Stel je persoonlijke vraag #30

Hahaha helpt goed hè!

Ik heb heel erg hoogtevrees maar ik weiger om dingen daardoor niet te doen, dus op hoge gebouwen en bergen sta ik altijd half jankend liedjes te prevelen om mezelf rustig te houden.

Liefst jaren 80 dingen zoals Bon Jovi, of dat lied van strangers. Waaaaaiting. Walking down the boulevaaaaaard. helpt echt goed want dan voel je je heel dom en niet bang.

8 likes

Niet zingen, wel zeg ik bij extreme spanning (in mijn hoofd) Weesgegroetjes achter elkaar. :sweat_smile: Zeker niet uit vroomheid maar omdat het ritmisch is, en ik me dan daarop kan focussen in plaats van op hetgeen dat me angstig / gespannen maakt.

Ik heb ooit op een dijk gereden in de auto terwijl het vanuit het niks heftig begon te onweren, en mijn auto en ik waren het hoogste punt op dat moment. Er was geen plek om te schuilen, ik kon er alleen maar doorheen. Toen hielp het opzeggen van Weesgegroetjes om te focussen.

1 like

niet echt om mezelf gerust te stellen zoals de voorbeelden hierboven maar als ik heel erg zit te piekeren over iets of angstgedachtes heb oid merk ik dat ik heel vaak op een moment een liedje in mn hoofd krijg waarvan de tekst op de situatie slaat.
en dat gebeurt dus zo onderbewust, ik merk vaak pas op het moment dat ik het lied begin te neuriën dat ik het in mijn hoofd heb en soms weet ik de letterlijke tekst niet eens tot die opeens ‘naar boven’ komt, en dan kom ik er achter dat het dus over mn gedachtes ging.

sorry heel verhaal maar ik vind dit elke keer weer een grappige breinactie. en ik denk dat het dus wel heel soothing werkt en mijn hersens het misschien ook daarom doen!

5 likes

Hoe vaak stofzuig jij gemiddeld je huis? En als je het niet zelf doet, je partner/schoonmaakster?

• 3 keer per week of meer
  • 2 keer per week
  • 1 keer per week
  • Eens per 2 weken
  • Eens per 3 weken
  • Eens per maand of minder
  • Geen peil op te trekken
  • Ik stofzuig nooit

0 stemmers

Ik gebruik liever de bezem dan de stofzuiger, om de dag! Is echt mijn favoriete klusje in huis, ik vind het fijn om ondertussen een podcast of muziek te luisteren en het is lekker voldoenend om elk klein kruimeltje weg te krijgen.

11 likes

1x pw stofzuigen en de andere dagen altijd even met de bezem erdoor!

1 like

Dit klinkt echt cute!

1 like

Ik heb ZWARTE vloerbedekking dus je ziet elke pluis, maar ik ga ook wel eens met een kledingroller. De woonkamer en keuken doen we gewoon als het vies is

Ik heb een peuter en 2 katten dus er wordt hier vaak gestofzuigd. Elke dag maakt de robotstofzuiger een ronde, en 3-4 keer per week pak ik ook de gewone stofzuiger om haren etc van de bank te krijgen.

En meermaals per dag gebruik ik een kruimeldief voor kruimels na het eten, kattenbrokjes die naast de voerbak liggen, etc.

2 likes

Lang geleden tijdens het buitenrijden schrokken de ponies, een van de Shetlanders schiet er vandoor, begint dat doodsbange meisje opeens “we are the cheeky girls” te brullen :rofl:

26 likes

:sob: TOUCH MY BUM :sob: :sob: THIS IS FUN :sob: :sob:

Maar ja dat had ik kunnen zijn haha

12 likes

Ik heb een tapijtvloer, ik kan stofzuigen tot ik een ons weeg maar ik blijf kleine dingetjes zien liggen :thumbsup:. Dus af en toe stofzuig ik 2x op een dag.

zou jij pre corona een tandartsafspraak afgezegd hebben wegens verkoudheid?

• ja
  • nee

0 stemmers

en nu met corona?

• ja
  • nee

0 stemmers

ik had voor morgen een afspraak staan maar ben mega verkouden, neus dicht alles. test is negatief maar het voelt toch niet goed om te gaan + ik ben bang dat ik geen lucht krijg omdat ik niet door m’n neus kan ademen :joy: dus heb gebeld en de afspraak verplaatst

1 like

Bij mijn tandarts krijg je twee dagen van tevoren een vragenlijst die je moet invullen met of je klachten hebt, e.d. Lijkt me niet de bedoeling dat je gaat als je klachten hebt, ondanks dat het (waarschijnlijk) geen corona is

3 likes

oh dat is wel een goeie ja! dat is bij mijn tandarts niet. heb nu de afspraak verplaatst dus opgelost, maar wilde ff kijken wat de algemene tendens was haha

gingen jullie voorheen allemaal met een dichte snotneus en allemaal slijm dat in je keel rochelt elke keer als je ademt met je mond open in de tandartsstoel liggen?? :face_with_raised_eyebrow::woozy_face:

5 likes

Voel jij je wel eens out of place / ongemakkelijk in een duur/luxe restaurant?

• Nee want ik pas in de doelgroep
  • Nee want dat maakt me niet zoveel uit
  • Ja wel eens gehad, ligt een beetje aan de sfeer
  • Ja eigenlijk vrijwel altijd
  • Nvt

0 stemmers

de doelgroep van elke eetgelegenheid is gewoon mensen die daar willen eten vind ik eigenlijk

18 likes

Elke dag

2 likes

Over tandartsen gesproken, ik hoop trouwens dat ze dat waterstofperoxide drankje hebben afgeschaft, ging er echt van over m’n nek :weary:

@kali ik kan me sowieso niet herinneren dat ik ooit verkouden ben geweest als ik naar de tandarts moest, zou wel heel toevallig zijn met 1/2 keer per jaar

5 likes