Ik ben weer begonnen en de motivatie kwijt. Scriptie periode
Ben net weer een paar dagen gestopt na precies dit verhaal hopelijk gaat het jou beter af dan ik. 4 jaar niet gerookt, begon 3 jaar geleden met af en toe een stress sigaret. Dat werd na een half jaar normaal roken, en ik heb er al weer 5 stop pogingen op zitten. Mijn langste stop poging was 3 maanden (zo’n jaar geleden)
Hopelijk lukt het me deze keer om er wel gewoon vanaf te blijven.
Het is zo ongelofelijke stom. 1 van de redenen waarom ik bang ben om te stoppen is omdat ik mijn laatste stop poging veel gewicht aankwam.
Rook meer dan ooit heb het maar geaccepteerd. Mocht ik ooit kindjes kunnen krijgen dan stop ik ermee
Ik ben ook weer begonnen door stress. Zo jammer. Ik wil wel weer stoppen maar dat is lastig pff
Zijn hier mensen gestopt met behulp van de huisarts?
Hoeft niet per se medicatie te zijn, maar bijvoorbeeld door gesprekken met de praktijkondersteuner?
Ik kom me even melden, afgelopen donderdag mijn laatste gerookt.
Gisteren was nogal zwaar, want dit jaar heb ik meer dan ooit gerookt.
Maar maandag is mijn vakantie voorbij, en zit ik in ieder geval niet thuis, nu steeds bezig met snel even iets doen als ik zin heb (dus de hele dag, ben nooit zo actief geweest als gisteren).
In de avond maar een zak lollies en kauwgom gekocht, dat helpt wel.
Maar ik heb wel flink last van trillen, hiervoor nooit gehad.
Nu al een aantal maanden gestopt maar af en toe heb ik zo’n trek ( zoals nu)
Bah…
Hoe gaat het nu?
Wat lief dat je het vraagt
Het gaat best oke, wel lastiger dan eerder. Maar vooral de eerste twee dagen waren erg zwaar, nu valt het wel mee.
Voorbij rokers lopen is wel aantrekkelijk hoor…
Wat goed dat je het volhoudt! Een paar dagen is ook nog maar heel kort!
Ik ben zelf ook pas een aantal dagen gestopt, en het zijn echt ups & downs. Kan je dus ook nog geen advies geven want ik denk dat we in hetzelfde schuitje zitten haha. Succes!
1 oktober is de dag!! Wie doen er mee?
Ik! Jij ook?
Oh god weer een jaar voorbij. Weer een nieuwe stoptober kans. Echt gênant. OMG op mezelf
Ik ben wel echt enorm geminderd, doordeweeks rook ik eigenlijk helemaal niet meer, maar in het weekend (met name als ik wat drink) gaat het toch telkens weer mis. Maar 1 oktober is misschien wel een goede datum om daar ook maar eens mee te stoppen, dan is het terrasjesseizoen ook wel voorbij.
Toen ik gestopt ben heb ik de app smoke-free ingevuld om me te motiveren. Werd door dit topic weer getriggerd om eens te kijken. En zooooveel geld bespaard, weet overigens niet waar ik het aan uit heb gegeven hahahah
Ik ben gisteren gestopt. Ik heb de app ‘Kwit’ op mn tel gezet en dat helpt écht.
Tot nu toe gaat het wel goed. Soms onrustige momenten, maar ik heb veel motivatie. Morgen voor het eerst weer met een roker iets doen dus ben benieuwd hoe dat zal zijn. Maar ik wil er nu echt doorheen en vanaf.
Ik ga ook per 1 oktober meedoen. Heb nog een paar feestjes volgend weekend, maar daarna wil ik echt stoppen. Kon afgelopen weekend gewoon niet slapen na 3 keer tanden poetsen omdat ik zo’n asbak in m’n mond had Een vriendin van mij is ook al een half jaar gestopt (dacht dat zij nooit zou stoppen) en nu voel ik me ook telkens een loser als ik met haar ben haha
Kan het bijna niet geloven maar ik heb nog steeds geen sigaret aangeraakt sinds eind februari! Dus ben nu een half jaar gestopt, wel vind ik de geur nog lekker. Sta graag bij de rokers haha.
Maar de behoefte om er zelf een te pakken is er niet meer. Enkel op een feestje met wijntje erbij is er weleens verleiding maar dat is dan ook minimaal.
Super dat er weer een aantal stoptober gaan doen, succes allemaal!!
Ik ga ook stoptoberen. Ben al vaker gestopt dus zie wel op tegen die eerste weken maar het moet echt. Laatste weken als ik in bed ga liggen 'savonds zo benauwd en voel me ook steeds vaker ongemakkelijk om ergens een sigaret op te steken, continu aan het opletten of niemand er last van heeft enzo. Oh en geld besparen is ook altijd fijn natuurlijk, dus redenen genoeg.
Dat gevoel van ongemakkelijkheid ken ik echt zo goed! Zelfs waar het gewoon mag.
Ik ben nu zelf bijna 3 weken gestopt. Mocht iemand behoefte hebben aan een app zou ik smokefree aanraden. Geen flauwekul en geen bangmakerij qua afbeeldingen of plaatjes met sigaretten erop (whyyy doen apps dat). Ik keek er in de eerste week echt duizend keer per dag op en na die week nog maar twee keer gedaan.