Haha nou heb je even?
Maar over het algemeen genomen: ik heb veel verdriet over de hele situatie. Het feit dat zij 2 huizen heeft, dat haar ouders nooit bij elkaar zullen komen, dat ze af en toe in de war is en mij mama noemt, dat ze nu al besef heeft van dingen die bij haar vader/moeder zouden moeten blijven omdat ze die van hem/haar heeft gehad. Rationeel kan ik het allemaal rechtpraten en er is al 1000x tegen mij gezegd dat zij er niet slechter van wordt en er is ook veel wetenschappelijk bewijs dat dat zo is, maar emtioneel kan ik er zoveel verdriet om hebben.
Ik zie ook veel compensatiegedrag (denk ik) bij beiden ouders. Helemaal prima, moeten ze zelf weten. Het enige waar ik angstig voor ben, is dat als wij ooit in de toekomst het gezin van ons 2 samen mogen vormen, dat zij altijd een voorkeursbehandeling zal houden omdat ze niet zoals mijn hopelijk toekomstige kindjes 24/7 kan lopen klieren en hier 24/7 is.
O edit:
Het contact tussen haar moeder en mij is er nooit geweest. Ik heb er zelf 0,0 behoefte aan en zij denk ik dan ook niet