Ohnee wat heftig, heel begrijpelijk als je jezelf een break geeft hoor! Je hoofd staat nu wel even naar andere dingen. Sterkte sowieso.
Ik heb sowieso eens van een professional gehoord dat niet geslaagde stoppogingen het de volgende keer moeilijker maken. Vandaar dat ik het echt wel belangrijker vind om misschien nog iets langer te roken en ondertussen een goed actieplan voor te bereiden in plaats van zo snel mogelijk te stoppen zonder me goed voorbereid te hebben. Is natuurlijk heel persoonlijk hoor, iedereen doet het op een eigen manier.
@Hippe_kikker Wat goed! Heb je nog een leuke beloning voor jezelf in het verschiet? Begrijp denk ik ook wel een beetje wat je zegt over hoe ‘gek’ het voelt. Het voelt voor mij ook als iets heel onnatuurlijks waar je langzaam aan gewend bent geraakt, als je dan toch wat meer afstand ervan neemt realiseer je je weer wat je nou eigenlijk deed/doet. Ga in ieder geval zo door!
Ik ben nog steeds bewust weinig aan het roken. Stop mezelf ook regelmatig in de aanloop naar een sigaret omdat ik me realiseer dat ik eigenlijk helemaal niet zoveel trek heb, maar dat de gewoonte op dat moment overheerst. Als ik rook, moet het wel meerwaarde hebben op dat moment voor mij. En inderdaad, elke sigaret minder is er al één, helpt me ook goed om te doseren.