Stel je persoonlijke vraag #29

Ja da’s wat ik bedoel! De sectoren die getroffen zijn (horeca waar je je eten en drinken haalde) is de sector waar jij op bespaard.

1 like

Ik denk dat je daar gelijk in hebt.
Ik heb mazzel met mijn beroep (IT). In de pandemie werd er van de IT juist heel veel gevraagd omdat iedereen ineens Teams etc moest hebben en thuis moest werken. Maar voor hetzelfde geld komt er een crisis waarin IT’ers niet meer nuttig zijn. Ik kan me nu zo 123 geen situatie voorstellen, maar goed, Corona had ik me ook niet kunnen voorstellen van tevoren.

Voor de mensen die niet of minder konden werken en die hun spaargeld hebben moeten aanspreken vind ik het oprecht heel rot. Hopelijk komt er gauw verandering in de situatie.

1 like

De coronacrisis zorgde voor mij weer voor een innerlijke crisis. Ik was de IT uitgegaan omdat ik niet iedere dag achter een computer wilde zitten en vervolgens was dat weer het geval maar dan met een grotere werkdruk (onderwijs), waardoor ik het zelfs weer zag zitten om terug de IT in te gaan. :upside_down_face:

1 like

Maar eigenlijk niet helemaal door Corona. Heb door Corona wel een andere baan moeten zoeken maar daarnaast is mijn relatie ook uit gegaan en moet ik ineens alles in mijn eentje betalen. Zorgt ervoor dat ik minder kan sparen, het spaargeld dat ik had op heb moeten maken omdat ik een tijdje geen werk had en doordat ik snel snel een baan heb gevonden ivm de break up is er geen ruimte geweest voor salarisonderhandelingen en heb ik genoegen genomen met elk loon dat ze me boden. Maar het weegt allemaal niet op tegen het geluk dat ik nu ervaar zonder relatie, het is financieel soms ff kut (geweest), maar had voor geen goud in die relatie willen blijven.

23 likes

Ja ik heb een vriend die in de bouw werkt en een andere vriend als hovenier en die hebben het echt zo druk joh! Echt fijn voor ze!

En wat betreft dat spaargeld, dat is ook een beetje waar je het voor hebt natuurlijk. In mijn geval was ik vooral dankbaar dat ik het achter de hand had en is het in the end best meegevallen. Maar voor de ondernemers of mensen die echt zoveel hebben moeten aanbreken is het zo rot. Echt in 1 klap weg wat je over zoveel jaren heen hebt moeten opbouwen, terwijl je denkt dat is voor als er een leiding knapt op de zaak ofzo.

1 like

Ik weet helemaal niets van Luxemburg maar ga er toevallig binnenkort heen. Echter verwacht ik er daarna eigenlijk nog steeds niet veel van te weten want ik ga alleen maar een paar dagen wandelen/~hiken~.

7 likes

Ik vind een ballenbak helemaal niet leuk want die ballen zijn kut en hard. Kan me ook niet herinneren dat ik het als kind leuk vond.
Een ballenbak:

• Vind en vond ik leuk
  • Vind ik nu leuk maar vroeger niet
  • Vond ik vroeger leuk maar nu niet
  • Vond ik nooit leuk en nog steeds niet

0 stemmers

Op advies van de tandarts eerst stoken omdat je anders de bacteriën opnieuw door je mond verspreid, die tussen je tanden zaten.

1 like

Ik heb een keer een kindje zien pissen in de ballenbak vanaf de glijbaan in de McDonald’s, daarna wilde ik er nooit meer in.

18 likes

Ook binnen sectoren zal het soms sterk verschillen. Ik mag echt niet klagen met neutraal gebleven, zeker als ik denk aan de sectoren waar nu misschien weer allerlei maatregelen dreigen. Weet alleen wel dat ook veel van mijn collega’s er op vooruitgegaan zijn, omdat zij geen reiskosten hoefden te maken, maar de vergoedingen voor iedereen gelijk bleven (en die ook niet dekkend zijn). Op zich prima, al hoefde ik het ook weer niet triomfantelijk in m’n gezicht gewreven te krijgen door een collega zonder examenklas die sowieso al zei thuis niks te doen :angry:

1 like

huh maar dan is het toch eerst poetsen?

2 likes

Daar klopt helemaal niks van. Bacteriën heb je sowieso in je mond. Wat je doet met tussen je tanden schoonmaken en poetsen is plaque weghalen.

Dat is een ophoping van voedselresten en bacteriën. En plakkerig dus dat moet je actief weghalen. Maar de volgorde maakt echt helemaal niks uit.

Ikzelf raad wel altijd aan om te beginnen met tussen je tanden schoonmaken omdat de meeste mensen er geen zin/tijd voor hebben na het tanden poetsen. De meeste mensen hebben gelukkig de gewoonte te willen poetsen voor het slapen gaan dus zullen ná stokeren/ragen/flossen sowieso nog poetsen.

1 like

Ik was zo een kut kind die iedereen bekogelde met die ballen

Ik had heel veel kunnen (be-)sparen maar heb dat niet gedaan en mijn geld dat ik “bespaarde door niet uit te gaan” uitgegeven aan troepjes en eten bestellen. :thumbsup:

7 likes

Ik vroeg mij af waarom ik daar als klein kind nooit in ben geweest.
Maar ze zijn pas in 1990 uitgevonden.
Toen was ik als tiener al te zwaar voor die harde ballen
(Kan mij de zere billen van de ballenbak bij MacD nog wel herinneren)

2 likes

Het duurde erg lang voordat ik in de gaten had dat dit over tandenpoetsen ging :sweat_smile:

4 likes

Dit topic kan niet off topic :clap: :cupid:

15 likes

Wat een lul die arts. Valt me nog mee dat er geen hele uitbraak is geweest daar.

2 likes

Kan jij goed knipogen?

• Ja, met beide ogen
  • Ja, alleen met rechts
  • Ja, alleen met links
  • Nee, met beide ogen niet

0 stemmers

1 like

Ben je zelf ook tandarts? benieuwd naar je advies dan indd.
Wellicht heeft ieder zo weer zijn manieren die ze adviseren. Ik vond wat mijn tandarts aangaf wel logisch klinken, merk dat er soms met stokeren nog wat troep tussenuit komt (met plak en geurtjes) sorry tmi. En dat poets ik dan daarna lekker weg waardoor het frisser voelt.
Het kan natuurlijk ook praktisch niet veel uitmaken welke volgorde.