Stoppen met roken topic

Ik kan echt niet wachten op stoptober. Geloof dat vanaf de 26e de app te downloaden is. Nu 22 dagen gestopt, en ik kan dat steuntje in de rug echt wel goed gebruiken.

Maar, vorige week in een crisissituatie, een pakje sigaretten gevonden.
Ik heb ze onder de kraan gehouden en door midden gebroken.
Pfoe, moeilijk maar zo trots!

11 likes

Jaaaaa ik ben een half jaar gestopt en het gaat nog steeds zo goed! Echt trots op.

2 likes

Wat goed bezig allemaal!
Ik ben sinds 3 weken ‘gestopt‘ met behulp van een e-smoker. Voor mezelf voelt het niet helemaal ‘echt’, want ik krijg wel de nicotine nog binnen en het lijkt op roken, maar het zal vast minder slecht zijn dan een pakje sigaretten per dag :sweat_smile:

Ok ik heb gisteren een heel naar akkevietje gehad op m’n werk (jeugddetentie). Er zijn sigaretten uit mijn tas gejat door een jongere. Ik ben er klaar mee!!!

Dit is de laatste

5 likes

Ik ben me sinds een tijdje mega bewust van mijn gele tanden, waarvan ik denk dat het komt door het roken en veel koffie en thee drinken. In de spiegel zie ik het niet maar als er dan een foto gemaakt wordt dan ben ik echt zo niet blij. Houdt me echt teveel bezig.

Plus die ongemakkelijkheid en schaamte bij het kopen van sigaretten. Geeft me bijna meer stress dan geen sigaretten hebben.

Wil er ook echt vanaf omdat ik dan zoveel dingen niet meer hoef te verbergen. Niet meer bang zijn dat iemand me spot in de supermarkt. Dat ik stink. Dat mijn vingers geel zijn. Dat mensen zich afvragen hoe mijn tanden zo geel komen. En ik hoop beter te worden in het sporten. Alleen hoop ik niet dat ik verstopt raak. :’) Koffie en een sigaret is echt de beste manier om 's ochtends naar het toilet te kunnen

Ben bijna een maand gestopt omdat ik erachter kwam dat ik zwanger ben. Scheelt dat ik over het algemeen constant misselijk ben dus geen zin heb in roken. Maar de afgelopen paar dagen ben ik niet misselijk en wil ik dus eigenlijk meteen roken :sweat_smile: heb een hele goeie reden om het niet te doen maar is wel echt moeilijk

2 likes

Ben weer begonnen! :joy::joy::joy::joy: stress op m’n werk. Kutverslaving.

Supergoed van jou! Zet door!!!

Maar is het echt stress of is het een excuus van je verslaving? :smirk:

Want ik gebruik zelf ook elke ‘minder leuke’ situatie of gebeurtenis als een excuus om door te blijven roken. En het slaat natuurlijk nergens op

1 like

Ja ik zou het wel heel graag willen! Ben nu ook weer bijna door mijn pakje heen. Dus ik ben nog in dubio of ik direct stop of pas op 1 oktober.

1 like

Niet ‘weer begonnen’! Gewoon een terugval, overkomt de beste. Is niet erg, gewoon die peuken weer aan de kant en verder met stoppen! En vooral niet denken ‘kut ik heb een peuk gerookt alles was voor niks nu kan ik net zo goed doorroken’. Niks mis met ff een zwak moment, maar is geen excuus om verder te roken!

1 like

Was net op een feestje en steeds als ik even buiten stond te roken kwam er een leuk liedje. Nog een goede reden om dinsdag te stoppen :+1:.

1 like

Ik heb nog Ă©Ă©n pakje gehaald gisteren. Zorgen dat ik maandagavond mijn laatste oprook en dan wil ik echt meedoen met stoptober.

2 likes

Ik heb nog maar 5 sigaretten in m’n pakje en wil geen geld meer uitgeven aan een nieuw pakje dus heb besloten vanavond mijn laatste sigaret te roken en de laatste paar onder de kraan te houden.
Zie echt heel erg op tegen die eerste dagen maar ben ook zo blij als ik van die “ik moet roken” onrust af ben dadijk.

3 likes

Ik meld me ook voor stoptober. Welke app gebruiken jullie?

Ik heb net mijn laatste sigaret gerookt. Maak me nu nog geen zorgen maar ik moet nog iets verzinnen tegen de verveling en het gevoel van voldoening vanavond. Dat laatste sigaretje voor het slapen gaan is echt een ritueel.

Hoe gaat het vandaag met de nieuwe stoppers?

Ik had op dag 28 een terugval, maar gelukkig me de dag erna kunnen herpakken. Het is er echter niet makkelijk op geworden, alsof ik weer opnieuw begin met allerlei klachten erbij. Waar ik dus net vanaf was. Mooie motivatie om dit niet nog een keer te laten gebeuren.

Ik rook niet zo vaak en veel meer als vroeger en heb toevallig al een dag of 10 niet gerookt dus ik ga proberen ook mee te doen aan stoptober! Voel zelf de behoefte voor een app niet zo maar dit topic lijkt me wel fijn als stok achter de deur. Ik weet van mezelf dat ik geneigd ben te gaan roken als ik alcohol drink dus ik hoop dat ik dan door kan zetten, voor de rest kost het me niet zoveel moeite gelukkig.

1 like

Ik ben een jaar gestopt maar sinds deze week is het ineens moeilijk. Denk omdat we verhuisd zijn en dit de eerste keer klussen en verbouwen en verhuizen is zonder roken. Net zoals de eerste keer op de bus wachten zonder en de eerste keer thuiskomen na een lange werkdag zonder ook allemaal moeilijk waren. Maar die sigaretjes op een emmer verf in de tuin in je kloffie waren wel heel chill.
Ik heb erover gedacht om een pakje te halen maar het zou me nu niet meer die voldoening geven en alleen een gore smaak in m’n mond geven en duizelig maken. Die gedachte moet ik echte elke keer actief oproepen terwijl de gedachte aan een sigaret de hele tijd uit het niks uit m’n onderbewustzijn oppopt. Die shit fuckt echt met je brein.

3 likes

Aaah zo herkenbaar! Roken anderen om je heen wel tijdens de kluspauzes of dat niet? Ik vind dat soort ‘nieuwe’ momenten ook nog steeds moeilijk.

En alcohol blijft echt een enorm ding. Zodra ik met een wijntje sta op een feest dan brult mijn lijf om sigaretten. Vind t nog steeds heerlijk om tussen de rokers te staan maar oh wat is de verleiding dan groot
 En ik ben sinds februari gestopt, had gehoopt dat de trek wel zou afnemen, maar helaas. :sweat_smile:

Nee gelukkig niet!! Alleen m’n ouders! en ik heb er rationeel echt geen behoefte aan maar ik vind het zo gek dat die drang naar sigaretten zo erg van uit m’n onderbewustzijn omhoog komt.
niet gek want ben mezelf 10 jaar lang aan het conditioneren geweest natuurlijk.
wel irritant soms want moet mezelf elke weer toespreken in m’n hoofd dat ik er geen behoefte aan heb.

1 like