Heel herkenbaar dat aankomen. Vind dat echt wel een dingetje hoor.
Dat aankomen stopt vanzelf weer. Ik was in september gestopt en eigenlijk echt 1-2 maanden waanzinnig kut gevoeld. Labiel chagrijnig depressief en ook aangekomenā¦ denk 5 a 6 kg ofzo maar in januari ben ik dat weer kwijt geraakt!
En die 5 a 6 kg erbij maakt me trouwens minder uit dan altijd naar rook stinken en die verslaving die me overal achtervolgde die ik zelfs boven mijn relatie plaatste. Was liever alleen met sigaretten dan met mān vriend. Roken was echt geen vriend; roken was juist isolerend.
Daar heb je een absoluut punt. Ik ben enorm blij dat ik gestopt ben. Thnx voor jouw mindset.
Shit ik heb een mega terugval! Ongeveer 2 maand geleden gestopt met roken en vandaag 4 sigaretten gerookt zonder dat er drank in het spel was, net zelfs heel sneaky in mn eentje
Ah das balen, vandaag gewoon met frisse moed verder?
Ben trouwens niks aangekomen tot nu toe (3 maanden gestopt) verwacht t ook niet meer. Soms ben ik wel dicht bij een terugval maar weersta de verleiding gelukkig. De geur van sigaretten vind ik nog steeds lekker.
Ik heb vanacht in mān droom 2 sigaretten gerookt. Het zal wel nooit helemaal eruit gaan helaas
Tot nu toe niet gerookt en ik wil ook niet meer beginnen, maar toch blijft die gedachte in je achterhoofd
Is dat aankomen dan doordat er iets veranderd in stofwisseling? Of eten jullie meerā¦
Ik ben zelf ook wat kilos aangekomen sinds ik gestopt ben maar geen idee of dat door het stoppen komt. Ben ook gewoon lui geweest en bankhanger en lekker snacken:p
Volgens mij doet roken zeker iets met je stofwisseling. Zelf ben ik ook aangekomen mede door de stofwisseling maar ook echt snacken. Morgen maar weer normaal doenā¦
Ja 1 sig verbrandt iets van 10 kc ookā¦
Plus vaak als andere mensen pauze hebben gaan ze wat eten en drinken, een roker gaat roken. Vandaar dus dat je wel aankomt want je mist iets verbranding en je gaat ongemerkt wat meer eten
Ik ben 4 maanden gestopt met roken en had er totaal geen moeite mee. Totdat ik eergister onwijs dronken was en ineens ook een paar heisjes wilde. Vond het niet eens lekker en heb ook echt spijt dat ik het heb gedaan. Heb wel een hele sigaret afgeslagen en heb nu ook geen trek meer er in. Dus ik ga weer gewoon verder met stoppen.
Ik heb echt een probleem met angst voor verveling en niet te weten wat ik met mezelf aanmoet als ik geen sigaretten heb. In mijn hoofd zit ook een kronkel dat ik Ć¼berhaupt niks uit mijn handen kan krijgen als ik niet tussendoor kan roken. Dus een afleiding zoeken en die kronkel / angst ombuigen kan ik niet. Is dat herkenbaar en hoe dealen jullie ermee?
Ja ik denk dat elektrische sigaretten misschien wel de oplossing zijn omdat ik dan wel continu (een paar keer per dag) dat momentje even kan pakken.
Waarom ben je weer terug over op sigaretten?
Zo lastig! Bij mij weet niemand dat ik rook dus ik kan ook niet bij iemand terecht om over mijn probleem te praten. Ik wil gewoon stoppen en dan nooit meer over hebben.
Ergens is het ook een vicieuze cirkel want ik heb ontzettend veel paniek doordat ik rook maar het helpt ook om juist rustiger te worden. Denk ik. Is eigenlijk niet zo want ik zou zoveel relaxter kunnen zijn zonder dit geheim.
Ja dat is wel kut en ga je ook echt tegenaan lopen. Het enige wat je kunt bedenken is dat er heel veel mensen zijn die nooit roken en zij genieten ook.
En daarnaast zou het pas chill zijn als je altijd gewoon genoot en ontspannen was en chillde en na kon denken en niet alleen mƩt sigaret!!
Gek hĆØ hoelang dat nog in je systeem blijft die gedachteā¦ is het gelukt van de sigaretten af te blijven?
Misschien als je ooit eens en feestje hebt ofzoā¦ ik heb met carnaval ook gerookt bijvoorbeeld
Ik ben in 2014 gestopt met roken. Dit is me altijd goed afgegaan en heb nooit meer de behoefte gehad aan een sigaret. Tot voor kort danā¦
In juni ben ik weer begonnen met af en toe een sigaretje door dat ik hevige stress had. Ik baal hier zo van! Ik wil niet weer een roker worden maar op dit moment kom ik echt tot rust door af en toe een peukje te doen. Ik weet dat dit een glijdende schaal is en dat ik binnen de kortste keren weer verslaafd ben als ik zo door ga.
Het slaat ook echt nergens op allemaal!! Had het ook niet van mezelf verwacht na 5 jaar.
Blijkbaar zit heel diep in je onderbewustzijn alsnog die reactie. Roken=ontspanning, maarja weetje, ondertussen WEET jij dat roken geen ontspanning geeft. Net of je de afgelopen 5 jaar nooit ontspannen hebt.
Blijkbaar is die link tussen roken en ontspannen al zwak maar hij is er dus nog. Hetgeen je nu doet is die link weer sterker maken terwijl je weet dat je dat niet wil.
Ik ben a.s. zaterdag al weer 5 maanden gestopt, na 10 jaar een pakje per dag te hebben gerookt. Heel raar, maar het voelt alsof ik al veel langer ben gestopt. Ik denk er zelden aan en heb er ook absoluut geen trek meer in.