Stel je persoonlijke vraag #29

Ik heb ook weleens gehoord dat je juist moet stokeren na het tandenpoetsen (en vóór het spoelen), zodat je dan nog laatste restjes tandpasta goed tussen de kieren kan krijgen. Maar ik denk in praktijk dat het al heel goed is als je stokert, maakt niet uit wanneer :stuck_out_tongue:

3 likes

Beter nog, ben mondhygiënist :stuck_out_tongue_closed_eyes: mijn specialiteit is advies geven en gedragsverandering aanleren :nerd_face:

Feit is:

• poets 2x per dag je tanden. Dit in verband met de fluoride in je tandpasta om gaatjes te voorkomen. (Minimaal 2 min. Ook weer voor de fluor. En nee fluoride is niet giftig. Tenzij je 50 tubes ofzo zou opeten. En dat doet niemand. Gelukkig maar. :sweat_smile:)
  • maak 1x per dag tussen je tanden schoon. Tijdstip en volgorde maakt inderdaad geen flaus aus. Als je het maar doet.

Tot zover mijn spreekbeurt :stuck_out_tongue_winking_eye:

56 likes

Ja same! Support your locals en had ineens allerlei nieuwe lockdown hobby’s etc waar geld aan uitgegeven “moest” worden

2 likes

Nouja zeg, ik floste eerst altijd voor het poetsen omdat dat schoner voelde. Toen las ik hier (in een post van @Echo volgens mij, misschien herinner ik het me verkeerd) dat het beter is om na het poetsen te flossen, zodat je de fluoride etc ook tussen je tanden krijgt… en nu weer dit! Wat moet ik nou met mijn tanden?’?

3 likes

Ik heb in 2020 echt een godsvermogen uitgegeven aan planten. Mijn vriend zei eerst heel dapper dat wel van ons gezamenlijke geld kon, maar kreeg het wel een beetje benauwd als we steeds 100+ afrekenden voor nieuwe planten/potten. :rofl: Nu ben ik daar redelijk in gestabiliseerd.

4 likes

haaaa hoe reageer jij als mensen overduidelijk in je stoel liggen te liegen over ‘dat ze echt regelmatig stoken hoor’

ik lag namelijk net in die stoel en toen dacht ik, zou ze het zeggen als ze doorheeft dat dat niet waar is?

Daar liegt iedereen toch over? Net zoals artsen wat optellen bovenop het antwoord dat mensen geven als ze gevraagd worden hoeveel ze roken of drinken, en elke moeder glashard tegen het consultatiebureau liegt over hoeveel ze hun baby op hun buik leggen (en bepaalde baby’s ik noem geen namen onmiddellijk snitchen door als een lappen pop op die tafel te blijven liggen als de dokter hun nekspieren test).

Sorry tandartsen en dokters jullie moeten geen vragen stellen waar jullie geen antwoord op willen!

12 likes

Soms :confused: dan zit ik in een bepaalde zelfverzekerde/flirterige modus en dan begin in oncontroleerbaar te knipogen. Geen idee waarom, wat het triggert en hoe het werkt want in het normale leven kan ik niks

4 likes

ja damn dat is zo he
maar zouden ze dan niet tactisch iets moeten zeggen ofzo, van ja oke dat is mooi maar STEL dat je toch nooit stookt/toch een pakje per dag rookt ipv af en toe/toch elke dag te bedonderd bent om je baby op zn buik te leggen omdat hij alleen maar huilt dan…

Ik hoor weleens dat het niet leuk is om op badkledingdag naar de sauna te gaan, omdat de sfeer dan anders is en er meer asociale of luidruchtige mensen komen. Ik ben zelf nog nooit op badkledingdag geweest en vraag me af of dit echt waar is, of dat het gewoon elitair gezeur is van sauna-puristen. Dus voor degenen die zowel op badkledingdag als niet-badkledingdag zijn geweest:

• De sfeer op badkledingdag is slechter
  • Er is geen verschil in sfeer
  • De sfeer op badkledingdag is beter

0 stemmers

Edit: shit sorry voor de 2 mensen die net al gestemd hadden, ik heb de poll per ongeluk gesloopt door hem tussendoor te editen naar niet anoniem.

De bezoekers hangen af van de sauna, niet de badkledingdagen, in mijn ervaring. Zwaluwhoeve is vaak druk en luidruchtige mensen. Veluwse bron en Bussloo zijn mijn favo en daar heb ik geen verschil gemerkt in badkledingdagen of niet.

