Stoppen met roken topic

ik ben een maand niet goed geweest van het stoppen.
duizelig, misselijk, huilbuien, woedeaanvallen echt vreselijk.
Hou vol het gaat voorbij en daarna wordt je leven echt (langzaam) beter! @anon2098800 @Hippe_kikker HEEL goed bezig allebei!!

1,5 jaar later still going strong.
oke ik rook nog een pakje per jaar maar daar heb ik vrede mee

2 likes

Oh man wat een fysieke frustratie kun je toch ervaren.
Ik merk wel meteen al minder druk op m’n longen en ruik nu ook de smerige rookgeur die in m’n huis hangt, ondanks dat ik buiten rookte. Die dingen motiveren me wel.

Heel veel succes jij ook! Goed bezig :smiley:
Elke keer als ik trek heb probeer ik te bedenken dat als ik het toch weer doe, ik straks wéér door deze klotemomenten moet want dan moet ik over een tijdje opnieuw stoppen.

2 likes

Ik ben een week gestopt nu!!! :grin::partying_face: en ik ben trots en het is niet makkelijk en ik lig veel in bed omdat ik zo moe, wazig en misselijk ben. Okee dat laatste komt doordat ik nu zoveel eet :joy: maar het lijkt langzaam iets beter te worden. De gewoonte begint al ietsiepietsie te slijten.

9 likes

Wat goed! Je mag zeker trots zijn :blush:
Ik ben ook nog rookvrij, merk dat ik geneigd ben mentaal allerlei redenen aan te dragen waarom het oke is toch weer te gaan roken, maar tot nu toe lukt het wel om bij mijn standpunt te blijven. Merk gelukkig ook dat ik al minder regelmatig trek heb in een sigaret, al is het maar een beetje minder :grimacing:

2 likes

Herkenbaar, bij elke kleine tegenslag/frustratie vind ik ook dat ik een sigaret verdien en dat het gewoon Ă©cht niet te doen is op dat moment, maar 5 min later ben ik heel blij dat ik doorgezet heb. Ik zit nog wel in zwaarste stap van pleisters, en geen idee wanneer ik dat af moet bouwen.

Complimenten voor jou! Goed bezig!

1 like

Hier nu een dikke anderhalf jaar gestopt, maar mén wat mis ik het soms nog. Vind de lucht ook nog steeds lekker, sta graag tussen de rokers. Ik hoop dat de trek eens over gaat, had gehoopt dat dat al wel het geval zou zijn naar al deze tijd

1 like

Ik ben ook een jaar of vijf gestopt geweest en bleef dit houden :unamused: Volgens mij blijven veel mensen de lucht lekker vinden en af en toe toch wat trek hebben. Verslaving is toch vaak blijvend

Ik merkte toen dat het heel veel verschil maakte of ik mijzelf nog als roker zag of niet.

1 like

Hallo allemaal, wat is dat toch dat ik die smerige sigaret niet kan laten.
Ik probeer het al jaren en wil het zo graag!
Allen Carr al 2 x gelezen. Electronische sigaret (diverse). Nicotinekauwgum en zuigtabletten. Met de kauwgum/zuigtabletten lukt het me om zo’n 20 uur niet te roken. Maar dan komt dat vervelende stemmetje weer en koop ik weer een pakje. Vreselijk vind ik dat van mezelf.
Ik hoop hier wat medestanders te vinden die me willen steunen. Misschien heb ik dat wel nodig om eindelijk echt te stoppen. Ik ben trots (en ook wel jaloers) op iedereen die het wel lukt om te stoppen. Heel knap!!

Knap hoor! Ik ben zojuist voor de zoveelste keer gestopt. Zoals je kunt lezen bij nr. 336 is het heel moeilijk maar wil er ook zoooo graag vanaf. Ik wens jou veel doorzettingsvermogen. Allen Carr beschrijft het geweldig. Waarom heb ik die sigaret nu wel nodig en zoveeeeel anderen niet. Dat probeer ik me voor te houden. Wij kunnen ook zonder! :muscle::muscle:

2 likes

He je doet je best en zet je er voor in, dat is al hartstikke goed! Ik weet zeker dat het je een keer gaat lukken maar je klinkt best streng voor jezelf. Veel succes en hou ons op de hoogte!

1 like

ik ben nu een week gestopt en waar ik de eerste dagen alleen maar kon slapen, slaap ik nu heel slecht. Ik zie het alle uren van de klok worden
 herkent iemand dit? Verdere klachten, brandende tong, zere keel, in staat zijn om te janken, en concentratie is echt heel slecht

Dank je wel Dropfruitduo. Ja misschien ben ik wel te streng voor mezelf.
Het gaat me een keer lukken

1 like

Niet doen dus Ovenschaal. . Ik ben nog niet zover dat ik lang gestopt ben. Maar de eerste trek na 20 uur niet-roken is al zo vies. Net alsof je as uit de asbak eet. Bij de tweede trek is dat al minder en als de sigaret op is ben je weer verkocht. Ik denk dat ik de reuk van een sigaret ook altijd lekker zou blijven vinden.

Dankje, die had ik inderdaad even nodig. Als ik denk aan de gedachte dat het weerstaan zoveel moeite kost heb ik echt zin om maar weer te beginnen

Hoe gaat het nu bij jullie? @Hippe_kikker @Sonny @Bellaciao

Ik ben twee weken gestopt, soort van. Dinsdag had ik het erg moeilijk en heb ik twee sigaretten gerookt maar daarna heb ik het weer opgepakt. :blush:

En hoe gaat het bij jou?

1 like

Hi wat lief. Jaa gaat goed, wel lastige momenten maar sla me er door heen. Hoe gaat het daar?

1 like

Wat aardig dat je informeert. Helaas gaat het bij mij nog niet zo goed. Ik ga wel al zonder sigaretten de deur uit. Alleen nog thuis roken. En dat lukt heel goed. De ene dag rook ik helemaal niet en de volgende “moet” het weer. Ik blijf hoop houden. Jullie zijn wel super goed bezig :muscle:. Jij ook dropfruitduo?

Bij mij gaat het wisselend. Ik rook nu wel af en toe maar ik merk dat ik in ieder geval een stuk minder rook en dit ook bewuster doe. Voor nu ben ik niet te streng voor mezelf, elke sigaret minder is ook al winst :slight_smile:

Laten we daar maar al trots op zijn. Bij de een gaat het nu eenmaal sneller en makkelijker dan bij de ander. We zijn er in elk geval bewust mee bezig. En om jezelf onnodig te kwellen is ook niet prettig.
Heel fijn om hier onze ervaringen te kunnen delen!

1 like