Stoppen met roken topic

Ik ben sinds maandag gestopt na ongeveer 10 jaar roken, met behulp van pleisters! Het verbaast me echt hoe goed die dingen werken. Zie alleen wel op tegen het weekend, ga morgen wat drinken in de stad etc. Gelukkig wel met 2 niet rokers dus ben benieuwd

Durf het trouwens nog geen gestopt te noemen eigenlijk, na hoe lang zeg je zoiets?

Succes!! Je hebt er al heel wat pittige dagen opzitten. Misschien heb je er niet veel aan, maar die terrasmomenten vielen mij zo mee, omdat je dan afleiding hebt door alle gesprekken etc. Ik vond en vind het nog steeds het moeilijkste als ik alleen ben. Lekker een moment voor mezelf, als pauze en beloning.

1 like

Ik zei “ik rook niet meer” gestopt vond ik zo heftig klinken !!

1 like

Gatver ik wil echt zo graag roken
 ben een jaar gestopt. En vind het niet eens meer lekker. Heb t vorige week nog gedaan. Viel HEEL erg tegen maar ineens mis ik dat soort van rook ontspan momentje ofzo.
Nu maar alle kastjes leeg eten

Hou vol!!! Ik heb vandaag megaveel gerookt omdat ik kut opstond en voel me nog slechter dan vanochtend?! Vieze smaak in m’n mond, hoofdpijn blugh

jaa
 ik zag je foto in het whatyourealywear today? of in wat je even kwijt wil
 badjas + slippers en grauwe tuintegels ik dacht ohnee die zit te paffen

ik wil ook eigk echt niet roken maar m’n lichaam zendt echt elke 10 sec een signaal naar m’n hersens “ga roken” en dan moet ik weer herkennen en denken nee het is m’n onderbewustzijn ik wil niet roken, het smaakt vies het stinkt en tijdens die gedachten word ik weer onderbroken door “ga roken” naaahhh om gek van te worden!!!

Zo herkenbaar!!
Ik hoop zo dat dat gevoel eens ophoudt want ik denk als ik t probeer dat ik t super goor ga vinden. Maar dat stemmetje blijft soms maar roepen, heel irritant!

Ik ben nu twintig dagen gestopt (heb maar iets van vier maanden vast gerookt) en ik had net ineens zin in een sigaret. Heb dus gerookt en vond het helemaal niet lekker meer, terwijl ik eerst gemiddeld 12 sigaretten per dag rookte. Maar zodra ik een feestje heb of uit ga/op het terras zit en er is alcohol in het spel krijg ik weer zo’n zin om te roken en dan gaat er zo een half pakje doorheen. Heb nu maar met mezelf afgesproken dat ik echt stop met ‘vast’ roken en het bewaar voor als ik er zin in heb tijdens uitgaan/feestje/festival etc. :woman_shrugging:

Met behulp van medicatie bedoel je?
Ik wil dit jaar aan de champix. Mijn vader en beste vriendin zijn nu 2 jaar gestopt mbv die pillen. Wil het nu nog niet doen ivm afbouwen AD maar tzt laat ik het je weten! Succes

1 like

Ik doe samen met de pleisters (laagste level inmiddels) mn best maar af en toe glipt er nog wel een sigaretje tussendoor. Kom nu van een feestje en heb er 2 losse in mn zak. Maar ik denk dan maar zo lang ik morgen weer verder ga is het goed. In hoeverre dat telt, geen idee

Collega van mij heeft een soort laserbehandeling gehad, in het oor? Bij ons betaalt het werk dat. Hij rookte een groot pakje per dag en sindsdien niks meer.

Ik moet ook echt stoppen met roken, maar ik vrees dat meteen met de gewoonte stoppen niet gaat lukken, dus ik overweeg eerst over te gaan naar een e-sigaret.
Ik vind alleen de informatievoorziening wat summier.
Hier staat nog wel redelijk wat, maar ik zoek meer een plek om echt er in te duiken wat te gebruiken, hoe dat voelt etc.
Maar reviews mogen niet, dus dat is niet zo makkelijk op 1 plek te vinden.

Iemand tips?

Vandaag officieel een week niet gerookt! Ben super trots!

Elke keer dit topic ver vermeden als ik toch weer “nog Ă©Ă©n pakje” haalde en het telkens weer uitstelde. Hoe kut ik me ook voelde elke keer als ik weer zocht naar een locatie om iets te halen waar ik dan niet ‘te vaak’ kwam of waar ik het risico liep om bekenden tegen te komen.