8 likes

De sfeer is nagenoeg hetzelfde denk ik. Maar ik vind het zelf wel chiller om gewoon naakt te zijn ipv nog badkleding te dragen, ben met badkleding meer met mijn lichaam bezig dan wanneer ik het niet draag.

2 likes

Ik was vet trots op mezelf vorige week toen ik tegen de tandarts zei dat ik iedere dag braaf een tandenstoker gebruik en hij zei dat hij dat inderdaad kon zien :rofl: Niet gelogen overigens.

6 likes

Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar een vriendin van mij werkt bij een sauna en die moet op badkledingdag wel veel vaker de beveiliging bellen. Vooral omdat er dan grotere groepen tegelijk komen geloof ik die zich dan asociaal gedragen.

2 likes

Ik heb ruzie gehad tijdens een opgieting toen ik een keer naar de sauna ging op badkledingdag (sauna waar ik het vaakst ben geweest en dus het verschil ken met naaktdag). Er zaten mensen keihard door de opgieting heen te praten en ik kwam toen op voor de opgieters die er ook al een paar keer (kalm) wat van hadden gezegd maar die mensen wilden gewoon niet luisteren en gedroegen zich superrespectloos tegenover zowel opgieters als de mensen die gewoon van een ontspannen dagje sauna willen genieten. Leek net een stel middelbare school kinderen, fucking bijdehand doen tegen mij ook. Na afloop stond ik met de mensen van de opgieting te praten en die vertelden me dat het altijd zo is op badkledingdagen.
Merkte ook verschil in houding van de mensen over het algemeen, veel luidruchtiger en vervelender en gedragen zich alsof ze een dagje tikibad hadden geboekt. Denk daarnaast ook dat als je blijkbaar niet comfortabel bent met zelf naakt zijn en andere mensen naakt zien, sommige van die mensen onbewust toch sneller een oordeel hebben over anderen en hun lichaam en dat voelde ik wel in de sfeer en de soort mensen. Sowieso, nudisten/naturisten zijn over het algemeen een ander slag mens dan jongens met gelharen in een korte neonroze zwembroek.
Doe mij maar lekker naakt en andere naakten

11 likes

@Degas Ah goed punt, thanks! Thermen Bussloo lijkt mij ook echt chill, daar wil ik zeker nog eens heen.
@Desalnietteplus Ja, mee eens. Deze vraag was letterlijk ‘asking for a friend’ haha, ik vind zelf naakt ook chiller, maar een kennis wilde dit graag weten omdat die niet zo comfortabel is met naakt zijn. Dus ik dacht, ik doe even een onderzoekje :nerd_face:

2 likes

Vind dat er zeker een verschil is met badkledingdagen. Het is drukker op de badkledingdagen en ik kreeg op zo’n dag een keer een tip van een medewerker die op dat moment aan het dweilen was in de kleedkamer om eens op een normale dag zonder badkleding te komen. Ze was eigenlijk een beetje aan het klagen omdat er door de natte badkleding veel meer gedweild moet worden. Ze vertelde dat er op een badkledingdag 3 keer zoveel bezoekers zijn dan op een normale dag. Ik moest er even aan wennen zo zonder badkleding en de kleedkamers zijn dan bijvoorbeeld ook gemengd met mannen en vrouwen bij elkaar. Maar ben daarna nooit meer naar een badkledingdag geweest.

Wat @Desalnietteplus zegt over dat je meer bezig bent met je eigen lichaam met badkleding aan merk ik ook. Op de dagen zonder badkleding heb ik het gevoel alsof er toch iets minder naar je gekeken wordt dan op de badkledingdagen.

2 likes

Tijdens het autorijden zou ik niet doen, krijg weer flashbacks naar die meid met mascaraborstel in haar oogbal :joy:

Ik ga erin mee en begin met schoonmaken. Als ze dan gaan ‘zeuren’ dat het pijn doet of bloedt zeg ik dat bij gezond tandvlees dit niet het geval mag zijn. Aka gesnapt! Ik hoop dan maar dat het duidelijk wordt voor diegene dat dagelijks schoon maken een voordeel heeft voor vooral jezelf :relieved:

Mij boeit het nul dat het pijn doet of bloedt. Schoon worden zal het :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Tuurlijk ik ga niet als een maniak te werk. Maar dat je dan ongemak hebt als ik professioneel jouw achterstallig onderhoud wegwerk dan is dat op conto van diegene in de stoel :upside_down_face:

11 likes

Zie je vaak echt vieze/ongezonde gebitten of valt dat mee?