Ik ben midden derrig en rook al sinds mijn 12e maar nooit veel. Als in ik ben nooit iemand geweest die een pakje per dag rookte, meestal maar 1 tot 4 sigaretten per dag. En ik kan ook lange tijd zonder, een hele dag niet roken lukt me prima en bij ziekte een week niet gaat ook prima.
Ik noem mezelf dus niet verslaafd, maar ik denk als je zolang al rookt dat je toch wel enigszins verslaafd bent, maar meer aan de gewoonte.
De laatste paar maanden ben ik zowat non stop verkouden, en als ik verkouden ben rook ik niet. Dus rook soms een week of 2 niet. Dat gaat me makkelijk af omdat ik dan keelpijn heb. Maar als de verkoudheid weer weg trekt dan rook ik weer. En dan komt de verkoudheid weer terug. Geen idee of ik echt steeds virusen aantrek of dat het toch het roken is. Maar nu ben ik echt ff klaar met dat gesnotter. Ik ga proberen te stoppen en kijken of dat ook effect heeft op mn verkoudheden. Mn vriend rookt wel dus hoop dat hij met niet teveel in verleiding brengt. Op t werk gaan ze ook vaak roken⊠ik ben echt zoân meeloper want ik rook (volgens mij) niet om de nicotine shot maar om de âgezelligheidâ en het meedoen met de rest ofzoâŠ