Stel je persoonlijke vraag #29

Ik zou uberhaubt niet 110 jongeren in mn buurt willen hebben.

108 likes

Ik moet hiertussen kiezen en twijfel omdat ik twijfel over het gemak van 1 min. lopen tegenover 15 min fietsen. En ik vind het niet fijn om in het donker/in de avond over een industrieterrein te moeten fietsen. Wat zouden jullie kiezen?

• Sportschool die letterlijk 1 min. lopen is maar niet helemaal het aanbod heeft dat je zoekt + ook niet zo veel lessen op een dag heeft.
  • Sportschool die 15 min. fietsen is en je moet daarbij over een industrieterrein. Aanbod en hoeveelheid lessen is top.

0 stemmers

Lekker met m’n autistengang naar de Efteling (ooit!)
@Hippe_kikker @Sedana @Kees @HenkdeMol @LastYoungRenegade en @Camper die op de tassen past :stuck_out_tongue:

4 likes

:stuck_out_tongue: Ik doe mee met op de tassen passen bij de Python

4 likes

Echt wel! Kan ik tenminste m’n boek lezen terwijl jullie in al die achterlijke overprikkelingsmachines gaan.

Maar door ons appgroepje en de vergaderingen heb ik gestemd op irl ontmoet. Vind dat Google Meets de autistische variant is van een terrasje doen.

2 likes

Stel je start bij een nieuwe rijschool. Is het dan ok om te vragen of je instructeur gevaccineerd is?

• Ja
  • Nee, dat is privé
  • Kan, maar zet wel een bepaalde toon

0 stemmers

1 like

Ik weet zeker dat ik duizend smoesjes zou verzinnen om niet naar de sportschool te gaan, als die op een kwartier fietsen zou zijn, ook nog eens op een route die ik onprettig vind en 's avonds liever niet neem. Wat sporten betreft is voor mij vaak de sleutel om het gewoon te doen zonder er te veel over na te denken, een minuutje lopen zou dat echt heel erg faciliteren! Tenzij de sportschool die verder weg ligt lessen heeft die je echt heel erg leuk vindt en sowieso niet zou willen missen, zou ik zelf dus zeker voor de nabije kiezen.

12 likes

Hoezo is vacinnatie ineens prive. We doen dit toch om met zn alle beter tr worden.
Plus als het ineens een wappie blijkt te zijn rennen want daar wil je niet zoveel uur naast zitten.

5 likes

Herfst en winter 1 minuut, lente en zomer een kwartier. Als dat kan tenminste. Anders de 1 minuut sportschool

1 like

Omdat er ook mensen zijn die geen vaccinatie mogen vanwege ziekte en ik kan me voorstellen dat niet iedereen zich er goed bij voelt om over zijn/haar ziekte te vertellen.

Ben wel benieuwd nav het Mommyblog topic, voor mensen met kinderen:

Zet jij (herkenbare) foto’s van je kinderen online? (Ik maak hier geen onderscheid tussen openbare of ‘privé’ accounts ofzo)

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zou jij geld of spon accepteren voor content waar je kind op te zien is?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

En voor iedereen: moeten er regels komen over het online zetten van kinderen?

• Ja, mag niet om geld mee te verdienen
  • Ja, er moeten beperkingen op komen (niet naakt of in badkleding, etc.)
  • Ja, het moet helemaal verboden worden
  • Nee, dat moeten ouders zelf weten

0 stemmers

Sowieso een verbod, vind het ecjt mega raar dat zoveel mensen gewoon niet stilstaan bij de privacy van hun kind.

Sommige kinderen staan letterlijk vanaf hun geboorte op youtube, hoe naar moet dat wel niet zijn? En er geld aan verdienen vind ik echt onethisch

6 likes

Ik bedoel ook social media! Want veel mensen zetten toch wel kun kinderen op instagram ofzo. Daar denken denk ik mensen minder snel bij na?

1 like

Denk op zich dat het niet erg is om wat foto’s op social media te plaatsen van je kind(eren). Zolang je maar zorgt dat je account privé is en alleen kennissen als volgers hebt. Uiteraard geen half blote foto’s plaatsen of prive dingen zoals huilen, poep- en plas, driftbuien etc. Een beetje rustig aan doet met de hoeveelheid. En uiteraard je kinds privacy niet verkoopt.

3 likes

Voor mensen die geen geld of spon zouden accepteren voor content waarin hun kind te zien is (iedereen die heeft gestemd tot nu toe): vind je dat er een verschil is tussen dat en je kind als model voor een andere uiting van reclame, bijvoorbeeld tv-reclame, gedrukte advertenties en/of voor fashion/lifestyle merken die ook offline bekend zijn (H&M, HEMA)

• Nee geen verschil
  • Ja, ik vind namelijk X wel okee en Y niet want…

0 stemmers

Ja denk dat sommige mensen denken van ik volg de mensen die ik wil volgen, zij volgen mij terug en dat zijn de enige mensen die die foto’s zien (bij een openbaar profiel) terwijl iedereen die foto’s gewoon kan vinden.

Denk ook wel dat heel veel mensen die foto’s online plaatsen van hun kinderen niet het idee hebben dat die kinderen dat later een probleem mee kunnen hebben. Sommige mensen hebben echt albums met honderden foto’s van hun kind op facebook, ik zou me daar op latere leeftijd toch wel raar over voelen denk ik

Ik zou het zoveel mogelijk gelijk willen trekken met de regels die gelden voor kinderen die meewerken aan een televisieprogramma etc. Dus strenge regels over leeftijd, maximale werktijd (per dag, per jaar), over contracten en beloning, en over ontheffingingen van kinderarbeid die moeten worden aangevraagd bij de inspectie. Dan zal het wel snel over zijn met dit verdienmodel.

1 like

Vooral vanwege hoe de situatie nu is. Op social media kun je alles lezen van een kind en zijn of haar leven volgen. Er worden ook fan-accounts voor ze aangemaakt. In de Hema-folder zie je misschien vaker hetzelfde kind maar dan heb je daar geen idee van omdat het maar zo eenmalig is. En die kinderen ken je verder niet.

Ik vind dat het plaatsen van je kinderen op social media niet verboden moet worden maar er zitten wel veel grenzen aan voor mij.

1 like

Ik dacht ‘als H&M-model ben je tenminste wel anoniem’ maar nu realiseer ik me dat veel kindmodellen tegenwoordig ook insta hebben vanwege klanten, dus ook niet allemaal zo anoniem zijn als vroeger. Maar nog steeds wel vaker anoniem dan als kind van een momfluencer
(Maar dan zit er ook wel weer een verschil tussen een keer een reclame doen versus een carrière. Voor een keer reclame hoeft je kind geen manager en social media te hebben natuurlijk)

Social media gaat altijd door en dat vind ik er zo schadelijk aan. Niemand zal over een kind in de zeeman folder denken “wow wat een raar kind” maar op social media ben je een persoon met een bepaald imago etc. Dat vind ik schadelijk voor kinderen. De ouders moeten daar ook wel een grote rol in spelen en dat (een beetje) forceren dus dat kind staat dan altijd “aan”. Lijkt me echt niet wenselijk.
Vind het voor volwassenen ook niet zo goed eigenlijk om te vloggen en zo veel bezig te zijn met jezelf en je eigen leven maar dat is een andere discussie

Edit: geldt trouwens voor kinderen die het professioneel doen. Een incidentele foto op een normaal account lijkt me niet schadelijk ofzo maar zou dat zelf niet doen.

2 likes