan over jouw perfecte melkverhouding :kissing_heart:ā€

:joy:

28 likes

Nee joh! L krijgt bij de gastouder nu ook volle melk.
Jij en ik hebben het in onze babytijd al veel eerder gekregen joh.

1 like

Hahahaha inderdaad

Ik heb nu een pap-speen besteld hier, en mijn vader zou binnenkort weer een doos opsturen en daar gaat de vanille pap en Alpro groeimelk in haha. Ik ga alles proberen!

@Oprah vervangt het bij jou de flessen/melkvoedingen?

Ze drink het tijdens de lunch bij een boterham, in de ochtend krijgt ze pap of boterham + fles en voor het slapen gaan nog een fles.

Als hier de potten op zijn ga ik over op volle melk dan is ze denk ik 11 / 11,5 maand, die paar weken maken dan ook niks uit.

Doei flesjes daag

Ah ja okƩ. Hier drinkt ze helemaal geen flessen met poedermelk, dus ik zoek echt een alternatief nu.

Drinkt ze echt bekertje melk leeg? Hier kan ze wel uit een beker drinken maar dat is echt 3 slokjes haha ze vindt dat heel spannend

Ongeveer 90 ml, verschilt enorm.
Had ff niet goed gelezen dat het echt om vervanging van bv / kv ging oeps.

L vindt het nu echt leuk om uit een beker (maar echt beker, geen rietje / tuit) te drinken, maar ook pas sinds 2 weken. Vooral water is dolle pret.

Haha! E vindt al heel lang heel leuk om uit een beker te drinken maar hoe vaak ze het ook doet, telkens neemt ze maar een paar slokjes :sweat_smile: denk dat ze het op de opvang straks snel genoeg leert om volle bekertjes leeg te drinken

1 like

Gegarandeerd! Lekker afkijken van de andere kindjes :face_with_monocle:

2 likes

Ik heb een peuter die borstvoeding kreeg wel eens horen zeggen dat t smaakt naar gesmolten ijs voor ze.
Eerlijk is eerlijk - dan zou ik ook niet switchen naar iets anders :crazy_face:

2 likes

Ik heb mijn eigen melk wel eens geproefd en dat is wel veel zoeter/anders ja dan poedermelk :sweat_smile:

Maar ze moet toch iets drinken als ze niet bij mij wil drinkenā€¦ 2x per dag kolven (ochtend drinkt ze nog wel wat) zie ik toch echt niet zitten icm meer dan ft werken

1 like

Ik heb in het afgelopen jaar echt regelmatig met de assistente/dokter gebeld omdat ik twijfelde over het hoesten van Z (nu 14 mnd). Overleggen kan dus altijd, en zou ik sowieso even doen als je twijfelt.

Verder was er vaak weinig wat ze konden doen, als er geen sprake was van benauwdheid (symptomen kun je wel googelen) of erge koorts voor langere tijd. Ik ben wel een keer of twee langs geweest om zā€™n longen te laten checken, maar klonk gelukkig altijd prima. Dus dan is het een kwestie van uitzieken (uitzitten? :sweat_smile:).

1 like

Niet echt esthetisch, maar hier vanaf toen een hit: Bumba verstoppertje! Je hebt ook een nijntje variant.

2 likes