1,5 maand weer in eerste instantie met champix maar gestopt vanwege bijwerkingen. Blij dat ik het eerste stukje weer gehad heb nu volhouden. Elke verandering bestaat uit twee dingen. Beginnen en volhouden. (Zal ik vast hier ergens gelezen hebben) dus stap 2 Here I come
Ook 1 jaar gestopt! Mis er niks meer aan. Echt een bevrijding.
28 september aan de champix! Jaren gepland en dan toch weer uitgesteld maar nu is het zo ver. Ben wel een beetje bang voor de bijwerkingenâŠ
Gaat er nog iemand vanaf morgen stoptober stoppen?
Ik heb net mijn laatste sigaret gerookt, heb twee weken terug contact gehad met de POH en heb pleisters en zuigtabletten klaar liggen, ben 2x eerder zonder enige ondersteuning cold turkey gestopt maar wil nu echt blijvend stoppen en hoop dat het op deze manier ĂĂ©ts makkelijker zal gaan.
Jeej goed bezig en wat een goede voorbereiding!
Ik ga vanaf morgen echt 100% stoppen. Ik ben al 3 maanden gestopt met roken maar soms nog wel op een borrel/met anderen. Vanaf morgen wil ik echt de deur helemaal dicht zetten en vind dat best wel spannend. Eigenlijk spannender dan het verdere stoppen want vanaf morgen noooooit meer. Stoppen was echt prima als je in je hoofd hebt; maar het kan soms nog. Dus ben benieuwd hoe dat gaat. Ik kan ook prima een maand geen alcohol drinken omdat ik weet dat t daarna wel weer kan maar als je nu zou zeggen: nooit meer alcohol⊠Zo voelt het nu dus ook haha.
Ja herkenbaar! Ik probeer dat ânooit meerâ stuk een beetje te negeren en gewoon per dag te zeggen, vandaag rook ik in elk geval niet. En dat iedere dag. Dan voelt het niet meteen zo ânooit meerâ als je snapt wat ik bedoel .
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt! Ben zelf ook 2 maanden geleden gestopt, maar liet ruimte over voor op feestjes of met vrienden. Alsnog niet vaak wel gerookt, maar dat ik de optie open liet gaf mij wel wat rust ofzo.
De instelling van @Melman is wel fijn: gewoon dag per dag aankijken. Dan voelt het alvast minder spannend. Zo ga ik het vanaf nu ook bekijken, beetje mijn hoofd tricken.
Een vriendin van mee deed mee aan stoptober, dus ik heb halsoverkop vanaf maandag besloten ook mee te doen. Ik heb er dus al bijna een week opzitten inderdaad ook heel bang voor het gevoel dat het NOOIT MEER mag, vind dat zo naar. Ik hoop dat het dit keer wel lukt, in het verleden een aantal pogingen gedaan waarbij ik het tussen de 1 week en 2.5 maand heb volgehouden. Hopelijk nu beter!
Ik zit aan dag 3 en het is zoooo moeilijk ik rook sinds mân 15de en word er volgende maand 30 dus het is wel genoeg geweest.
Voelt echt als een bad break up⊠huilen, gemis, geen levensvreugde of dopamine te bespeuren. Ik hoop echt dat het morgen beter gaat. Mân vriend irriteert me mateloos en mag niet aan mân lichaam komen en heb gisteren zelfs de kinderen een tik gegeven
Misschien morgen nog niet, maar het wordt steeds makkelijker.
Bizar hĂš? Wat het stoppen met die stomme sigaretten met je kan doen. Maar beter even doorzetten, anders moet je het een andere keer nog een keer door.
Heel veel sterkte en hou vol. Je kan dit echt!
Je kunt het! Elk uur dat je doorkomt is weer een uur gewonnen in de strijd. En ook een uur waarvan je kunt denken dat je dat niet nog een keer wilt meemaken dus doorzetten!
Ik zit nu op 3 maanden. Het is al vrij gewoon om niet te roken, maar de trek is er nog wel. Maar zeker niet meer zo heftig als bij jou nu. Het gaat zakken, echt!
@Bathwater @Hippe_kikker bedankt voor jullie berichtjes. Ik hoop echt dat het snel beter wordt dit trek ik niet langer. Ik kan gewoon mân eigen man en kinderen niet uitstaan en stel nu al mân levenskeuzes in vraag? Moeilijk moeilijk moeilijkkkkkk
Zou het je misschien helpen als je bijvoorbeeld tegen jezelf zegt dat als je 10 jaar bent gestopt dat je weer een sigaret mag roken/weer mag beginnen met roken. Voor sommige mensen geeft het rust dat het niet voor altijd is, maar kan ook averechts werken dus ik weet niet wat bij je past.
Heb je anders misschien vrienden die ook willen stoppen, dat je het samen doet?
Dag 5, gisteren ging even beter maar heb net weer een huilbui gehad aan de afwas. Ik ben zĂł prikkelbaar, voel geen vreugde en slaap slecht. Kan nog steeds mân kinderen tegen de muur slaan en vind het zo erg voor hun en mân man. En ik vind het ook erg voor mezelf.
Vandaag denk ik heel de tijd dat het zo erg is dat ik mezelf geen sigaretje gun; ik werk zo hard, moeder van 2, hele dagen in de weer - ik heb echt Ăets nodig
Het word beter
Ik ben sinds februari dit jaar gestopt en heb eigenlijk 99%van de tijd geen behoefte aan een sigaret.
Soms schiet t ff door mân hoofd en dan zeg ik hardop âik rook helemaal nietâ.
Klinkt intens, knap dat je het zo hebt volgehouden! Misschien kan je, wellicht dat je dat al hebt geprobeerd, het sigaretmomentje vervangen met een moment van ook eventjes alleen zijn? Dat je stopt met roken betekent immers niet dat je die paar min pauze door de dag door ook moet missen!
Elke sigaret niet gerookt is weer een overwinning. Je kan dit hoor! En het wordt beter!
Nu 3 maanden gestopt ongeveer en de âdrangâ of zin wordt elke dag minder en minder.
Je verdient heel veel, maar geen schade aan je longen, een enorme financiële kostenpost, stank en gevoel dat je het niet kunt.
Je kunt het echt!
Ik ga weer een nieuwe poging doen, ik ben vorig jaar echt zonder moeite en uit het niets gestopt maar nu ga ik er meer moeite mee hebben vrees ik. Heb de laatste maanden veel stress gehad waardoor ik meer ging roken, ook onder werktijd (eerst alleen 's avonds). Dit is mn 2e dag zonder!
@MENDOWN hoe gaat ie nu?
Proficiat met je 2de dag ! Ik zit intussen aan dag 10 en het is draaglijk geworden. Het gemis en de emoties zijn minder scherp/intens aanwezig.
Door naar de podcast âik stop welâ te luisteren heb ik ook een afkeer van sigaretten gekregen.
Ik ervaar wel nog geen geluksgevoel, alles blijft heel vlak en somber en ik sleur mezelf door de dagen met de gedachte âmorgen zal wel beter zijnâ.
Ik ben dus geen monster meer, maar ben nog niet helemaal mezelf.