Stel je persoonlijke vraag #29

Maar wat maakt het uit? Die verf moet jij toch niet uit eigen zak betalen?

Ik vind het altijd zo verassend als mensen zo de producten van hun werk “bewaken” (ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen). Terwijl je daar zelf waarschijnlijk vaak voor minimumloon uitgebuit wordt terwijl de ceo zijn zakken vult en dat bedrijf het echt makkelijk kan missen.

Mits de klant het gewoon normaal vraagt natuurlijk, ik kan niet zo goed tegen klanten die dingen gaan eisen of gaan schreeuwen ofzo.

18 likes

Maar dit is precies wat die man wel deed haha, dat eisen dan. Ik vind dat sommige mensen dan ‘klant is koning’ veel te letterlijk nemen.

8 likes

Misschien als klanten tegenwoordig niet zo’n hoge eisen stellen en zich verwend gedragen, er voor het personeel ook wat meer in zit dat minimumloon. In ieder geval een betere omgangsvorm en meer respect voor het bedienend personeel. Nu komen ze (aso klanten) vaak overal mee weg.

2 likes

Maar dat is ook echt het beleid van de managers. Ik ben er van overtuigd dat het niet hoeft, mits er duidelijk en respectvol gewoon nee gezegd word tegen een klant. Klant is koning, wij zijn keizer. En buiten dat, grenzen bewaken geld ook zeker voor ondernemingen.

4 likes

Nou ik denk niet dat er elke dag zoooveel aso klanten zijn dat er daardoor geen fatsoenlijk loon gegeven kan worden haha.

14 likes

Ik heb onlangs (via e-mail) gediscussieerd met een brillenwinkel omdat ik dacht dat ik 21 EUR te veel had betaald. Volgens de winkel klopte hun berekening want met hun voorwaarden bedoelden ze eigenlijk y maar er stond ongeveer x.
Ik heb dan kinderachtig terug gemaild ‘oke ik begrijp wat je bedoelt, maar de voorwaarden zijn heel onduidelijk’.
De winkel gaf mij gelijk en nu krijg ik toch die 21 EUR terug.
Schaam mij een beetje ervoor en wil nu zeggen “oh laat maar!” :cry:

9 likes

Mooi, ik doe het wel eens zelf. Vind het dan alleen wel een tijdrovend klusje waar ik vaak geen zin in heb. Maar vind het in salons weer vaak te duur met de wetenschap dat ik het zelf ook kan

1 like

Je zult je verbazen wat het kost om rare en onjuiste klachten van klanten op te lossen, en dat gaat volledig van de winst af. Alhoewel ik niet weet hoe dat bij grote bedrijven of bouwmarkten exact werkt.
Ik zou denk ik 25% meer winst overhouden wanneer ik niet telkens klanten te vriend moet houden buiten officiële wetgeving om. (Ze dwingen dat gewoon af met reviews, grote mond, dreigen, liegen etc) ook de tijd die het extra kost etc. Maar dat zijn weer andere irritaties. Het hoort er tegenwoordig helaas bij, zou het graag anders zien.

3 likes

Ja bij een eigen bedrijf zal het idd veel kosten. Maar bij een bedrijf die spullen inkoopt voor 1 eu en verkoopt voor 50 zal het wss niet zoveel uitmaken dat ze die kosten dan maar gaan inhouden op t loon van werknemers.

1 like

Het werk zelf en de kick die je krijgt van een leuke collectie en promotiecampagnes die aanslaatn.
blije klanten etc,

Maar daar gaat het nu niet over hier, ik post gewoon mee met het onderwerp. Dit is hier ook mijn uitlaatklep. Ben trouwens zwanger dus de hormonen spelen ook een rol :laughing: ben net zo’n zure kantoormeit als de rest zich hier altijd noemt haha.

3 likes

Ik had het uiteraard over miljoenen (miljarden?) bedrijven en niet over iemand met een eenmanszaak.

Als het beleid van het bedrijf is “geef maar gratis nieuwe” waarom zou ik, de loonmedewerker, me daar dan druk om maken? Ik kan mijn energie daar echt niet aan verspillen. Ik word niet benadeeld, die man heeft zijn verf :+1:t2:

Jij met je eigen bedrijfje kan je eigen beleid maken toch?

14 likes

Proberen er nog iets moois van te maken zodat het niet opvalt

Het gaat mij om het klant is koning principe, en dat die soms hoge eisen stelt of personeel die een snauw krijgt en de klant altijd hun zin. wilde dat aankaarten met een voorbeeld, dat dat wel een reden kan zijn voor irritatie bij personeel die tegen minimumloon altijd in het ongelijk gesteld wordt. Dus ik snap @Gelatelli daarin wel.

Bedrijven met de hoogste service maken daardoor trouwens nog steeds geen winst, en als ze wel miljoenen verdienen vind ik dat personeel ook wat meer beloond mag worden, zeker als ze met veel zeikklanten te maken krijgen.

2 likes

Zijn er forummers van wie jij de posts niet eens leest, ongeacht hoe lang ze zijn? Dus bijv. omdat je de forummer zo irritant of oninteressant vindt

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zeg vooral wie

Deed jij vroeger (of nu) wel eens je boek onder je kussen voor school

• Nee ik geloof daar niet in
  • Ja ook al geloof ik er niet in
  • Ja en ik geloof erin

0 stemmers

Het idee is dus dat je het doet voor een toets waarvoor je dat boek moet kennen en dat je dan een beter cijfer haalt.

Goedkoop tanken en goedkope drank :sunglasses:
Verder weinig kennis en weinig gezien van Luxemburg

2 likes

Wat zou jij liever in je huis willen? En dan bedoel ik echt nu als volwassene, niet per se terugkijkend op wat je leuk vond als kind. Je moet er ook verplicht eenmaal per week gebruik van maken en je omgeving weet dat ook van jou

• Ballenbak
  • Wipeend
  • Speelhuisje (zo’n felgekleurde)
  • Kruiptunnel

0 stemmers

Ik kijk niet genoeg naar de avatars van tevoren om een post te skippen, en ben daar ook te nieuwsgierig voor, maar soms denk ik wel eens ??? En dan zie ik de avatar en dan is het oooh ja die.

2 likes

Ik zou dan om mijn bed heen de ballenbak willen en er zo in kunnen springen.

4 likes

Dit is een top idee!!!

1 like