voor de mensen die al een tijdje gestopt zijn, hoe lang hielden bij jullie de afkickverschijnselen mbt gemoedstoestand aan?
Goede vraag! Het is bij ons thuis op dit moment niet mega gezellig, we zijn allebei snel geprikkeld en hebben dus steeds irritaties. Zou fijn zijn als dat snel overgaat haha
Hoe is het nu bij jou?
jullie zijn tegelijk gestopt met roken? Snap het inderdaad, ik heb dat chagrijnig zijn echt onderschatā¦ wel fijn die stok achter de deur!
Met mij gaat het vandaag en gisteren al beter, beter geslapen en meer concentratie, niet meer zo prikkelbaar. Toen ik dat berichtje typte voelde ik me echt even heel slecht, hierboven ergens gelezen dat dat bij een andere forummer drie maanden aanhield dacht ik neeeee maar goed moet deze moodswings maar even accepteren, zo lang het niet altijd kut gaat is het best te doen! Zin in een sigaret heb ik helemaal niet dus dat is al erg chill
Lukt het bij jou nog? Merk jij iets van verandering qua eten/honger? Alvast heel veel succes nog, we can do it
Netjes hoor! Je bent gewoon al 5 dagen gestopt
Aan de ene kant is het wel fijn om samen gestopt te zijn, maar aan de andere kant is het dus minder omdat we steeds wisselend chagrijnig zijn. We kunnen gewoon minder hebben van elkaar. Maargoed, dat zal vast ook wel weer over gaan! Het stoppen komt trouwens wel meer vanuit mij, ik WIL gewoon echt niet meer roken en voor mijn man voelt het meer als MOETEN stoppen.
Honger heb ik altijd, dus daar merk ik verschil in! Ik heb ook helemaal geen zin in de sigaretten zelf, maar de momenten mis ik wel. Heb ook nog wel een beetje het gevoel alsof er iets afgenomen is en het leven dus nooit meer zo āleukā wordt. Maar als ik rationeel denk dan weet ik ook wel dat dat onzin is!
Ga zo door he!
@anon44972210 hoe is het bij jou?
Vriend en ik zijn allebei op 1 oktober gestopt 1- we hadden 3 maanden een weddenschap. Vriend is 1 januari weer begonnen en hoewel ik er eerder niet echt mee bezig was ben ik dat nu wel ineens. Oprecht een gevoel van jaloezie. Daarom gisteren 1 sigaret opgestoken, maar na een paar hijsjes m weggegooid want vies. Hopelijk houd dat me weer ff van mān jaloerse gevoelens af.
Het helpt niet mee dat ik in mijn ideaal situatie een gelegenheidsroker ben (of een minimale hoeveelheidsroker).
Wat lastig zeg. Heel erg zonde dat je vriend het alleen voor de weddenschap deed.
Hoe gaat het nu?
Wel herkenbaar van dat ideaalbeeld, maar zo werkt het helaas (meestal) niet. Ik ben nu zelf pas 5 dagen gestopt, maar merk wel steeds meer een soort overtuiging dat ik gewoon nooit meer wil roken. Ik heb wel nog af en toe een moment van: ooh nu zou ik willen roken, maar na een paar minuten is dat ook wel weer voorbij en dan denk ik: wat had het nu toegevoegd als ik wel had gerookt? En het antwoord is eigenlijk altijd: niks.
Ik doe sinds oud& nieuw ook een poging. Tot nu toe ging het eigenlijk best goed, maar vandaag had ik echt een best stressvolle ochtend en had echt zoān zin in een sigaret! Een vriendin vroeg of ik morgen meeging naar een feestje, maar ik weet dat ik dan teveel ga drinken en het dan waarschijnlijk misgaat. Had het eerder vanavond al lastig toen mijn collegaās bij de vrijdagavondborrel het balkon opgingen, en had pas 1 drankje opā¦ Maar ja, kan ook moeilijk de rest van mijn leven thuis blijven en niet meer drinken, vind beide veel te leuk. Probleem is ook dat ik in Berlijn woon en je hier in bijna alle kroegen en clubs gewoon nog binnen kan roken, dat gaat het echt heel moeilijk maken. Iemand nog tips?
Wat mij helpt is zeggen: ik mag roken, maar ik doe het niet.
Hoe gaat het met jullie?
