Stoppen met roken topic

Haha ik heb daarna ook nog wel gerookt. Ik denk dat alcohol (voor icm lekker weer) altijd een trigger zal blijven. Maar het gaat wel goed! Ik heb nu al een aantal maanden niet gerookt. Dus ben wel blij. Het gaat me ook meer tegen staan.

2 likes

Ok shit is real

Iemand ervaring?

2 likes

Volgens mij heb ik dit boek in mijn bol verlanglijstje staan, de reviews zijn wel heel goed! Maar ik lees eigenlijk nooit boeken dus ik weet niet zo goed of ik het wil bestellen. Ben wel heel benieuwd of het echt helpt.

1 like

Ugh ik heb ook keihard gefaald! Wat begon als 1 sigaretje, groeide al snel uit tot m’n normale hoeveelheid. Binnenkort worden m’n amandelen verwijderd, dus roken wordt het daarna sowieso even niet, hoop dat ik dan door kan pakken.

ik wil ook met jullie meedoen vanaf januari!

Ik ben ook nog steeds niet gestopt :’) Was heel goed bezig maar toch weer gefaald. Rook nog steeds alleen maar in het weekend, ik denk 2 pakjes per maand.

Ik was laatste op een festival en ik had het gewoon echt niet naar mijn zin en wilde mezelf belonen met een sigaret (na 5 maanden niks). Iemand die ik niet kende heeft me er van overtuigd niet dat ene sigaretje op te steken en ben hem nog steeds zo intens dankbaar. Heb daarna ook geen behoefte meer gehad gelukkig.

Begin zelfs al zo’n persoon te worden die rookwalmen van een ander heel vies vind en dan mn ogen rolt (vond dat eerst altijd nogal overdreven haha)

5 likes

Ohja misschien nog een tip voor anderen die willen stoppen: mij lukte het op een dag dat ik tering brak was. Echt zo’n dag dat je ook wakker wordt met een smerige smaak in je mond.

Dus 1 januari is dan ideaal!

Ik rook as we speak mn laatste sigaret op. Ga met oud en nieuw toch niet feesten dus kan net zo goed nu.

Maar ik vind het zoooo moeilijk!! Ik heb eerder al pogingen gedaan, maar elke keer ben ik weer begonnen omdat ik gewoon niks meer waard ben. Ik word echt enorm chagrijnig als ik alleen al weet dat ik niet meer kan roken. En ook heel zenuwachtig ofzo, wat er in resulteert dat ik me nergens meer op kan concentreren.

Hoe gaan jullie hier mee om? Ik moet namelijk nog best veel doen voor mn studie. Dus de standaard tips als afleiding zoeken, een wandeling maken etc, is lastig als je vanuit huis veel werk moet doen.

Ik heb laatst trouwens uitgerekend hoeveel geld ik er per maand aan kwijt ben en schrok me rot. Ongeveer 8 grote pakjes per maand = 80 euro. Ik wil het echt heeeeel graag, maar zie er zo tegenop. Overweeg om nicotinepleisters te halen, maar ben bang dat ik dan alsnog de handeling mis.

Wat goed!! Hoe gaat het vandaag?

Ik ga donderdag stoppen. Ik heb dit topic altijd vermeden, maar ik denk dat ik er nu serieus klaar voor ben om te stoppen. Op dit moment rook ik tussen 5-7 sigaretten per dag en niemand weet dat eigenlijk, ik schaam me er heel erg voor. Het moeilijkste vind ik de gedachte dat ik hierna nooit meer kan roken. Nooit meer! Dat is toch saai? Bijvoorbeeld op vakantie, heerlijk om even een plekje te zoeken om te roken… hoe ga ik dat in godsnaam doen?

@Barbie zou ik die presentatie van die stopcursus mogen? En wat jammer dat het niet gelukt is… weet je al wanneer je amandelen eruit moeten?

Dankje!! Het gaat kut😅.
Ik heb geen sigaretten meer gekocht, maar ik had nog wel spul voor mn e-smoker in huis. Daar zit ook nicotine in. Dus die heb ik wel een paar keer gebruikt, en daar baal ik van. Aan de andere kant was ik vanmiddag wel in de supermarkt en ik denk dat de kans groot was dat ik een nieuw pakje had gekocht als ik niet vlak daarvoor mn e-smoker had gebruikt. En dat heb ik nu dus niet gedaan. Het is iets haha

O ja dat is best een goed idee!!! Dat ga ik morgen halen. En zoethout om op te kauwen.

Niet te streng zijn voor jezelf! Je hebt geen sigaretten gekocht, heel goed :hugs:

1 like

Ik heb in de zomer al een poging gedaan om te stoppen, dat is mislukt. Ben wel veel minder gaan roken. Heb het vooral moeilijk als ik ga drinken, en dat ga ik in januari niet doen, dus hopelijk wordt het dan makkelijker om te stoppen!

2 likes

Inmiddels 3 dagen gestopt. Ben toch wel trots op mezelf, al vind ik het wel heeeeeel moeilijk. Klinkt stom, maar ik vond roken echt leuk om te doen ook? Gewoon even een fijne onderbreking van je bezigheden. Ik denk nu nog steeds als ik bijv. een film uit heb gekeken: “aaah nu even lekker naar het balkon om te roken!” Maar dat mag nu dus niet meer haha. Al is dat vooral de gewoonte denk ik.

@Alicante jij begint morgen toch? Succes!!

5 likes

Netjes hoor! Hou vol!! Ik zie ook wel op tegen die momenten zoals na een film of na een drukke dag op het werk. Aan de andere kant heb ik ook wel soort van ‘zin’ om deze belachelijke verslaving te verslaan!
Zometeen de laatste sigaret en dan is het klaar :scream:

1 like

Ja ik snap wat je zegt. Dat je over een x aantal maanden enorm trots op jezelf kan zijn. Jij ook heel veel succes! We kunnen het :biggrin:

1 like

@Alicante
Sorry voor m’n late reactie, was het vergeten :see_no_evil: Kan je in een pb je mail sturen?

Vanavond was op ned 2 stand van zaken. Het ging over het verdienmodel van sigaretten, hierin kwam ook de man die de cursus gaf aan het woord.

ik ben nu vier dagen gestopt en voel me best goed!! helemaal geen drang naar een sigaret maar ben wel bang voor het moment dat ik weer iets van alcohol ga drinken

heb wel een beetje last van bijwerkingen zoals meer eetlust, weinig concentratie (echt balen want heb tentamens) en slecht slapen, ben bijvoorbeeld nu al wakker en slaap heel onrustig. Maar ondanks deze dingen voel ik me qua energie en conditie echt al stukken beter!

@anon44972210 ik denk dat het iets is waar we gewoon even door moeten helaas! misschien kan je proberen om gezonde dingen waar je veel van kunt eten (blauwe bessen, worteltjes) in huis te halen. Had ook gelezen dat ginseng thee zou helpen

1 like

Tot nu toe gaat het wel oke. Ik heb niet bewust heel veel behoefte om te roken, maar voel me vooral erg onrustig en (met momenten) chagrijnig.