Stief/bonusouder topic

Gefeliciteerd!!! Ik ben super blij voor jullie!
Wat voor reacties verwacht je? Zijn mensen niet blij?

Nja vooral hoe zijn ex gaat reageren.
Ik denk dat de Kids het wel leuk gaan vinden, maar ze zijn heel weinig bij ons en dan ben ik bang dat ze ze weer gaat beïnvloeden.
En miss opmerkingen over 2e leg.

Denk dat mijn familie en vrienden en zijn zus wel heel leuk gaan reageren hoor, houd me gewoon teveel bezig met wat anderen denken en vinden.

1 like

Ah ja ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is maar het is wel echt beter om dat van je af proberen te zetten. Zij heeft er niets mee te maken verder😘

1 like

Ohh gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat het na lang proberen gelukt is :heart:.

De ex van mijn vriend reageerde op het oog ‘leuk’ naar mijn vriend maar is haar zoon nu wel een beetje aan het opjutten. Zo heeft ze een aantal keer gezegd dat ‘hij er toch niets aan heeft’ wat hij mooi ging napraten. Ze schelen namelijk 13 jaar straks.
Verder vraagt ze continu aan ouders van vriendjes wat hij er allemaal over aan zijn vriendjes vertelt etc.

Ik denk ook wel dat het voor haar moeilijk is gezien zij zelf hun zoon via een ziekenhuistraject kregen en nog jaren probeerden voor een tweede. Ze was in die periode blijkbaar ook erg verbaal actief in het dorp over dat de reden niet bij haar lag, en nu stellen veel mensen mij hier vragen over.

Heel vervelend voor haar, ik probeer er zo neutraal mogelijk in te staan en vooral te focussen op het genieten van mijn eerste zwangerschap

1 like

Gefeliciteerd

Ik sta aan de andere kant, mijn ex zijn nieuwe vriendin wil ook graag een kindje. Ik kan alleen maar denken succes en leuk voor ze. Ze hebben nou eenmaal samen een ander nieuw leven met elkaar en daar moet gewoon ruimte voor zijn en wie ben ik om daar iets van te vinden?

Mijn kinderen vinden dat denk ik in hun geval alleen maar leuk, ze hebben sowieso 9 maanden de tijd om er aan te wennen zo ver dat kan

4 likes

Ik word er echt verdrietig van waarom vrouwen (en vaak ook mannen) zo kunnen zijn naar elkaar😭

1 like

Wat fijn dat je zo kunt denken, als je als stiefouder met een ex te maken hebt lijkt het soms wel eens alsof het altijd maar gedoe moet zijn maar gelukkig is dat niet zo.

2 likes

Bij ons is dat ook echt niet zo, zijn ex laat ons echt helemaal en zoekt alleen de conversatie als het nodig is voor hun dochter

Dat vind ik ook. Ik hoop eigenlijk altijd dat ze inziet dat ook ik mijn best doe er met en voor haar zoon ook het beste van te maken, en dat ze daar dan op zijn minst blij om kan zijn.
Al denk ik dat ze (ook) daar een hele andere kijk op heeft gezien zij haar vriend vooral weg houdt van haar zoon, ondanks dat ze al 2,5 jaar samen zijn.

Ieder zijn eigen keuzes natuurlijk!

1 like

O wauw, waarom doet ze dat?:disappointed:

Ik weet het niet, ga er vanuit dat ook zij keuzes maakt met de beste bedoelingen. Zowel mijn vriend als ik hebben niet echt veel inhoudelijk contact met haar om daarover te praten. Is meer functioneel: ‘kan hij zijn xxx meenemen volgende week’ of ‘ik vier mijn verjaardag dan, is het goed als hij een dag later komt’ etc.

1 like

O ja ik snap het

We hebben echt een manier moeten vinden om met elkaar om te gaan helaas niet altijd goed gegaan hoor en vaak ook ergernis naar elkaar toe bij gebrek aan communicatie
Zo is mijn ex echt super lui en ging zijn vriendin taken overnemen als in met mij communiceren wanneer er zwemles was of andere dingen regelen.
We hebben laatst een super goed gesprek gehad en dat is echt heel fijn wanneer beide partijen er voor open staan.
Ook noemde ze zich zelf vrij snel bonus mama en daar moest ik best wel even bij slikken maar goed ik kan nu ergens wel denken fijn dat de kinderen zo gek op haar zijn

Ja dat snap ik inderdaad heel goed, hoe had jij liever gezien dat ze zich zou (laten) noemen?

1 like

Dank je wel voor het delen van je ervaring.
Knap dat je er zo rustig in staat.

Wij zien de kinderen heel weinig op moment, ze houdt ze steeds meer weg lijkt wel dus dat zit al niet zo lekker mja. Ik moet ook op mezelf proberen te focussen.
Hoe ver ben jij?

@11PM
Jij ook bedankt voor je verhaal. Hebben ze gezegd dat ze dat willen?
Wij hebben er nooit iets over gezegd, zo goed is het contact ook niet.
Heb jij zelf ook een nieuwe relatie?

1 like

Ik heb zelf niet zo veel moeite met het woord bonus mama maar wel als je nog maar net een relatie hebt en dat dus ook in je Social media zet

1 like

Ja ik heb zelf ook een relatie misschien dat dat ook wel scheelt

Ik weet dat zij zelf die wens heeft maar in hoe verre ze er mee bezig zijn geen idee en maakt mij niet zoveel uit

Lijkt mij trouwens heel lastig voor jullie om met iemand samen te komen die al een kind/kinderen heeft, ook knap hoe jullie er mee omgaan

2 likes

Dat snap ik heel goed ja

1 like

Lief dat je dat zegt want ik vind het heeeel pittig ook al is dat een mega onpopulaire mening want “ahh het gaat toch zo goed en ze reageert zo leuk op je”

1 like

Ik doe het je niet na en dat meen ik. Het lijkt mij zo lastig om toch tegen veel dingen aan te lopen, je hebt een soort van ouderlijke taak op je maar je bent niet de moeder dus ergens sta je ook " nergens ". En frustrerend als je van de zijlijn moet meekijken en ziet dat er dingen niet goed lopen.

Zeker als je dan nog met een in jullie geval, ex vrouw van je partner te maken hebt waar het niet altijd goed mee gaat. Misschien heb ik wel makkelijk praten omdat ik 0,0 gevoelens heb voor mijn ex maar mocht ik die nog wel hebben zou de situatie complex worden. Soms vind ik het vrij lastig als ik zelf de kinderen mis en zijn vriendin ziet ze op dat moment wel, dat is dan meer op verjaardagen. Dan kan ik wel intens verdrietig worden wanneer ik mijn eigen kind niet zie als die bij zijn vader is en zijn vriendin. Alleen ja dat is even dagje kut en dan weer verder

Hoe oud zijn jullie stiefkinderen?

1 like