Bij mij gaat het goed! Ben best wel trots op mezelf Soms heb ik nog wel zin, maar het goede gevoel dat ik krijg van niet meer hoeven roken overheerst!
Ik ben weer een soort van (enigszins overwogen) begonnen. Ik probeer het met āmateā te houden (max 3-5 per dag) en zelfs met een wintersportweek incl apres ski achter de rug is dit gelukt.
Dus mijn post van 3 weken geleden; Mijn jaloezie ging niet weg en 2 dagen later smaakte die sigaret best wel weer prima.
Ik ben 2 dagen gestopt en kan niet stoppen met eten
Iemand die ik liefheb in mijn omgeving is gestopt met roken. Nog maar een paar dagen maar ik vind het zo knap dat het lukt! Hoe kan ik haar het beste helpen/ondersteunen? Ik heb zelf nooit gerookt dus ik vind het lastig om me in te leven hoeveel moeite het kost om geen nieuwe sigaretten te kopen en de drang te weerstaan.
Ik kwam er gisterenavond achter dat ik nog een pakje met zoān 10 sigaretten in een la had liggen, maar heb me in weten te houden en ze aan een vriendin/collega gegeven vandaag! Alweer drie weken gestopt, schijnt dat je dan een gewoonte hebt doorbroken, maar ik heb het gevoel dat ik zo weer zou kunnen beginnen alsof die drie weken niet geweest zijnā¦
@Henry Wat jammer Baal je er erg van of vind je het wel even goed zo?
@MENDOWN Ik herken het zelf niet, maar het wordt vast beter! Je kunt dit!!
@Bordeaux Wat lief dat je zo betrokken bent. Ik vond het zelf de eerste dagen wel fijn om erover te praten en dingen op te zoeken, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Ik denk dat het al heel fijn is als je zegt dat je trots bent en als je vraagt of/hoe je diegene kunt steunen.
@kika Goed bezig! Ik herken het wel hoor, maar merk wel dat ik steeds minder vaak aan roken denk! Het heeft gewoon een flinke tijd nodig!
Mweh vind het roken zelf niet erg, maar wel als ik weer super verslaafd richting 3/4 tot 1 pakje per dag ga. Ben bang dat die middenweg voor mij niet werkt, maar achja. Weāll see.
Goed dat jij het nog volhoud!
@Bordeaux wat lief! Afhankelijk van je budget en interesses zou je een dagje avondje uit kunnen plannen (in een niet rookgelegenheid) om haar gedachten te verzetten.
Vanaf oktober was ik nagenoeg helemaal gestopt. Heel af en toe op een feestje nog wel eens een sigaretje gebietst bij iemand. Maar nu heb ik vrijdag weer een pakje gekocht. En vandaag alweer mān tweede pakje. Ik hoop dat het me helpt om te beseffen hoe stom het is dat ik dit gedaan heb door het hier āhardopā te zeggenā¦ help!!
Het is nog niet te laat. Gewoon het pakje weggooien! Anders ben je al die tijd gestopt voor niets, ook zonde toch?
Het is gewoon een rotverslaving, je bent heel snel weer terug bij af. Het beste is gewoon NOOIT meer roken, maar daar moet je wel echt zelf klaar voor zijn. Succes!
Dank je. Je hebt gelijk. En ik ga het pakje nu weggooien!!
@Alicante hoe gaat het nu bij jou??
Ik vind het nog steeds zo moeilijk!! Ben ook 2 kilo aangekomen :ā). Ben benieuwd wanneer die cravings naar een sigaret helemaal weg zijn. Maar tot dusver ben ik al 4 weken helemaal ācleanā.
Het gaat heel goed! Ben zo blij dat ik er vanaf ben!! Heb soms nog wel eens zin, maar mijn blije gevoel dat ik van die vieze nutteloze stinkstokjes af ben overheerst wel. Misschien naĆÆef, maar ik ben ervan overtuigd dat ik nooit meer ga roken. Tegelijkertijd vind ik dat ook het moeilijkst, het idee dat ik nooit meer kan roken.
Wel superknap dat je het al 4 weken volhoudt ondanks dat je het zo moeilijk vindt. De enige optie is volhouden, je bent al zover gekomen. Je kunt dit!!
@Bree Heel goed! Veel succes weer!