Het afgelopen half jaar heb ik 2x een paar dagen niet kunnen roken en dat ging me toen verrassend goed af. Ik heb er eigenlijk nooit moeite mee gehad als het niet ‘kan’ of niet ‘mag’. In mijn geval wist bijvoorbeeld niemand het dus ik rookte alleen thuis. Was ik weg, met familie of vrienden, dan kon het gewoonweg niet en dat maakte het ook makkelijk om los te laten. Helaas als ik dan weer thuis kwam dan begon ik weer.

Ook heb ik het boek in huis Stoppen met roken van Alan Carr ofzo? Jill noemt het ook in haar YT video over stoppen. Noooit gelezen. Elke keer de gedachten om te beginnen met lezen maar dan wel als ik peuken had want je mag schijnbaar niet stoppen als je het boek nog niet uitgelezen hebt. Nou ja, dat werd dus ook een excuus want ik begon maar niet met lezen.

En ineens klikte het vorige week. Ik rookte mijn laatste sigaret na het opstaan en dat was het dan. Ik weet niet precies waarom maar de afgelopen week ging me makkelijker af dan verwacht. Ik denk omdat mijn routine anders is dan normaal vanwege Corona. Ik ben wat andere dingen gaan ondernemen waardoor ik niet in dezelfde sleur is als voorheen. En ik denk dat dat het makkelijker heeft gemaakt om mezelf te herinneren dat ik niet meer wil roken en geen sigaretten meer wil kopen.

Ik heb mezelf afgelopen week ook goed bezig gehouden, afleiding gezocht, gesport, opgeruimd, schoongemaakt, etc. Alles op een andere manier dan normaal en dat heeft gewerkt!

Af en toe wel zo’n momentje dat de verveling erin sloop en ik dacht. Saaaiiii wat moet ik nu, kon ik maar ff dit uur doorbreken met een sigaret. Maar ik kon het makkelijk accepteren dat ik die momenten had en dat het me een zenuwachtig en onrustig gevoel gaf. Hoort erbij, even diep ademhalen, ga iets doen, klaar.

En nu ben ik gewoon een week verder en heb ik mijn eerste bespaarde geld overgemaakt naar een apart spaarpotje op mijn spaarrekening! Yay!

7 likes

Zo herkenbaar! Wat mij hielp (waar ik eerst Ă©cht op tegen was) is een datum prikken. En dan niet meteen morgen, maar over Ă©Ă©n of twee weken. Daardoor kreeg ik het gevoel dat ik moest roken, en keek ik zelfs een beetje uit naar de stopdag.

Het was trouwens echt niet makkelijk, maar dat maakte wel dat ik ĂŒberhaupt op het punt ben gekomen om te stoppen.

Succes!!

2 likes

Nog steeds gestopt met roken. :partying_face:

Is er trouwens iemand die dit boek van mij wil overnemen? Nieuwprijs is €16,- en ik heb hem letterlijk niet 1x doorgebladerd. Maar het schijnt dus een super goed boek te zijn om te lezen. Ook als je nog niet de mindset hebt om te stoppen. Maar nu ik zelf al bijna 5 weken gestopt ben ga ik het niet achteraf nog lezen.

https://media.s-bol.com/86VjVMQnQ8z2/550x825.jpg

Dit is de video van Jill waar ze het over dit boek heeft:

1 like

Super knap, en dat in deze tijd! :grin:

1 like

Dankjewel! :smiley:

Ik meld me! Ik heb besloten dat ik ga stoppen omdat mijn huid er lelijk van wordt en ik niet wil dat mijn gezondheid naar de knoppen gaat. Gelukkig rook ik minder dan vijf jaar vast.

Hebben jullie gebruik gemaakt van een programma of is het jullie zelf gelukt?

Ik wil na 15 jaar roken nu ook gaan stoppen. Probeer het al een aantal weken maar ik steek er steeds weer 1 op.
Nu gister nicotine zuigtabletten gehaald. Werkt opzich wel maar ben bang dat ik daar dan aan verslaafd ben straks :expressionless:

Speciaal een account aangemaakt om dit topic weer wat leven in de blazen (woordgrap). Ik ben al 2 jaar bezig met stoppen met roken. Elke keer zwicht ik er weer voor op de momenten dat de werkdruk toeneemt of er stress is in persoonlijke sferen. En ik ben er zo klaar mee!

Vorige jaar heb ik de sigaretten aan de kant gezet en ben in plaats daarvan nicotine kauwgom en zuigtabletten gaan gebruiken. Dat liep ook weer uit de klauwen: zelfs 's avonds in bed zat ik nog op zo’n tablet te zuigen :expressionless: Kreeg er ook maagklachten van dus toen had ik bedacht dat ik dan maar beter weer kon gaan roken :sweat_smile:

Hoe gaat het met jullie? Nog nieuwe stoppers onder ons?