Kut, rook weer.
Vd week gesprek met praktijkondersteuner…
Ik ben nu een dikke anderhalf jaar gestopt maar de trek blijft. Zo irri, als ik een sigaret ruik (zeker met een wijntje in mijn mik) dan vliegt de trek me weer aan. Niet zo hevig als in t begin hoor, maar het blijft me maar achtervolgen.
Vandaag precies een half jaar gestopt
Ik ben even benieuwd naar iedereen die al gestopt is: hoelang duurde het bij jullie voor de trek in een sigaret helemaal weg was?
Hmm de echte trek trek denk ik 3 weken, de mentale trek naar iets ja schrik niet maar misschien wel een jaar voordat ik het concept “roken” niet meer miste. Maar echt hou van want het is zoveel leuker, handiger, goedkoper en gezonder om niet te roken. Het is zo zwaar maar je krijgt het écht allemaal beter terug!! Hoever ben je?
Als ik kan stoppen kan iedereen het.
Wellicht niet het hoopgevende antwoord waar je naar op zoek bent maar, ik ben ruim één jaar gestopt nu en heb nog vrijwel dagelijks zin om te roken. Kan mezelf wel makkelijker “afleiden” als die gedachte opkomt maar toch, ben er nog altijd mee bezig.
Bij mij was de ergste trek binnen 3 maanden weg. Ik ben nu 1,5 jaar gestopt met roken en kan mij niet eens meer inbeelden dat ik ooit rookte, heb er ook echt 0 behoefte aan.
Op dagen als dit ben ik altijd extra blij dat ik niet meer rook (rookte nooit binnen). Nooit meer de hele dag chagrijnig buienradar checken en uiteindelijk een paar keer buiten onder een paraplu ‘snel’ die sigaret roken
Ben bijna 2 jaar gestopt, maar heb soms nog steeds wel zin. Maar ik stel me dan maar weer voor hoe vies mijn handen en kleding gaan ruiken en hoe nutteloos het is en dan gaat het ook wel weer
Dank voor jullie antwoorden! Snap natuurlijk dat het bij iedereen anders is. Ik ben nu 4 dagen onderweg dus nog maar net bezig😅 maar het valt me tot nu toe reuze mee, nog geen heftige afkickverschijnselen gehad. Wel vechten tegen de zin af en toe maar dat hoort erbij natuurlijk.
Hoe gaat het hier met de stoppers? Ik heb in mijn leven meerdere stoppogingen gedaan maar ben nu sinds 1 oktober gestopt en mis het nauwelijks. Ik heb al wel twee keer gedroomd dat ik gigantisch zat te paffen Ben echt trots op mezelf!
Goed bezig! Gaat het nog steeds goed?
Ik ben ook ruim 8 weken gestopt nu, gaat hier ook een stuk makkelijker dan bij eerdere pogingen. Denk dat het niet kunnen uitgaan, geen feestjes of terrasjes etc. het een stuk makkelijker maken.
Echte trek ging vrij snel inderdaad maar hier ook het mentale, die trek blijft langer hangen. Heel soms heb ik nog steeds het gevoel van; oh wat zou een sigaret me lekker smaken nu. Maar dat heb ik ook wel eens met een wijntje. Het blijft elke keer een keuze, maar het niet-roken is nu een makkelijkere keuze dan het niet-drinken. Al wordt het drinken ook wel moeilijker gemaakt omdat ik meestal na 20:00 in de supermarkt ben en je nu niks meer kan halen. Maar gelukkig raak ik daar niet van in paniek als toen ik nog rookte en geen peuken meer in huis had en het midden in de nacht op een feestdag was ofzo.
Ik ben 2 weken gestopt nu…
Gaat goed, gebruik wel pleisters en tabletten maar ik rook niet
Supergoed! Houd vol, het wordt echt steeds makkelijker
Ik ben nu bijna 4 weken gestopt met roken en het gaat me zo makkelijk af? Ben nog nooit zo lang gestopt. Ik rookte vooral in het weekend en niet veel, ik denk 1/1,5 pakje soms 2 pakjes per maand. In de zomer wel meer overigens. Had vooral geen zin meer om in de kou/regen te staan om te roken + ik wilde beginnen met hardlopen dus dat vond ik tegenstrijdig. Moet wel zeggen dat ik lichamelijk geen verschil merk, vind ik wel jammer, maar misschien rookte ik daar te weinig voor.
Goed van je!!
Heyhoi, vanacht kreeg ik opeens een besefmomentje dat ik echt eens moet stoppen met roken. Ik heb het al vaak geprobeerd maar nu wil ik echt dat het lukt. Heeft iemand nog gouden tips?
Ben sinds 1 januari gestopt. Ben benieuwd of meer mensen stoppen-met-roken als nieuwjaars’doel’ gesteld hebben?
Ik rookte tot ongeveer een jaar geleden voornamelijk op feestjes/wanneer ik alcohol dronk, maar merkte dat ik de afgelopen tijd steeds vaker overdag tijdens thuiswerken en samen met mijn vriend begon te roken. Gemiddeld zo’n 6 sigaretten per dag, maar wanneer er alcohol in het spel was pafte ik met gemak een heel pakje weg. Tot nu toe gaat het stoppen wel oké, het helpt me wel dat ik samen met m’n vriend besloten heb te stoppen. Ik merk wel dat ik heel snel getriggerd raak als ik bijv. een sigaret in een tv-serie zie, of wanneer ik langs een plek loop waar ik vaak een sigaret opstak.
Ben benieuwd of meer mensen net gestopt zijn en hoe het bij jullie gaat!
Bij mij is het echt precies hetzelfde gegaan! Ik ben ook per 1 januari gestopt (samen met mijn vriend). Tot nu toe gaat het goed, maar ik ben ook de deur nog niet uit geweest… ik denk dat het moeilijker gaat worden op het moment dat ik mensen in mijn buurt heb die een sigaret opsteken.