Stoppen met roken topic

En ik heb al tering veel vertraging, snap echt niet waarom ik dan niet wat gemotiveerder te werk ga. Misschien had ik niet deze week moeten uitkiezen om te stoppen met roken. Ik voelde alleen wat geks in mijn keel en was gelijk bang dat ik keelkanker had dus dacht “nooit meer roken”.
Zodra dat gekke symptoom weg was dacht ik al gelijk van ah kan geen kwaad dus, en nu ben ik weer sad.
Sorry voor de spam! :frowning:

Ik zou ook zo graag willen stoppen met roken. Ik ben 22 en rook inmiddels al 10 jaar, veel te lang. Ik word ook steeds banger voor de gezondheidsrisico’s die het met zich mee brengt. Heb het afgelopen jaar 2 weken volgehouden, maar was zo chagrijnig en prikkelbaar. Ook wordt er op mijn werk de hele dag door gerookt wat het nog lastiger maakt.

Ik zit ook elke keer stomme excusen te bedenken waarom het nu niet het juiste moment is om te stoppen.

1 like

Ik heb een mailtje ontvangen van de cursus. Hierin staat alles heel duidelijk en heb ook de powerpoint presentatie ontvangen. Iemand interesse? Wil wel vragen om dat mailtje dan niet openbaar te maken of door te sturen naar andere mensen.

Vanavond 2 sigaretten gerookt… het ging zo goed! Tot vanavond dus :slightly_frowning_face:

Hoe is het gegaan met drinken? Als het gelukt is, tips zijn zo welkom haha!

1 like

Hoe is het met iedereen 1 week verder? @Bree heb je het weer kunnen stoppen?
@Pepernoot ik ben ook echt niet te genieten en in staat iedereen af te branden die maar mijn kant op kijkt. Maar ik heb goede hoop dat het ooit weer weg gaat, en dan ben ik wel mooi gestopt met roken.

Ik doe ook mee sinds maandag. En het gaat me zo goed af. Van te voren was ik heel erg zenuwachtig maar ik heb eigenlijk geen moment gehad dat mijn lijf om een sigaret vroeg. Wel de gewoonte, maar daarvoor heb ik nu wat snoep staan dat ik dan pak. Dat is ook niet goed, maar voor in het begin een goede oplossing. Vooral omdat mijn vriend wel nog rookt.
Ik voel me bijna schuldig dat het zo goed gaat, ik rook namelijk al wel meer dan 10 jaar en ik had nooit gedacht dat ik dit kon!

8 likes

Klinkt zo fijn <3

1 like

Zowel op donderdagavond als vrijdagavond 2 sigaretten gerookt… (ik geef de wijn de schuld😉). Maar verder niet meer gerookt! Dus vind het toch best goed gaan.

En voor het afzeiken heb je tenminste een goede reden nu!

3 likes

Ik herken het zelf (gelukkig) nog niet, maar mijn broertje is 2 weken voor mij gestopt. En hij had dit laatst 1 dag heel erg. Het was na die ene dag ook wel meteen over, als in, weer terug naar het gewone dagelijkse gevoel :wink:
Ik hoop dat het bij jou ook bij 1 dag is gebleven!

Vandaag 3 weken. Het wordt nu iets makkelijker, maar ik mis het nog iedere dag en meerdere keren per dag.
Ik probeerde laatst aan iemand uit te leggen hoe het voelde :wink: en dat was heel moeilijk. Vind het echt best heftig nog steeds. Hoe lang ben jij nu gestopt?

Ik had bij een vriendin die nogal blij wordt van wijn ervan gemaakt:
Stel je voor dat je Dory bent uit finding Nemo. Dus je geheugen wist zich iedere 10 minuten.
En ieder uur komt er iemand naar je toe en die zegt: je mag nooit meer wijn drinken.
Dan krijg je een paniek gevoel. Hoezo nooit meer?? Echt NOOIT meer? Waarom dan? Dat kan ik niet! En dit vergeet je vervolgens weer, want je bent Dory.
En een uur later gebeurt dit weer opnieuw. En nog een keer. En nog een keer. De hele dag door.

Zo voelde voor mij de eerste weken :wink:

2 likes

Vandaag is het de laatste dag van stoptober! Hoe is het bij jullie gegaan?

Bij mij is het super goed gegaan, ik denk niet dat ik ooit nog ga roken. Van het bespaarde geld ben ik al een dagje uit geweest, heerlijk dat ik zoiets nu vaker kan doen!

2 likes

Ik ben nu 5 weken gestopt met roken. “Cold turkey” nadat ik het nieuws had gekregen dat mijn moeder (door 40 jaar roken) terminale longkanker heeft. Ik heb nu sinds een week geen behoefte meer aan een sigaret, dus dat verlangen/de gewoonte van een sigaret opsteken is bij mij lang blijven plakken. Hoe is dat bij jullie? Iedereen die stoptober goed is doorgekomen: fantastisch! Houd dat vol en wees trots op jezelf!

8 likes

1 maand later weer in het topic gekeken. Oeps. Kei hard gefaald. Knap van iedereen die het wel is gelukt.

Ik heb dat, na 4 weken, ook nog steeds. Elke dag denk ik nog wel: ik wil een sigaret. Maar die gedachte gaat wel ook weer steeds sneller weg ofzo, kan er beter mee omgaan.

En dikke knuffel voor jou en je moeder!

3 likes

Omdat nooit mij enorm benauwd, heb jk mezelf 3 maanden voorgenomen. Ik moet ook zeggen dat ik er zelf nog nauwelijks aan denk, maar als ik de drang krijg bedenk ik me - in januari mag ik weer roken als ik echt wil. Maargoed, dit was voornamelijk de 1e 2 weken en op momenten waarin de emoties op zijn gelopen.

Uit mijn vorige stoppogingen herinner ik me dat ik na 3 maanden echt geen gewoonte, dwingende gedachten had omtrent roken. Ik zou ook niet kunnen stellen/mezelf voornemen dat ik nooit meer ga roken, zeker omdat ik eerder ong. 1 jaar ben gestopt en op zeker moment toch weer ben begonnen. Dus is niet geloofwaardig genoeg ofzo.

Ik heb het ook vol gehouden. Moet wel zeggen dat ik na 3 dagen te horen kreeg dat ik ondanks een spiraaltje zwanger ben. Dus dat was nog een grotere motivatie om het vol te houden.
Ik hou mezelf nu steeds voor: als ze geboren zijn, kun je weer gaan roken. Maar ik hoop dat ik tegen die tijd er helemaal niet meer aan wil beginnen.

4 likes

Oeps het was een sigaret van mij en ik voel me nog schuldig :stuck_out_tongue: Hoe zit het er nu mee? Het is nu zo goed als winter; voor mij beter.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met e-smokers?